۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین انتشار اخبار کذب جز نا امنی در جامعه اثری ندارد
کد خبر: ۱۱۴۶۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

انتشار اخبار کذب جز نا امنی در جامعه اثری ندارد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین انتشار اخبار کذب با انگیزه های ماجراجویی را موجب ایجاد جو ناامنی در جامعه دانست و از رسانه ها خواست تا از انتشار اخبار تأیید نشده و کذب خودداری کنند.

انتشار اخبار کذب جز نا امنی در جامعه اثری ندارد
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، حجت الاسلام صادقی نیارکی دادستان قزوین بیان داشت: چند سایت با انتشار اخبار کذب و به دور از واقع تحت عنوان تجاوز و جنایت تکان دهنده در قزوین و تشبیه این فرضیه با حادثه ای در چهار سال گذشته در یکی از شهرهای کشور، مطالبی را منتشر کردند که ثمره ای جز ایجاد فضای ناامنی در میان شهروندان نخواهد داشت.
وی ادامه داد: خبر فوق و تشبیه آن با موضوعی تاریخ گذشته، به هیچ وجه واقعیت نداشته و به شدت تکذیب می شود.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: واقعيت ماجرا اين است كه جواني 19 ساله با وسوسه و به دور از عقل اقدام به چند فقره سرقت كرده كه با توجه به شكايت هاي به عمل آمده دستگاه قضايي با جديت وارد عمل شده و مأموران انتظامي نيز با پيگيري هاي شبانه روزي موفق به دستگيري اين متهم شدند.
وی تصریح کرد: از آنجا كه طبق اظهارنظر شاكيان، متهم در اقدامات مجرمانه خود تنها نبوده در نتيجه موضوع مورد بررسي قرار گرفته و در نهايت چند نفر در اين رابطه دستگير شدند كه در بررسي هاي مشخص شد كه همدستان متهم در قالب تيمي به همراه هم نبوده و برخلاف گماني زني ها جنايت باندي و امثالهم واقعيت ندارد.
حجت الاسلام صادقی نیارکی اعلام کرد: برخی از شاکیان ادعاهايی دایر بر تعرض داشته اند که با جدیت و قاطعیت موضوع در حال بررسی ولی تاکنون به اثبات نرسیده است چنانچه دلایلی مبنی بر ارتکاب اعمال مذکور توسط متهمین به دست آید قطع یقین بدون اغماض و به طور قاطع برخورد قانونی خواهد شد.
وي عنوان كرد: انتظار این است که رسانه ها موجب آگاهی بخشی و آرامش بخشی در جامعه باشند، از این رو در خوشبینانه ترین حالت باید این اقدام برخی رسانه ها و نقل و قول های کذب را حاصل ساده اندیشی و کوته بینی در شناخت جامعه و انجام تکلیف قانونی و رسانه ای دانست.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین توضيح داد: دستگاه قضایی حتی کوچک ترین حادثه را که در چشم رسانه ها کم اهمیت است، بسیار مهم و بزرگ دانسته و همواره بر برخورد جدی با عوامل مخل نظم و امنیت مردم تأکید داشته و امیدواریم برخی با ساده اندیشی به دنبال هیجان آفرینی های کاذب نباشند.
وي تأكيد كرد: هشدار ما به کسانی که با این گونه رفتارها اصرار دارند، این است که مروج احساس ناامنی در جامعه نباشند چراکه انتظار از رسانه ها رعایت اخلاق حرفه ای در انجام رسالت کاری است.
حجت الاسلام صادقي نياركي یادآورشد: قطع یقین در صورت اصرار بر این اعمال غیر اخلاقی و قانونی، دستگاه قضایی اندک رسانه های متخلف و بی اعتنا به موازین قانونی و شرعی را تحت پیگیرد قضایی قرار خواهد داد.

انتهای پیام/7008

منبع: دادگستری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان