۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین "رکود بزرگ" مسکن در راه است
کد خبر: ۱۱۴۶۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

یک کارشناس اقتصاد مسکن:

"رکود بزرگ" مسکن در راه است

در حالی معاون وزیر راه و شهرسازی از موافقت سازمان مدیریت با پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات به منظور تحریک بازار مسکن خبر داده که کارشناسان و فعالان این بخش معتقدند با این قبیل برنامه‌ها اتفاق مثبتی در بازار مسکن روی نمی‌دهد.

"رکود بزرگ" مسکن در راه است
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، محمدسعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای پرداخت دو هزار میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات به منظور تحریک بازار مسکن خبر داده و گفته است؛ بر اساس این موافقتنامه برای نیمه دوم امسال حدود 55 هزار فقره تسهیلات در بافت فرسوده قابل پرداخت است.

وی با بیان این‌که در سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود، بخش مسکن نیز مورد توجه قرار گرفته است، افزود: موافقت‌نامه بین شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و بانک مسکن منعقد شده است.

این در حالی است که کارشناس اقتصاد مسکن با تاکید بر این‌که این رقم یارانه سود نمی‌تواند تحرکی در بازار مسکن ایجاد کند به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گفت: واقعیت آن است که هنوز رکود بازار مسکن روی نداده است، اگر الان می‌گویند بازار مسکن در رکود به سر می‌برد به رکود دو سال آینده بازار مسکن چه می‌گویند؟

فرهاد بیضایی با تاکید بر این‌که به دلیل کاهش آمار صدور پروانه‌های ساختمانی رکود بسیار شدیدی را طی دو سال آینده در بخش مسکن روی می‌دهد، افزود: سال 93 در مقایسه با سال 92 صدور پروانه‌های ساختمانی حدود 55 درصد کاهش یافت که اثرات منفی این اتفاق (رکود) طی دو سال آینده دامن بازار مسکن را می‌گیرد.

وی با اشاره به ادعای معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تحریک بازار مسکن با یارانه سود 200 میلیارد تومانی بیان کرد: 200 میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات به‌خصوص برای شهری مانند تهران عددی نیست و نمی‌تواند هیچ تاثیر در تحریک بازار مسکن داشته باشد.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان