۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین سود تسهیلات ۲۵ میلیونی خودرو زیاد است / سیاست انبساطی تورم زا است
کد خبر: ۱۱۴۵۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

بیاتیان:

سود تسهیلات ۲۵ میلیونی خودرو زیاد است / سیاست انبساطی تورم زا است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است در جامعه شاهد مقاومت منفی شویم. مردم بیش از موضوع نقدینگی به کیفیت و قیمت خودرو معترض هستند که باید در این زمینه تلاش شود تا مردم قانع شوند.

سود تسهیلات ۲۵ میلیونی خودرو زیاد است / سیاست انبساطی تورم زا است
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، سید محمد بیاتیان در مورد بسته خروج از رکود دولت و ارائه تسهیلات در بخش خودرو اظهار داشت: منابعی که برای ارائه تسهیلات در خصوص خودرو در نظر گرفته شده محدود است و این موضوع دائمی نیز نخواهد بود و از سوی دیگر منبع تامین آن نیز اعلام نشده و ضرورت دارد منبع آن از سوی وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی معرفی شود.

وی با بیان اینکه سیاست انبساطی تورم زا است گفت: شاید در مقطعی تزریق این منابع به خودروسازی ها باعث رونق در این بازار شود اما با توجه به شرایط اجتماعی فعلی بازار بیش از گذشته راکد خواهد شد.

بیاتیان با بیان اینکه ممکن است در جامعه باعث مقاومت منفی شویم تصریح کرد: هرچند تصمیم گیرندگان این موضوع با نیت مثبت اقدام به این کار کردند اما واقعیت این است که بعید به نظر می رسد اتفاق مثبتی در این بازار رخ دهد زیرا مردم هنوز بلاتکلیف هستند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به دلیل عدم نقدینگی مردم اقدام به ارائه تسهیلات کرده است گفت: این نکته را نباید فراموش کرد که مردم بیش از موضوع نقدینگی به کیفیت و قیمت خودرو معترض هستند که باید در این زمینه تلاش شود تا مردم قانع شوند.

وی با بیان اینکه در آلمان محصولات خودروسازان را چندین بانک می خرد و آن را با سود 1 تا 2 درصدی به مردم ارائه می دهند افزود: سود 16 درصدی که برای تسهیلات 25 میلیونی خودرو در نظر گرفته اند زیاد است و بازپرداخت آن حدود 46 میلیون تومان می شود و مسلما به صرفه نخواهد بود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهتر است یارانه را به صنایع خودروسازی بدهند تا بتوانند روی پای خود بایستند تا به مردم افزود: دخالت های دولت باعث شده تا شرایط برای خودروسازی ها سخت تر شود.

وی افزود: وضعیت به گونه ای شده که این صنعت نیازمند مسکن های مقطعی شده تا دردش آرام شود این در حالی است که اگر صنعت خودروسازی را به دست بخش خصوصی بسپارند و دولت دخالتی در این صنعت نداشته باشد و قیمت ها را حاشیه بازار تعیین کند دیگر مشکلی نخواهد بود.

بیاتیان ادامه داد: بعید به نظر می رسد استقبال چندانی از این طرح صورت گیرد و بازار خودرو تنها زمانی رونق می گیرد که کیفیت خودرو ارتقاء یابد.

انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان