۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مناسب نبودن امکانات سالن تکواندو/ خانه تکواندو جوابگوی علاقمندان به این رشته نیست
کد خبر: ۱۱۴۵۹۰ نویسنده: طیار تقی‌پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر هیئت تکواندو استان مطرح کرد

مناسب نبودن امکانات سالن تکواندو/ خانه تکواندو جوابگوی علاقمندان به این رشته نیست

دبیر هیئت تکواندو قزوین گفت: با توجه به استقبال تماشاچیان از مسابقات تکواندو، سالن این هیئت جوابگوی علاقمندان به این رشته نیست.

مناسب نبودن امکانات سالن تکواندو/ خانه تکواندو جوابگوی علاقمندان به این رشته نیست
طیار تقی‌پور، دبیر هیئت تکواندو استان قزوین در خصوص مشکلات سخت‌افزاری این هیئت در مصاحبه با خبرنگار ورزشی صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به استقبال تماشاچیان از مسابقات تکواندو، سالن این هیئت جوابگوی علاقمندان به این رشته نیست.
وی ادامه داد: هنگام برگزاری مسابقات با ازدحام جمعیت مواجه هستیم که این امر پاسخگوی این جمعیت نیست.
تقی‌پور اضافه کرد: سالن خانه تکواندو استاندارد نبوده و ساختار مناسبی ندارد، این سالن فاقد سیستم گرمایشی، خنک کننده، دوش، شوفاژ و رختکن است. به دلیل نداشتن رادیاتور مجبور به استفاده از بخاری در این سالن هستیم که این خود امنیت ورزشکاران را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: به همت دوستان، زمینی به مساحت دو هزار متر واقع در کوثر از طرف سازمان مسکن در اختیار این هیئت قرار گرفت اما به دلیل نبود بودجه حتی کلنگ آن نیز به زمین نخورده است.
این مسئول افزود: به دنبال این امر، فدراسیون با رایزنی‌های مختلف آقای زاهدپور، رئیس هیئت تکواندو قزوین، قول اختصاص 150 میلیون تومان داد اما تا به امروز این قول عملی نشده است که اگر این مبلغ نیز اختصاص داده شود، کاری از پیش نخواهد رفت.
وی خاطرنشان کرد: سالن‌های تحت اختیار هیئت‌ها توسط اداره ورزش‌و‌جوانان به مزایده گذاشته شد و به هیئت‌ها واگذار شد، به سبب این عمل هیئت‌ها موظف به پرداخت هزینه اجاره این سالن‌ها به اداره ورزش شدند.
تقی‌پور اضافه کرد: سالیانه سه میلیون تومان به اداره ورزش‌و‌جوانان هزینه اجاره پرداخت می‌کنیم.

دبیر هیئت تکواندو قزوین به بودجه این هیئت اشاره کرد و گفت: فدراسیون کمک مالی نمی‌کند، همچنین اداره ورزش‌و‌جوانان نیز بودجه‌ای ندارد تا به این هیئت کمک کند. هیئت تکواندو توسط امدادهای غیبی تامین اعتبار می‌شود.
وی توضیح داد: برای بستن تیم لیگ برترحداقل صد میلیون تومان مورد نیاز است، همچنین هزینه ورودی به لیگ برتر 20 میلیون تومان است که باید تا آبان ماه پرداخت شود، برای تیم تکواندو قزوین که چند سال بر روی سکو قرار دارد تامین این هزینه بسیار سنگین است. متاسفانه تا به امروز هیچ اسپانسری حاضر به کمک این هیئت نشده است.
تقی‌پور یادآور شد: با توجه به اینکه قهرمان‌سازی در طی لیگ‌های مختلف صورت می‌گیرد، حتما باید در مسابقات لیگ شرکت داشته باشیم تا دچار رکود نشویم.


وی ابراز کرد: تکواندو قزوین طی چند سال اخیر پیشرفت خوبی داشته است، اما با توجه به داشتن استعدادهای نخبه در تمامی رده‌ها، از لحاظ بودجه پاسخگوی تامین این عزیزان نیستیم. به درستی اگر از لحاظ مالی تامین شویم، بدون شک بصورت مداوم صاحب سکو خواهیم بود.
تقی‌پور اظهار کرد: تیم‌های استان قزوین همیشه روی سکو قرار گرفتند که این امر نتیجه پایه‌ریزی، برنامه‌ریزی منظم و استعدادیابی در سال‌های پیشین است.
وی در خصوص تکواندوی بانوان استان بیان کرد: تکواندوی بانوان پیشرفت قابل توجهی داشته تا آنجا که گوی سبقت را از آقایان ربوده است. بانوان تکواندو امسال در مسابقات جهانی و آسیایی خوش درخشیدند. برای اولین بار در مسابقات آسیایی صاحب گردن‌آویز طلا و در مسابقات جهانی صاحب گردن‌آویز برنز شدند.



دبیر هیئت تکواندو قزوین یادآور شد: سه نفر از بانوان تکواندو قزوین به همراه یک مربی تیم ملی در این مسابقات حضور داشتند اما با وجود مدال‌آوری به هیچ‌وجه بهایی به آن‌ها داده نشده است.
وی افزود: به هنگام بازگشت از این عزیزان استقبال شد اما تجلیلی از آن‌ها بعمل نیامد.
تقی‌پور ادامه داد: با وجود عدم حمایت مالی، حمایت معنوی نیز از ورزشکاران صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: مسئولان باید بودجه‌ای برای این هیئت درنظر بگیرند و کمک کنند تا کلنگ احداث سالن مخصوص تکواندو زده شود تا گره‌ای از مشکلات این ورزش در استان باز شود.
تقی‌پور در پایان تاکید کرد: مدیریت ورزش‌و‌جوانان خود ورزشکار و کارشناس ورزش است اما بدون بودجه کاری از پیش نمی‌برد.

انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان