۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بی‌برنامگی وزارت راه‌وشهرسازی علت کمرنگ شدن انتخابات نظام مهندسی/ شورای شهر را ترجیح دادم
کد خبر: ۱۱۴۶۴۳ نویسنده: حسین غیاثوند تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین:

بی‌برنامگی وزارت راه‌وشهرسازی علت کمرنگ شدن انتخابات نظام مهندسی/ شورای شهر را ترجیح دادم

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین گفت: انتخابات با استقبال خوبی برگزار نشد که این امر ریشه در بی‌برنامگی وزارت راه‌وشهرسازی داشت، همچنین این بی‌برنامگی از شخص آقای وزیر و معاونین مربوطه آن‌ها در حوزه نظام مهندسی نشأت می‌گرفت.

بی‌برنامگی وزارت راه‌وشهرسازی علت کمرنگ شدن انتخابات نظام مهندسی/ شورای شهر را ترجیح دادم
حسین غیاثوند، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین  در خصوص ابطال انتخابات نظام مهندسی استان اظهار کرد: رئیس نظام مهندسی کشور نامه‌ای به وزیر مبنی بر ابطال این انتخابات نوشته اما تا به امروز تائید این نامه ابلاغ نشده است.
وی به کیفیت این انتخابات اشاره کرد و گفت: این دوره انتخابات یکی از ضعیف‌ترین انتخابات چند دوره اخیر بوده و به دلیل ناهماهنگی در استان از مشارکت بسیار ضعیفی برخوردار بود.
غیاثوند افزود: انتخابات با استقبال خوبی برگزار نشد که این امر ریشه در بی‌برنامگی وزارت راه‌وشهرسازی داشت و این بی‌برنامگی از شخص آقای وزیر و معاونین مربوطه آن‌ها در حوزه نظام مهندسی نشأت می‌گرفت.
وی به موضوع دیگری در این مورد اشاره کرد و گفت: در ابتدا اعلام کردند افرادی که حق عضویت پرداخت نکرده‌اند نمی‌توانند در رأی‌گیری مشارکت کنند اما در فاصله کمی تا انتخابات، این دستور را ملغی کردند که نفس این موضوع کار درستی نبود.
عضو شورای شهر قزوین در خصوص ایرادی که نسبت به قانون هماهنگی کشوری گرفته شد، ابراز کرد: براساس بخشنامه مبهم آقای وزیر اعلام شد افرادی که عضو کارمندان شهرداری، فرمانداری و اعضای شورای شهر هستند نمی‌توانند در این انتخابات شرکت کنند که این موضوع نیز غلط بود.
وی اضافه کرد: طبق قانون، شورای شهر و هیئت مدیره نظام مهندسی به عنوان شغل دائمی تلقی نمی‌شود اما با ممنوع شدن شرکت این اعضا در انتخابات، بسیاری از افراد انصراف دادند که این امر سبب پایین آمدن وزن کاندیداها شد، همچنین چهره‌هایی که می‌توانستند در شرایط رکود محض موثر واقع شوند، از لیست کاندیداها حذف شدند.
این مسئول در ادامه تصریح کرد: برخی از کاندیداها موازین اخلاقی، ادب و تقوای انتخاباتی  را رعایت نکردند؛ در فضای مجازی و رسانه‌ها مطالب غلط و بی‌پایه و اساس نشر دادند و این عمل از شرکت بسیاری دوستان در انتخابات جلوگیری کرد که در مجموع این افراد رأی نیاوردند اما همین امر انگیزه شرکت در انتخابات را کم کرد.
وی تاکید کرد: اگر شرایط انتخابات باز بود و حضور سایر افراد در آن ممنوع نبود، قطعا شاهد هیئت‌مدیره قوی‌تری بودیم.
غیاثوند در پایان خاطرنشان کرد: بنده به شخصه کاندید این انتخابات بودم و برای ادامه آن باید از شورای‌شهر استعفا می‌دادم اما به جهت اعتمادی که مردم شهر به من داشتند و علاقه‌ای که نسبت به خدمت‌رسانی به این موضوع داشتم، استعفا ندادم و شورای شهر را انتخاب کردم.

انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان