۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین هیچکدام از جانباختگان و مفقودین فاجعه مِنا اهل قزوین نیستند
کد خبر: ۱۱۴۶۲۷ نویسنده: علیرضا کلانتری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان حج و زیارت استان:

هیچکدام از جانباختگان و مفقودین فاجعه مِنا اهل قزوین نیستند

رئیس سازمان حج و زیارت استان گفت: با پیگیری‌های سازمان مشخص شد در هیچ سانحه‌ای در مکه زائری از استان قزوین حضور نداشته و حتی مجروحی هم نداشتیم.

هیچکدام از جانباختگان و مفقودین فاجعه مِنا اهل قزوین نیستند
علیرضا کلانتری، رئیس سازمان حج و زیارت استان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، با اشاره به حادثه منا در حج تمتع امسال اظهار کرد: با منتشر شدن خبر جانباختن دو تن از زائران قزوینی در حادثه منا پیگیری‌های لازم از سوی سازمان حج و زیارت استان برای شناسایی هویت آنها صورت گرفت.
وی در ادامه افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد در هیچ سانحه‌ای زائری از استان حضور نداشته و حتی مجروحی هم نداشتیم؛ البته در سال‌های گذشته ما تا 2 مورد فوتی در حج تمتع داشتیم اما امسال از 462 جانباخته حادثه منا هیچ زائری نبوده که در استان‌های دیگر آدرس قزوین را داشته باشد.
این مسئول ابراز کرد: همچنین زائری از استان قزوین در کاروان‌های استان‌های دیگر حضور نداشته که حتی آدرس قزوین را نداده باشد زیرا تا به امروز هیچ گزارشی در استان که نشان از فوت یا مفقودبودن حاجیان داشته باشد، رویت نشده است.
وی در رابطه با پیاده روی اربعین حسینی اذعان کرد: همه عزیزانی که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین را دارند از طریق سایت سماح که از طریق سازمان‌های مسئول راه اندازی شده پیش ثبت نام داشته باشند.
کلانتری ادامه داد: زائران حسینی تا 2 روز پس پیش ثبت نام با دریافت یک پیام الکترونیکی برای قطعی کردن ثبت نام خود اقدام کنند.

دریافت گذرنامه بین المللی و ثبت نام در سایت سماح برای شرکت در پیاده روی اربعین ضروری است

وی عنوان کرد: ثبت نام کنندگان پیاده روی اربعین حسینی باید با هماهنگی از ترمینال استان تا مرز بروند و سپس با گذرنامه ویزا شده خود از مرز خارج می‌شوند.
رئیس سازمان حج و زیارت استان ابراز کرد: در عراق برای سکونت زائران حسینی سازمان حج و زیارت هماهنگی‌هایی را در حد توان خود انجام داده است البته این تمهیدات در نظر گرفته شده پاسخگوی همه نیازهای زائران نیست.
وی اضافه کرد: در عراق مکان‌هایی چون مدرسه، حسینیه و موکب‌هایی در مسیر حرکت برای سکونت زائران در نظر گرفته شده است.
این مسئول از تعطیلی کاروان‌های گروهی در ایام اربعین تعطیل خبر داد و گفت: همه توان سازمان برای کمک به بهتر برگزار شدن پیاده روی اربعین معطوف شده است؛ البته خود کشور عراق نیز توان ارائه کامل خدمات را ندارد و مردم نیز با امکانات محدودی که در این مسیر وجود دارد باید خود را هماهنگ کنند.
وی تصریح کرد: هیچ زائری بدون دریافت گذرنامه بین المللی و عدم ثبت نام در سایت سماح نمی‌تواند از مرز خارج شود.
کلانتری در پایان یادآور شد: علاقمندان برای شرکت در پیاده روی اربعین می‌توانند پس از ثبت نام در سایت سماح و دریافت کد رهگیری با در دست داشتن گذرنامه دارای اعتبار و کد رهگیری و یک قطعه عکس به دفاتر زیارتی مراجعه کرده و در آنجا با پرداخت وجه مختصری ثبت نام خود را قطعی کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان