۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین بی عزتی پاسپورت ایرانی ماحصل دیپلماسی لبخند/ اقتصاد مقاومتی با همایش و سخنرانی اجرایی نمی شود
کد خبر: ۱۱۴۶۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

بی عزتی پاسپورت ایرانی ماحصل دیپلماسی لبخند/ اقتصاد مقاومتی با همایش و سخنرانی اجرایی نمی شود

رستم قنبرلو با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با همایش و سخنرانی به سرانجام نمی رسد،گفت: فضای حاکم بر دیپلماسی دنیا فضای اقتدار و قدرت است؛ وقتی آمریکا از موضع قدرت با ایران برخورد می‌کند چطور می شود از جبهه تواضع با او مقابله کرد؟!

بی عزتی پاسپورت ایرانی ماحصل دیپلماسی لبخند/ اقتصاد مقاومتی با همایش و سخنرانی اجرایی نمی شود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، رستم قنبرلو کارشناس ارشد مسائل سیاسی در خصوص روابط وزارت امور خارجه با کشورهای دیگر به جز قدرت‌های بزرگ جهان، گفت: یکی از اشتباهات دیپلماسی کشور، تمرکز در مذاکره با غرب و غافل شدن از حفظ روابط بین کشورهای دیگر است.

وی با بیان اهمیت روابط استراتژیک با کشورهای همسایه ابراز کرد: حفظ روابط حسنه با این کشورها به خصوص کشورهای جبهه مقاومت در افزایش عمق اقتدار استراتژیک ایران در منطقه و جهان از اهمیت بالایی برخوردار است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری در خصوص توجه مسئولان به عقد قرارداد با کشورهای اروپایی، تاکید کرد: اجرای طرح برجام به صورتی هدایت شود که به جای هجوم کالاهای بنجل اروپایی و مصرف محصولات بیگانه به افزایش اشتغال و تولید داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

قنبرلو با اعلام این‌که کالاهای تولید داخلی در انبارها تجمیع شده است،اظهار کرد: کشورهای همسایه مانند افغانستان و پاکستان و عراق ظرفیت‌های مناسبی برای صادرات هستند که باید وزارت خارجه با فعال نمودن سفارت‌خانه‌ها و بازاریابی در آن‌ها به خروج کشور از رکود اقتصادی کمک کند.

وی در ادامه با نقد دیدگاه دیپلماسی نرم و خنده دولت تدبیر و امید، افزود: فضای حاکم بر دیپلماسی دنیا فضای اقتدار و قدرت است؛ وقتی آمریکا از موضع قدرت با ایران برخورد می‌کند چطور میشود از جبهه تواضع با او مقابله کرد؟!

این کارشناس سیاسی ادامه داد: زمانی که امثال اوباما و هیلاری کلینتون می‌گوید” افتخار من این است که دشمن درجه اول ایران هستم” چطور می‌شود اقتدار خود را در مقابل آن‌ها کنار گذاشت؟!

قنبرلو با بیان این‌که یکی از تعهدهای رئیس جمهور عزت بخشیدن به پاسپورت ایرانی بود، خاطرنشان کرد: نتیجه دیپلماسی با زبان نرم این می‌شود که در فاجعه منا به وزرای ما ویزای دولتی و دیپلماسی داده نشود و با ویزای حج به آن‌ها اجازه ورود به مکه داده شود.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر میخواهیم با دنیا تعامل منطقی و برابر داشته باشیم باید به استحکام درونی بپردازیم، اذعان داشت: کشور ایران دارای خیل عظیم جوانان کاربلد، تحصیل‌کرده، پُرانگیزه، پُرشور، آماده به کار است، پیشرفت و تعالی کشور با اعتماد به نخبگان و جوانان میسر می شود.

کارشناس سیاسی افزود: بعضی مسئولین کشور می‌خواهند اقتصاد مقاومتی را با حرف پیش ببرند و تا زمانی که با جان و دل و حداکثر توان خود به این موضوع نپردازند، نتیجه نخواهیم گرفت؛ اقتصاد مقاومتی با همایش و سخنرانی اجرایی نمی شود.

قنبرلو با تاکید بر اینکه راهکار رفع مشکلات کشور را باید در اخل مرزهای ایران اسلامی پیدا کرد، افزود: تجربه نشان داده است تکیه به کمک های خارجی و قدرت‌های غربی هیچ‌گاه منافع ملت ایران را به دنبال نداشته است.

وی در پایان با نقض سخن دولت تدبیر و امید با وعده این‌که هرگاه مذاکرات برجام با موفقیت انجام گیرد اقتصاد مقاومتی هم تحقق خواهد یافت، توضیح داد: از آن‌جا که فلسفه اقتصاد مقاومتی تکیه بر سرمایه‌های داخلی است این اندازه تناقض جای سوال دارد!

انتهای پیام/

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان