۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین لایحه برنامه ششم پس از بودجه ۹۵ تقدیم مجلس می‌شود
کد خبر: ۱۱۴۶۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نوبخت در صحن علنی مجلس:

لایحه برنامه ششم پس از بودجه ۹۵ تقدیم مجلس می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: پس از تصویب بودجه در مجلس، لایحه برنامه ششم که مشتمل بر منابع، اهداف کمی و جداول است، به مجلس تقدیم می‌کنیم.

لایحه برنامه ششم پس از بودجه ۹۵ تقدیم مجلس می‌شود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صبح امروز با حضور در صحن علنی مجلس به عنوان نماینده دولت توضیحاتی را در مورد لایحه دائمی شدن برخی احکام برنامه‌های توسعه ارائه کرد.

وی طی سخنانی اظهار داشت: لایحه‌ای که به عنوان تنظیم برخی از احکام مربوط به برنامه‌های توسعه مطرح شده است، پاسخی به مطالبه مجلس است چرا که اصلاح نظام برنامه و بودجه انتظاری بود که همواره نمایندگان مجلس از دولت داشتند.

نوبخت ادامه داد: نمایندگان از دولت خواستند همان اقدامی که در بودجه سنواتی انجام دادیم و احکام بودجه را که هر ساله تکرار می‌شد در قالب لایحه‌ای به تصویب رساندیم، این اقدام در قالب برنامه‌های توسعه نیز انجام شود چرا که در برنامه‌های میان‌مدت تعداد قابل توجهی از مواد قانونی و احکام تکرار می‌شود به طوری که در قانون برنامه پنجم برخی احکام در قوانین برنامه سوم و چهارم نیز وجود داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه داد: برای اینکه در برنامه ششم این آسیب نباشد و میزان اثربخشی آن بیشتر شود، بسیاری از مواد تکراری را که باعث به هم ریختگی می‌شد در یک لایحه ارائه دادیم تا دائمی شود لذا از مدت‌ها پیش کارگروهی در دولت تشکیل شد و مواد تکراری برنامه‌های توسعه را در یک لایحه تجمیع کرد.

وی در مورد لایحه مذکور نیز توضیح داد که این لایحه 50 ماده دارد و این مواد می‌تواند کمک کند تا لایحه برنامه توسعه را سریع‌تر بررسی کنیم. همچنین از آنجا که 15 آذر لایحه بودجه به مجلس تقدیم می‌شود اگر پیش از آن زمان این لایحه به تصویب برسد، بسیار اثربخش خواهد بود.

نوبخت خاطرنشان کرد: پس از 15 آذر لایحه برنامه ششم که مشتمل بر منابع، اهداف کمی و جداول است، با حداقل بندها به مجلس ارائه می‌شود تا مجلس بتواند تا پایان سال جاری هم احکام دائمی، هم بودجه سال 95 و هم لایحه برنامه ششم را بررسی کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در پایان از نمایندگان خواست به فوریت لایحه مذکور رای مثبت دهند.

نمایندگان نیز با 59 رای موافق، 123 رای مخالف و 11 رای ممتنع یک فوریت این لایحه را تصویب نکردند و ترجیح دادند بررسی این لایحه به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار گیرد.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان