۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین راهبرد آمریکایی ها بهره گیری ازگروهک های تروریستی است/ هیچگاه شروع کننده جنگ نخواهیم بود
کد خبر: ۱۱۴۵۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

پوردستان:

راهبرد آمریکایی ها بهره گیری ازگروهک های تروریستی است/ هیچگاه شروع کننده جنگ نخواهیم بود

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه راهبرد امروز آمریکایی ها بهره گیری از گروهک های تروریستی است، گفت: تهدیدهای آمریکا را فراموش نکرده ایم و همواره تحرکات آنها را رصد می کنیم اما هیچگاه شروع کننده جنگ نخواهیم بود.

راهبرد آمریکایی ها بهره گیری ازگروهک های تروریستی است/ هیچگاه شروع کننده جنگ نخواهیم بود
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در گفت وگو با شبکه خبری « العالم» و در پاسخ به این پرسش که «آیا در حال حاضر تهدید عمده و جدی از سوی دشمنان جمهوری اسلامی علیه کشور وجود دارد؟»، گفت: نزدیک ترین تهدیدی که درکنار جمهوری اسلامی ایران است، گروهک های تروریستی وتکفیری هستند.
وی افزود: راهبرد آمریکا استفاده ازاین گروهک های تروریستی وتکفیری است چون آمریکایی ها جنگ سخت را تجربه کرده اند، یعنی حضور آنها درمنطقه پس ازحادثه سال 1991 حضور سختی بود، یعنی آنها قصد داشتند که به ایران حمله کنند اما 13، 14 سال متوقف شدند ودیدند که نمی توانند موفق شوند، لذا راهبرد خود را عوض کردند چرا که در جنگ سخت شکست خورده بودند.
پوردستان تأکید کرد : آمریکایی ها درجنگ نیمه سخت یعنی جنگ اقتصادی هم شکست خورده اند. آنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحریم ها را وضع کردند و پس از روی کارآمدن اوباما که حلقه تحریم ها را تنگ تر کرد و این تحریم ها فلج کننده نام گرفت، احساس کردند که ما دستان خود را به نشانه تسلیم بالا خواهیم برد ولی ملت ما شکوفا شد و توانست خود را پیدا کند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد : راهبرد امروز آمریکایی ها بهره گیری از گروهک های تروریستی وتکفیری است وآنها از این گروهک ها هم استفاده سخت و هم استفاده نرم می کنند یعنی آنها می خواهند چهره اسلام را تخریب کنند و می توان گفت که نزدیک ترین تهدید برای ما این گروهک های تروریستی و تکفیری هستند.
پوردستان افزود : ولی این به معنای آن نیست که ما تهدیدهای آمریکا را فراموش کرده ایم بلکه ما همواره مراقب هستیم و تحرکات آنها را رصد می کنیم اما هیچگاه شروع کننده جنگ نخواهیم بود ولی اگر طرف مقابل تهدید کرده و نیز تهدید خود را عملی کند، هم طرف مقابل وهم منافع اورا درمنطقه وجهان هدف قرار خواهیم داد.
وی همچنین درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی نیزگفت: این رژیم هم اگر حرکتی بکند، با موشک های دوربُرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان خواهیم داد وشاید زودتر ازآن 25 سالی که رهبرمعظم انقلاب فرمودند، موجودیت خارجی این رژیم ازبین برود وما علاقمند هستیم رژیم صهیونیستی حرکتی کند تا ما هر چه زودتر فرمایش مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانیم.
پوردستان درباره مرحله پس از توافق اتمی و ویژگی تهدیدها و چالش های این دوره گفت: جمهوری اسلامی ایران درخصوص توافق هسته ای حسن نیت خود را نشان داد با توجه به تدبیر فرماندهی معظم کل قوا که فرمودند این کار انجام شود و هدایت ها و کنترل هایی که معظم له داشتند سبب شد توافق امضا شود، اما پس از امضای توافق شاهدیم لحن و ادبیات مسؤولین آمریکایی متاسفانه تغییری پیدا نکرده و در سخنرانی ها و تریبون هایشان بطور مرتب جمهوری اسلامی ایران را تهدید می کنند.
وی تأکید کرد: به نظر من این مسیرکه آمریکایی ها انتخاب کردند مسیر خوبی نیست، و سوء ظن هایی را که ما از سال های گذشته به ویژه 1332 نسبت به آمریکایی ها داریم بیشتر تشدید می کند.
پوردستان ادامه داد : آنان اگر به دنبال فضای جدیدتری هستند، باید ادبیات و همچنین رفتارشان را عوض کنند، ما شاهدیم پس از توافق مانند گذشته همان حرف ها را می زنند و این سبب می شود ارتباط ها نه تنها نزدیک نشود بلکه افتراق بیشتری پیدا کند.
پوردستان اظهارکرد : درصحنه میدانی نیز مانند سابق شاهد شیطنت های آمریکا، رژیم صهیونیستی وکشورهای منطقه درسوریه وعراق هستیم.
وی درپاسخ به سؤالی درباره چالش حضور داعش در مرزهای غربی، گفت: سال گذشته عناصر داعش درمدت زمان کوتاهی از استان الانبار خود را به استان دیالی رساندند؛ یعنی نزدیک نفت شهر، سومار وقصر شیرین ... آنان سعدیه وجلولاء (دراستان دیالی) را تصرف کردند وقدم بعدی آنان خانقین و12 کیلومتری مرزهای جمهوری اسلامی ایران بود.
وی افزود : درهمین راستا نیروی زمینی بسیار سریع وارد شد و نیروهای پوشش در مرزها را تقویت کرد. ما درآن زمان اعلام کردیم که یک خط قرمز 40 کیلومتری آن سوی مرزها کشیدیم واگر نیرویی بخواهد ازآن عبور کند با تهدیدات و ضربه قاطع ما روبرو خواهد شد.
پوردستان خاطرنشان کرد : این قدرت نمایی که نیروی زمینی از خود نشان داد، سبب شد که داعش نتواند از سعدیه حرکتی به جلو داشته باشد، ضمن اینکه این حرکت همزمان شد با فرمان بسیج ملت عراق توسط علمای اهل سنت وشیعه، و مردم وارد شدند، داعشی ها عقب رانده شدند.
فرمانده نیروی زمینی ادامه داد : این زمان سپری شد، اما هنوز ما رد پای داعش را در استان دیالی می بینیم، هنوزعناصری هوادار داعش هستند واز داعش حقوق می گیرند، ماه گذشته شاهد بودیم ارتش عراق با کمک حشد الشعبی واکراد عملیاتی را آغاز کردند وضربه قاطع وسنگینی را به وابستگان داعش در استان دیالی وارد کردند، اما هنوز با توجه به اشراف اطلاعاتی که داریم آنان را دنبال می کنیم وبه صورت متفرق دراستان دیالی حضور دارند؛ ضمن آنکه بخش هایی از داعش نیز در افغانستان و شمال آن شناسایی کردیم.
وی خاطرنشان کرد:ما ازطریق عناصر اطلاعاتی وازطریق سیستم ها وتجهیزات اطلاعاتی اشراف اطلاعاتی کامل داریم، به همین دلیل هر موقع داعش بخواهد از محدوده 40 کیلومتری آن طرف مرزهای ما عبور کند قطعا پاسخ کوبنده را به آنان خواهیم داد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ازاتحاد، انسجام وهمدلی خاصی برخوردارند، خاطر نشان کرد: امروز، مانند سال های دفاع مقدس، ارتش، سپاه، بسیج ونیروی انتظامی، درکنار یکدیگر انجام وظیفه می کنند وخونشان با یکدیگر ممزوج است.
وی دربارۀ علتِ اصلی وحدت رویۀ همه نیروهای مسلح در ایران نیز تصریح کرد: رهبریِ واحدِ نیروهای مسلح در ایران، سبب وحدت رویه در میان آن ها شده است.
وی گفت: یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران که سبب این همه خیرات و برکات شده است؛ رهبری هوشمند، خردمند و دشمن شناس است که در مقاطع بسیار حساس، ترفندی های دشمن را برای مردم رو می کند و مردم را متناسب با تهدیدهای دشمن، آرایش می دهد و سامان دهی و تجهیز می کند.
امیر سرتیپ پوردستان افزود : بحمد الله، این وحدت و انسجام و رهبری هوشمند و ملت ولایتمدار سبب شده است که نظام جمهوری اسلامی ایران از استحکام بسیار خوبی برخوردار باشد ودرجایگاهی قراربگیرد که اگر ملت های مسلمان به کمکی نیاز داشته باشند ودرخواستی بکنند؛ جمهوری اسلامی بتواند به آنان کمک و امداد رسانی کند.
فرماندۀ نیروی زمینیِ ارتش دربارۀ راهبردِ رونمایی ازدستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی اظهارکرد: دستاوردهایی که توسط نیروهای مسلح رونمایی می شود وبه یگان ها تحویل داده می شود، متناسب با تهدیدات است. مقام معظم رهبری راهبردی را به ما امر فرموده اند، مبنی براین که 'به جنگ هایی که در اطرافتان اتفاق می افتد، به دیدۀ یک رزمایش بنگرید و از آن بهره بگیرید.'
جنگ اول ودوم خلیج فارس، جنگ افغانستان وحضور گروه های تروریستی طالبان، القاعده، داعش والنصره همه تجربه هایی بودند که ما با تحلیلِ فضای آن ها، ظرفیت دفاعی متناسب را در خودمان ایجاد کنیم.
وی افزود: ما هم به لحاظ نرم افزاری کار کردیم وآیین نامه هایی مناسب در این مجال تدوین کردیم وهم به لحاظ سخت افزاری، تجهیزاتی را آماده کردیم و بخشی از آن را هم درحضور شما (رسانه ها) به یگان تحویل داده شد. به عنوان مثال، توپخانه هایی که ما امروز آماده کردیم، متناسب با این فضا در نظر گرفته شده اند و تحرک یگان را بالا می برند؛ برخی دیگر از سلاح ها، کمپوزیتی و یک بار مصرف هستند، شماری دیگر سلاح های تک تیرانداز هستند وهمچنین موشک های ضد زره همه برای بالا بردن آمادگی جهت جنگ با گروه های تروریستی و تکفیری ونیابتی در نظر گرفته شده اند.
وی افزود: این ظرفیت، بحمد الله هم به لحاظ نیروی انسانی وهم به لحاظ تجهیزات فنی درکشور هم وجود داشته وهم ارتقا یافته وفاصلۀ ایده تا محصول، بسیار کوتاه شده است.
امیر سرتیپ پوردستان درپاسخ به این که با برچیدن شدنِ تحریم ها بعد از توافق، آیا ایران برای وارد کردن سلاح ازکشورهای دوست نظیر روسیه، برنامه ای دارد ؛ گفت : نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای توان دفاعی خود، از همه ظرفیت ها استفاده می کنند.
یعنی ما برای این که ظرفیت و توان دفاعی خود را بالا ببریم، از هر امکانی که در دنیا وجود داشته باشد استفاده خواهیم کرد.
وی درعین حال افزود:البته این ارتقای توان دفاعی برای تهاجم نیست، زیرا دکترین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، دفاعی ومبتنی بر بازدارندگی است. ما اصلا قصد تعدی وتجاوز به کشورهای دیگر را نداریم واگر خودمان را آماده می کنیم، فقط به منظور حفظ آمادگی برای بازدارندگی است تا کشورهای دیگر طمع نکنند که به خاک کشور ما حمله کنند.
امیر سرتیپ پوردستان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، جز سلاح های هسته ای و شیمیایی که به تدبیر مقام معظم رهبری در راهبرد دفاعی ایران جایی ندارد، از هر سلاح دیگر برای بالابردن آمادگی دفاعی استفاده خواهیم کرد.
پوردستان ادامه داد : توافق هسته ای ارتباط خاصی با حرکت های آموزشی و نظامی ما ندارد وما رزمایشی را درشرق کشور برگزار خواهیم کرد و رزمایش های تخصصی را نیز ازجمله رزمایش مهندسی وجنگ الکترونیک پیش بینی کرده ایم وتلاش می کنیم که براساس دکترین دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران قابلیت های خود را بالا ببریم ما همیشه تلاش می کنیم که سلاح هایمان همیشه روغنکاری شده وآماده باشد ومهمات مان دم دست باشد تا خیال خام تعدی و تجاوز را از غیر بگیریم .
وی درپاسخ به سؤالی درباره بحران ونا امنی درکشورهای همسایه گفت : تهدید داعش مانند یک توفان است که ناگهان می آید و منطقه را به هم می زند ولی عمرش کوتاه است وهمیشه نمی تواند باقی بماند وفتنه هم همین گونه است، و پس از غبار آلود کردن محیط می رود.
پوردستان افزود : ما اگر داعش را در مقایسه با گذشته بررسی کنیم ، می فهمیم که این گروه تروریستی در حال تحلیل رفتن است و کشورهایی که این گروه تکفیری را برای نیل به اهداف خود تشکیل دادند ، می بینند که به اهداف خود دست نیافته اند به نحوی که همچون قبل از این گروه تروریستی و تکفیری حمایت و پشتیبانی نمی کنند و ما در آینده شاهد اضمحلال داعش هم در عراق و هم در سوریه خواهیم بود.
پوردستان افزود : من بار دیگر به عربستان توصیه می کنم که از حمله به یمن دست بردارد و خود آل سعود می داند که حمله به یمن یک اشتباه فاحش بود و اشتباه بزرگتر عربستانی ها ورود به یمن بود زیرا نیروهای خود را در برابر گلوله ها و موشک های سربازان یمنی قرار داده اند، سربازانی که بسیار زبده، آماده وجنگ دیده هستند ویقینا عربستان دریمن متحمل تلفات وضایعات بیشتری خواهد شد ومانند فرد گرفتار درباتلاق است که هر چقدر بیشتر دست و پا بزند، بیشتر درباتلاق فروخواهد رفت ومن باز ازعربستان می خواهم که بگذارد دیپلمات ها در یمن و سازمان ملل متحد پیشقدم بشوند، و بحران یمن پشت میز مذاکره به جای میدان جنگ و خون و خونریزی حل و فصل شود .
پوردستان درباره ادعای مقامات سعودی مبنی بر اینکه ایران به یمنی ها سلاح می دهد گفت: ما هیچگونه کمک تجهیزات و تسلیحاتی به مردم و ارتش یمن نداده ایم، و افردای که این تهمت ها را می زنند ، به خوبی می دانند که ایران چنین کاری را نکرده است.
وی ادامه داد: ما از اینکه ملت مسلمان و آزاد یمن اینگونه مورد تاخت و تاز دیگران قرار گرفته است ، ناراحت هستیم. بمباران های وحشیانه باعث کشته و قربانی شدن مردم عمدتاً زنان و کودکان بی دفاع شده است . ملت ایران از وضعیتی که در یمن ایجاد شده است، ناراحت است و من مطمئن هستم که ملت عربستان نیز از وضعیت یمن ناراحت است.
پوردستان گفت: توصیه من به عربستان این است که هر چه زودتر این غائله را به پایان ببرد وپشت میز مذاکره مشکلاتش با یمن را حل کند، ودست ازاین خونریزی ونسل کشی دریمن بردارد. ملت مسلمان وآزاد ایران ازوضعیت یمن بسیار ناراحت است ولی این به معنای کمک تجهیزاتی و تسلیحاتی به یمنی ها نیست .
پوردستان درباره توانمندی های نیروی زمینی درزمینه پهپاد، اظهارداشت: پهپادها دست بلند نیروی زمینی هستند که نیروی زمینی می تواند با بهپادها دور دست ها را رصد کند. این پهپادها هم در حوزه شناسائی و هم در حوزه رزم به کار گرفته می شوند. ما با دوربین های دقیقی ای که در پهپادها تعبیه کرده ایم و با توجه به بُردهای مناسبی که مدنظر ما است، می توانیم بدون حضور فیزیکی دوردست ها را رصد کنیم و آخرین اخبار و اطلاعات منطقه و نیروها را به دست بیاوریم.
وی افزود:ما ازپهپادها به عنوان سلاح نیز استفاده می کنیم چون مجهز به موشک هستند و مهمات نیز حمل می کنند و پهپاد می تواند هدف هوایی را شناسایی کند و به عنوان یک بمب حرکت کننده هدف هوایی را مورد اصابت قرار بدهد یا اینکه یک هدفی را روی زمین شناسایی و به عنوان بمب انتحاری هدف را منهدم کند. تلاش ما این است که بُرد، دقت دوربین ها و قدرت حمل مهمات پهپادها را بیشتر کنیم که این کارها با کمک صنعت دفاعی درحال انجام شدن است وقدم های خوبی در این رابطه برداشته شده است .

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان