۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین براساس نظام رتبه بندی وبومتریکس؛ ایران با دو پله ترقی درجایگاه ۳۷ جهان قرار گرفت
کد خبر: ۱۱۴۵۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

براساس رتبه بندی های ابتدائی و میانی سال ۲۰۱۵

براساس نظام رتبه بندی وبومتریکس؛ ایران با دو پله ترقی درجایگاه ۳۷ جهان قرار گرفت

وبومتریکس با انتشار رتبه بندی ماه ژوئیه ۲۰۱۵ اعلام کرد که ایران با دوپله ترقی و با وجود دو دانشگاه طبقه سومی ، ۸ دانشگاه طبقه چهارمی و با مجموع ۵۸۷ دانشگاه، رتبه ۳۷ جهان را در اختیار دارد.

براساس نظام رتبه بندی وبومتریکس؛ ایران با دو پله ترقی درجایگاه ۳۷ جهان قرار گرفت
به گزارش سرویس علمی  صبح قزوین ، این در حالی است که ایران در رتبه بندی ژوئن 2015 با دو دانشگاه طبقه سومی، 5 دانشگاه طبقه چهارمی و با مجموع 604 دانشگاه در رتبه 39 جهان قرار داشت.
در این گزارش مقایسه وضعیت ایران براساس رتبه بندی های ابتدائی و میانی سال 2015 ، نشان می دهد ، تعداد دانشگاه های بالای رتبه 500 در رتبه بندی وبومتریکس ثابت مانده و دانشگاه های رتبه 1000-500 سه مورد افزایش داشته است که شامل دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، صنعتی امیرکبیر و علم وصنعت می شوند.
مجموع دانشگاه های کشور در رتبه بندی وبومتریکس در ژوئیه 2015 با 17 مورد کاهش به 587 دانشگاه رسیده است.
همچنین در این گزارش دانشگاه های تهران و علوم پزشکی تهران دو دانشگاه طبقه سومی و دانشگاههای فردوسی مشهد، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جز 8 دانشگاه طبقه چهارمی این رتبه بندی هستند که در این میان دانشگاه فردوسی مشهد با رتبه 595 نخستین شانس ایران برای رشد چند پله ای است .
همچنین دانشگاه های شیراز و شهید بهشتی به ترتیب با رتبه های 1008 و 1043 احتمالا با کمی تلاش خواهند توانست در دوره بعدی به جمع 1000 دانشگاه نخست بپیوندند.
همچنین براساس این گزارش آمریکا با در اختیار داشتن حدود 60 درصد از دانشگاه ها در طبقه نخست و انگلس و کانادا هر کدام با پنج دانشگاه و تفاوت در تعداد دانشگاه های سایر طبقات به ترتیب رتبه دوم و سوم جهان را در اختیار دارند.
شایان ذکر است رتبه بندی وبومتریکس که از سال 2004 به ارزیابی دانشگاه ها براساس وب سایت آنها می پردازد، کشورهای دنیا را نیز بر اساس تعداد دانشگاه های برترشان رتبه بندی می کند.
بر این اساس تعداد دانشگاه های هر کشور در پنج طبقه مورد بررسی قرار گرفته و رتبه بندی را تشکیل می دهد و در گزارش ژوئیه 2015 میلادی، 23هزار و 279 دانشگاه حضور داشته اند .

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان