۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین عزاي حسيني با رعايت نظافت شهري در قزوين
کد خبر: ۱۱۴۵۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

فرهنگ نه گفتن، به ظروف پلاستيکي

عزاي حسيني با رعايت نظافت شهري در قزوين

براي اولين بار به همت تشکل هاي مردمي زيست محيطي و سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، طرح «پيام آوران پاکي» به مناسبت فرا رسيدن ماه محرم به منظور فرهنگ سازي در بحث نظافت شهري در مسيرهاي عزاداران حسيني اجرا شد.

عزاي حسيني با رعايت نظافت شهري در قزوين
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، «فرهنگ نه گفتن، به ظروف پلاستيکي» که شعار حقيقي در قالب اجراي طرح پيام آوران پاکي است، فعاليتي مثبت و سازنده مي باشد که همه مردم را به استفاده نکردن از ظروف پلاستيکي تشويق مي کند تا به جاي آن از ظروف قابل بازيافت کاغذي يا گياهي استفاده کنند.
50 بر اساس اين گزارش؛ نفر از اعضاي فعال تشکل هاي زيست محيطي نظير «خانه مشارکت مردم در سلامت»،«رفتگران طبيعت»، «الموت يار»، «پاز شهر»، «شهرتاش» و ... با پوشيدن کاور زرد رنگ با عنوان "پيام آوران پاکي" در ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني در مناطق مختلف شهر به همراه تعدادي از مديران شهرداري حاضر شدند و با استقرار در مسيرهاي عزاداري اقدام به توجيه مسئولان ايستگاه‌هاي صلواتي جهت استفاده از ظروف يکبار مصرف گياهي و نريختن زباله در معابر و خيابان‌ها نمودند و در يک فرهنگ سازي مناسب سيماي شهري را از برخي آلودگي ها پاک کردند.
در اين گزارش آمده است؛ در قالب اين طرح که همزمان با تاسوعا و عاشوراي حسيني در مسير دسته هاي عزاداري شهر قزوين اجرا شد، زمينه مشارکت مردم به شکل مناسب؛ در نريختن زباله به روي زمين، معابر، گذرگاه ها و خيابان‌ ها فراهم آمد.
اين تشکل هاي زيست محيطي شب و روزهاي هاي هشتم، نهم و دهم محرم در مسيرهاي منتهي به امامزاده علي (ع)، امامزاده سلطان محمد (ع) و امامزاده حسين (ع) مستقر شدند، تذکر و فرهنگ سازي را براي نريختن زباله در سطح خيابان به افرادي که نذري داشتند را دادند.

انتهای پیام/7008

منبع: شهرداری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان