۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رهایی از مشکلات اقتصادی با راهکار اقتصاد مقاومتی/ به وعده‌ های غربی‌ها نمی توان خوشبین بود
کد خبر: ۱۱۴۵۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی تاكيد كرد

رهایی از مشکلات اقتصادی با راهکار اقتصاد مقاومتی/ به وعده‌ های غربی‌ها نمی توان خوشبین بود

کارشناس مسائل سیاسی با تاكيد بر اينكه نباید انتظار معجزه برای برون رفت از مشکلات اقتصادی را در مسائل برجام دنبال کرد گفت: طبق فرمايشات رهبری راه برون رفت ازمشکلات اقتصادی کشور فقط بر پایه اقتصاد مقاومتی است.

رهایی از مشکلات اقتصادی با راهکار اقتصاد مقاومتی/ به وعده‌ های غربی‌ها نمی توان خوشبین بود
به گزارش صبح قزوین ، ناهید همایونرا در خصوص وظیفه دولتمردان در تحقق حقوق ملت ایران در اجرای طرح برجام اظهار کرد: خواسته های مردم باید در هر برنامه ای برای به تصویب رسیدن و یا اجرا شدن در نظر گرفته شود چرا که حکومت ما بر پایه حکومت مردم‌سالاری است و این یکی از سیاست های جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه با اشار به اینکه برنامه برجام یک مسئله سیاسی و اقتصادی است، افزود: خواسته‌های مردم باید در الویت قرار داده شود و حکومت جمهوری اسلامی ایران بدون حضور مردم معنا ندارد پس باید این طرح بر پایه تحققات اهداف مردمی باشد.

این کارشناس سیاسی در رابطه خوشبین بودن به تحقق وعده‌های غربی‌ها گفت: اگر دولتمردان اهداف خود را مطابق با خطوط تعیین شده توسط رهبری و در راستای اهداف نظام قرار داده باشند خوشبینی تحقق پذیر است اما اگر فقط در مسیر بیان باشد و به مرحله اجرایی نرسد نمی‌توانیم به آن خوشبین باشیم.

همایونرا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “غربی‌ها دست مخملی دارند” تصریح کرد: به وعده‌غربی‌ها نمی توان خوشبین بود و از سیاست های کلی جهان نیز نمی توان عقب‌نشینی کرد بلکه می‌توانیم طبق شعارات خودشان در جهت راستی آزمایی آنان را امتحان کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبین بودن به برجام کاری بیهوده است، تاکید کرد: غربی‌ها ثبات شخصیتی ندارند در این راستا این طرح می تواند نتایج معکوس داشته باشد چرا که یک سری از دولتمردان اجرایی به این نتیجه رسیدند که غربی‌ها چه اهدافی را دنبال می‌کنند اما یک سری دیگر هنوز به این نتایج نرسیدند.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: طبق فرمایشات رهبری ما باید خطوط قرمز را رعایت کنیم اگر مسائل برجام با خطوط ما برخورد کند عقب نشینی می‌کنیم چرا که خطوط قرمز تعیین شده جزء حیثیت نظام است و ما به هیچ وجه خلاف وعده های داده شده را نمی‌پذیریم.

همایونرا خاطرنشان کرد: مسائل برجام طبق برنامه‌ریزی چند کشور پیش رفته اگر کشوری بخواهد خلاف برنامه‌های پیش‌بینی شده عمل کند عدم صداقت خود را ثابت خواهد کرد.

وی با اشاره به نگرانی مردم در خصوص اینکه برجام راهی برای نفوذ به کشور است، افزود: با توجه به این‌که مسئولین اعلام کردند از نظر نظامی اجازه هیچ گونه دخالتی رابه غربی‌ها نمی‌دهند آن‌ها نمی‌توانند از نظر نظامی نفوذ داشته باشند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: روزنه‌های بسیاری برای رخنه دشمن وجود دارد که دولتمردان باید نسبت به اهداف دشمن هوشیار باشند تا غربی‌ها فقط مطابق اهداف خود نه خارج از محدوده پیش روند.

همایونرا در رابطه با دلخوش کردن به مسائل برجام برای حل مشکلات اقتصادی ابراز کرد: رفع مشکلات اقتصادی به مسائل برجام مرتبط نیست شاید در رابطه با حساب‌های مالی که در حصر آنهاست تاثیر گذار باشد اما نباید انتظار معجزه برای برون رفت از مشکلات اقتصادی را در مسائل برجام دنبال کرد؛ چه بسا طبق بیانات رهبری راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور فقط بر پایه اقتصاد مقاومتی است و مسئولین باید در جهت فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی قدم‌های شایسته ای بردارند.

وی در انتها تصریح کرد: طبق بیانات رهبری نماینده‌های کشور برای مسئله برجام جزء فرزندان انقلاب هستند و تلاش‌های آنان در جهت توسعه فرهنگ انقلابی است و ما پشتیبان آن‌ها در راستای تحقق بخشیدن به برنامه برجام تا حدودی که طبق خطوط تعیین شده باشد هستیم و در صورت خلاف باید جهت برنامه را خودمان روشن کنیم و در مقابل خطاکاری‌های غربی‌ها عکس العمل نشان داده و سکوت نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان