۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین استقلال و پرسپولیس، شهرآورد ۸۱ و واقعیت های فوتبال ما
کد خبر: ۱۱۴۶۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

حاشیه های مخرب

استقلال و پرسپولیس، شهرآورد ۸۱ و واقعیت های فوتبال ما

نباید کوچکترین شکی به دل راه داد که پرسپولیس و استقلال دو ' برند ' فوتبال کشورمان هستند وبی گمان نقش کلیدی در گرمای لیگ و توفیق های ماندگار تیم ملی کشورمان داشته اند که حمایت بی چون چرای میلیونها هوادار سینه چاک قرمز و آبی در بالندگی این دو باشگاه رل اساسی بازی کرده است.

استقلال و پرسپولیس، شهرآورد ۸۱ و واقعیت های فوتبال ما
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، نگاهی به تاریخ فوتبال ما بر این نظریه کارشناسان صحه می گذارد که حضور توام با موفقیت استقلال و پرسپولیس در لیگ داخلی، هم موجب نشاط عمومی و هم باعث حرکت روبه جلوی تیم ملی کشورمان شده و می شود.
از سال 1968 که تیم ملی ما برای نخستین بار بر بلندای قهرمانی قاره کهن تکیه زد و فاتح تمام قد در جام ملتهای آسیا شد و سه بار پیاپی در این مسابقات معتبر آسیا از رقبای دندان گرد زهر چشم گرفت ، نقش محوری بازیکنان این دو باشگاه در این موفقیت های سترگ انکارناپذیر بوده است.
به این توفیق های شامخ اگر دیگر موفقیت های تاریخی را نیز اضافه کنیم، قطعا به این نکته حیاتی پی می بریم که تیم های ملی فوتبال ما در سنوات مختلف توانسته اند در پرتو درخشش نفرات کلیدی این دو باشگاه ، گلیم خود را تا مرز قهرمانی در داخل بیرون بکشند و در عرصه آسیا ، آقایی کنند.
' فرانک اوفارل' معلم بریتانیایی و مدیر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان در دهه هفتاد میلادی درخصوص شهرآورد پایتخت اظهار نظر جالبی داشت و می گفت که حساسیت و هیجان جدال استقلال و پرسپولیس کمتر از دربی ' منچستر' ( منچستریونایتد و منچستر سیتی ) نیست و یا ' رودی فولر' که سالها پیش از نزدیک دیدار قرمز و آبی را در ورزشگاه آزادی تهران نظاره می کرد ، تاکید کرده بود که التهاب بازی این دوتیم ، مرا به وجد آورد.
بهرحال ، این دو باشگاه پرطرفدار و ریشه دار را باید ' شاه بیت ' فوتبال قلمداد کرد که حضور پربار و اکتیو پرسپولیس و استقلال ، گرمای خاصی را به لیگ برتر ارزانی می کند و شور و هیجان وصف ناپذیری را در چهار گوشه ایران رقم می زند.
درهرصورت لیگ پانزدهم درحالی به ایستگاه یازدهم نزدیک می شود که بازهم مصاف دو رقیب دیرینه و دو باشگاه ریشه دار فوتبال کشورمان ، التهاب خاصی را در میان هواداران استقلال و پرسپولیس حاکم کرده و شرایط این دوتیم بگونه ای است که تفکر یک بازی جاندار و فکورانه در تمامی لایه ها و قشرهای جامعه ریشه دوانیده است.
دوتیم در شرایطی در آدینه پیش رو به مصاف هم می روند که آبی ها برای تثبیت صدرنشینی و قرمزها برای بهبود وضعیت خود در جدول رده بندی تلاش می کنند، اما از اینها گذشته عزم و انرژی مضاعف استقلال و پرسپولیس در هفته دهم و بازی چشم نواز این دو تیم ، موجب دلگرمی طرفداران هر دوباشگاه شده است . بطوریکه تصویری که امروز قاطبه هواداران قرمز و آبی در ذهن دارند این است که بلوغ تاکتیکی و روانی بازیکنان دو تیم ، نوید یک بازی حساب شده را می دهد .
اما سوای این موارد ، آرزو می کنیم که مصاف این دو رقیب دیرینه و ریشه دار فوتبال ما ، عاری از حاشیه های مخرب باشد و در نهایت یک بازی فکورانه از آب درآید . هرچند که سابقه نشان داده به سبب حساسیت فراوان و کرکری ها رایج ، دربی بزرگ پایتخت معمولا از نظر بار فنی در حد نازلی بوده است.
این نکته مهم را نیز نباید از نظر دور داشت که این روزها بنا به دلایل مختلف، فوتبال ایران از یک مشکل مهم و اساسی به نام قهر تماشاگران به عنوان بزرگترین سرمایه خود رنج می برد و سکوهای خالی در ورزشگاه های کشور زنگ خطر را برای پرطرفدارترین رشته ورزشی دنیا در کشورمان به صدا درآورده است، امید که شهرآورد هشتاد و یکم بار دیگر به آشتی فوتبالدوستان با سکوها بیانجامد.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان