۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افتتاح بزرگترین بیمارستان هسته ای غرب آسیا در ایران/یک میلیون بیمار نیازمند خدمات پرتو درمانی
کد خبر: ۱۱۴۵۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

یک میلیون بیمار نیازمند به خدمات تشخیصی و درمانی دارند

افتتاح بزرگترین بیمارستان هسته ای غرب آسیا در ایران/یک میلیون بیمار نیازمند خدمات پرتو درمانی

سازمان انرژی اتمی یک میلیون بیمار نیازمند تشخیصی و درمانی دارد که در حال ارائه خدمات به آنهاست.

افتتاح بزرگترین بیمارستان هسته ای غرب آسیا در ایران/یک میلیون بیمار نیازمند خدمات پرتو درمانی
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین شهرداری تهران، سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت و آموزش پزشکی برای ساخت اولین بیمارستان فوق تخصصی هسته‌ای که امروز در بوستان ولایت برگزار شد بیان کرد: در حال حاضر سازمان انرژی اتمی یک میلیون بیمار نیازمند به خدمات تشخیصی و درمانی دارد که در حال عرضه خدمات به آنهاست.

وی افزود: ما در فضا و فرصت ایجاد شده پس از تحریم‌ها به همراه همکاران وزارت بهداشت و شهرداری می‌توانیم مقدمات ساخت این بیمارستان بزرگ را فراهم کنیم. برای اولین بار در مرز آسیا ، مجموعه‌ای شامل تجهیزات درمانی‌ و تشخیصی که با پرتو سر و کار دارند و همچنین از مدرن‌ترین تجهیزات جهان به شمار می‌روند را شاهد باشیم.

صالحی با اشاره به ساخت این بیمارستان که می‌تواند از مسافرت بیماران به خارج از کشور جلوگیری کند اظهار کرد: ما به گونه‌ای عمل می‌کنیم که بیماران ما برای برخورداری از این خدمات نیازمند رفتن به خارج از کشور نباشند حتی برخی از تجهیزات این بیمارستان فوق تخصصی به گونه‌ای است که در جهان انگشت‌شمار به کار رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر این ما می‌خواهیم این بیمارستان به عنوان مرکز تشخیصی، تحقیقی و درمانی باشد زیرا قصد نداریم ادامه دهنده خرید تجهیزات باشیم بلکه می‌خواهیم یک مرکز تحقیقات دایر کنیم تا علاوه بر بازسازی به نوآوری تجهیزات نیز بپردازیم که این در نوع خودش بی‌نظیر است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای اساسی و مبرم جامعه تاسیس بیمارستان ویژه و تخصصی در عرصه هسته ای است عنوان کرد: بیش از این راجع به امضای این تفاهم نامه صحبت شده بود. ما قصد داریم فضای ایجاد شده توسط تبلیغات منفی دیگران درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشور را تغییر دهیم و حقیقت مطلب را به گونه‌ای بیان کنیم که مردم بدانند فعالیت‌ها فقط به تولید آب سنگین و غنی‌سازی خلاصه نمی‌شود.

وی ضمن بیان اینکه در حوزه رادیوداروها آنچنان که باید اتفاقات خوب نیفتاده است اذعان کرد: وقتی پس از اتمام سوخت راکتور تهران تقاضای سوخت کردیم آنها امتناع کردند اما پس از دو سال ملت غیور با همت عالی خود که باور کردنی نبود سوخت را از صفر طراحی کردند و بدین ترتیب راکتور تهران حتی یک روز هم بدون سوخت نماند.

وی با اشاره به نقش مهم دکتر هاشمی در انقلاب در حوزه سلامت بیان کرد: همه شاهد هستیم که وقتی مدیریت صحیح و شایسته‌سالاری سرلوحه کار قرار گیرد چگونه همه کارها روی روال قرار خواهد گرفت.

صالحی با تاکید بر اینکه امید زیادی به احداث این بیمارستان بسته‌ایم خاطر نشان کرد: بخشی از تجهیزات مورد نیاز در صورت وجود بودجه لازم غریب به سه سال زمان برای تهیه لازم دارد.گلبول‌سازی و نمونه‌سازی امر مهمی در کشور است به همین دلیل امیدواریم بتوانیم در تجهیزات پرتو درمانی الگویی پی‌ریزی کنیم که بیمارستان‌هایی که بعد از این احداث خواهد شد با بالاترین استانداردها باشد.

وی گفت: یقینا امروز در تاریخ ثبت خواهد شد زیرا بیمارستان فوق تخصصی هسته‌ای کشور بیمارستانی است که آثارش نه تنها در کشور بلکه در منطقه نیز نمایان خواهد بود.

صالحی در حاشيه مراسم امضای تفاهم نامه ساخت بزرگترين بيمارستان هسته ای غرب آسيا در بوستان ولایت، با اشاره به امضای اين تفاهم نامه گفت: مقدمات كلنگ زنی ساخت اين بيمارستان نيز فراهم شده است و ان شاالله با حضور رئيس جمهوری این بیمارستان کلنگ زنی خواهد شد و با سرعت عمل، طرف هاي اين تفاهم نامه همچون وزارت بهداشت و شهرداري، شاهد بهره برداري از آن خواهيم بود.

وي با بيان اينكه بي شك با همت دکتر هاشمی وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موارد این تفاهم اجرايي خواهد شد، عنوان كرد: ساخت این بیمارستان يكي از خدمات فناوري هسته اي در حوزه سلامت است كه با بهره برداری از آن شاهد اثرات و خدماتش خواهيم بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: اين پروژه بسيار عظيم با اعتبار چند هزار ميلياردی خدمات بسيار گسترده ای ارايه خواهد کرد كه در غرب آسيا بی نظير است و حتی گفته مي شود در دنيا نيز چنين بيمارستاني كه تمام علم روز و تجهيزات مدرن را بكار گرفته باشد، وجود ندارد.

به گفته صالحی، اين اولين بيمارستان با اين نوع تجهيزات و فناوري است.

وي ابراز اميدواري كرد با همت مسئولان كشور و حمايت هاي رئيس جمهوري زودتر از ساير كشورها با بهره برداري از اين بيمارستان نه تنها به هموطنان بلكه به كشورهاي همسايه و سايرين نيز خدمات سلامت ارايه كنيم.


انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان