۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین غربی‌ها در پَساتحریم آلوده‌سازی بازار ایران را نشانه گرفته‌اند/ قدم اول برای مقابله با نفود اقتصادی دشمن نخریدن کالای خارجی است
کد خبر: ۱۱۴۵۸۱ نویسنده: محمدحسن قدیری ابیانه تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سفیر سابق ایران در مکزیک در مصاحبه با صبح قزوین:

غربی‌ها در پَساتحریم آلوده‌سازی بازار ایران را نشانه گرفته‌اند/ قدم اول برای مقابله با نفود اقتصادی دشمن نخریدن کالای خارجی است

سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه غربی‌ها در پَساتحریم آلوده‌سازی بازار ایران را نشانه گرفته‌اند، گفت: اولین قدم مهم در راستای مقابله با پدیده نفوذ اقتصادی دشمن نیز نخریدن کالای خارجی است.

غربی‌ها در پَساتحریم آلوده‌سازی بازار ایران را نشانه گرفته‌اند/ قدم اول برای مقابله با نفود اقتصادی دشمن نخریدن کالای خارجی است
محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص نفوذ اقتصادی اظهار کرد: سیاست‌های استعمار در مقابل کشورهای نفت خیز در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین این بوده که این کشورها همیشه باید نیازمند فروش نفت خود باشند.
وی در ادامه افزود: در این راستا این کشورهای وابسته به نفت باید تولید ثروتی نداشته و تولید آنها قطع شود و در ادامه نیز فرهنگ کار در این کشورها از بین برود.
این کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: از سوی دیگر منابع حاصل از فروش نفت باید با مصرف کالاهای مصرفی از رده خارج شود و برای اینکه این سرمایه وارد کشورهای استعمارگر شود باید مصرف کالاهای خارجی افزایش یابد.
وی با بیان اینکه این سیاست نفوذ از دیرباز در ایران پیاده شده است، اذعان کرد: حاکم کردن حکومت‌های دست نشانده ای مثل پهلوی در ایران و آل سعود در عربستان و حاکمان دیکتاتور در آمریکای لاتین، آفریقا و سایر نقاط با این اهداف روی کار آمدند.
وی اضافه کرد: تلاش استکبار جهانی این بود همیشه در همه ابعاد این سیاست‌ها را پیاده کند برای نمونه انقلاب سفید شاه و ملت که یک طرح آمریکایی بود با این هدف شکل گرفت.
سفیر سابق ایران در استرالیا یادآور شد: این موضوع که در دوران طاغوت هویدا می‌گفت هر ایرانی باید یک پیکان داشته باشد در راستا نفوذ دادن اقتصاد خارجی در ایران بود.
وی افزود: یعنی سرمایه‌های کشور به سمتی سوق پیدا کند که اتومبیلی که تمام قطعاتش از انگلستان وارد کشور می‌شود فرسوده و از بین برود و با اقدام برای تجهیز آن زمینه بلعش منابع کشور فراهم شده و سرمایه گذاری در تولید، عمران و آبادانی کشور شکل نگیرد.

یکی از راهکارهای غربی‌ها در ایجاد نفوذ اقتصادی دامن زدن به فساد، اختلاس است

قدیری ابیانه عنوان کرد: دامن زدن به فرهنگ مصرف گرایی که در حال حاضر نیز به آن گرفتار هستیم و به ویژه رایج کردن مصرف کالاهای خارجی و نیز تنظیم سیاست‌های وارداتی و صادراتی در همین راستا به نحوی که موانع زیادی برای صادرات غیرنفتی ایجاد شود نمونه‌هایی از این سیاست‌ها است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز این سیاست‌ها تغییری نکرده است و غربی‌ها از آن نیز به عنوان آلوده سازی که مکمل تحریم است، یاد می‌کنند که حتی از تحریم هم خطرناکتر است.
این کارشناس سیاسی بیان کرد: امروز که غربی‌ها حرف از لغو تحریم‌ها می‌زنند در حقیقت قصد لغو تحریم کالاهای مصرفی خارجی را دارند و سعی آنها در ماندگاری تحریم‌ها در کالاهای اساسی است.
وی ابراز کرد: یکی از راهکارهای غربی‌ها در فضای ایجاد نفوذ اقتصادی دامن زدن به فساد، اختلاس، دزدی و غارت بیت المال عمومی و خصوصی است.
سفیر سابق ایران در مکزیک در ادامه گفت: در این راستا تلاش غربی‌ها این است به هرکسی که اموالی را چه عمومی و چه خصوصی از ایران بریابد و به خارج از کشور منتقل کند مصونیت داده و از استرداد او خودداری کنند.
وی ادامه داد: در این شرایط دزدان و غارتگران احساس امنیت کرده و با علم به وجود چنین امنیتی برای آنها با دزدی اموال عمومی به خارج فرار می‌کنند و اینگونه به اقتصاد کشور آسیب می‌رسانند و به همان دلیل از ابتدا معتقد بودم که مطابق با این سیاست، خاوری ریاست سابق بانک ملی را به ایران تحویل نمی‌دهند.
قدیری ابیانه تاکید کرد: نفوذ دادن عناصر فاسد به مصادر امور و تلاش برای به فساد کشاندن آنها، پرداخت رشوه، جذب نیروهای نخبه و محروم کردن ایران از این نیروهای تحصیلکرده، ممانعت در صادرات کالاهای ایرانی به خارج از کشور و اختلال در آن همگی بخشی از سیاست‌های نفوذ و ضربه زدن به اقتصاد ایران است.
وی اذعان کرد: وظایفی را دولت و دستگاه‌های حکومتی برعهده دارند و وظایفی را مردم و رسانه‌های گروهی و دستگاه‌های فرهنگ ساز، همه باید مراقب نفوذ دشمن در ابعاد مختلف به خصوص بُعد اقتصادی باشند.
این کارشناس استراتژیک در پایان عنوان کرد: اولین قدم مهم در راستای مقابله با پدیده نفوذ اقتصادی دشمن نیز نخریدن کالای خارجی است که باید به یک هدف و انگیزه عمومی در جامعه تبدیل شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان