۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین منابع آموزشی مهدها تحت نظارت سازمان بهزیستی است/ فعالیت ۱۲۱ مهد کودک شهری و روستایی در استان
کد خبر: ۱۱۴۵۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین:

منابع آموزشی مهدها تحت نظارت سازمان بهزیستی است/ فعالیت ۱۲۱ مهد کودک شهری و روستایی در استان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین با اشاره به فعالیت ۱۲۱ مهد کودک شهری و روستایی در استان گفت: منابع آموزشی ارائه شده به مهدها دارای مبنای دینی به زبان ساده کودکانه و تحت نظارت سازمان بهزیستی است.

منابع آموزشی مهدها تحت نظارت سازمان بهزیستی است/ فعالیت ۱۲۱ مهد کودک شهری و روستایی در استان
بهاره رحمانی‌، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به تعداد مهدهای استان اظهار کرد: در حال حاضر 121 مهد کودک در استان قزوین فعالیت دارند که نیمی از آنها شهری و نیمی دیگر روستایی هستند.
وی افزود: همه این مهدها خصوصی بوده و می‌توانند از نوزاد 6 ماهه تا کودک 6 ساله را پذیرش کنند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: منابع آموزشی مهدها کاملا تحت نظارت سازمان بهزیستی است و برای گروه سنی 3 تا 4 و 4 تا 5 سال از منابع مصوب سازمان بهزیستی کشور استفاده می‌کنیم.
وی ادامه داد: برای گروه سنی 5 تا 6 سال با توجه به اهمیت لزوم برخورداری از دانش و اطلاعات یکسان همه کودکان سطح استان و ایجاد آمادگی در آنها جهت ورود به دبستان، با تفاهمی که با آموزش و پرورش داشتیم از منابع آموزش و پرورش استفاده می‌کنیم.
رحمانی تصریح کرد: در حدود 4 سال است که منابع آموزشی یکسان نه تنها در سطح استان بلکه در سراسر کشور در گروه سنی 3 تا 4 و 5 تا 6 سال به مهدها ارائه می‌شود.
وی با اشاره به نحوه نظارت بر عملکرد مهدهای کودک بیان کرد: پس از ابلاغ شهریه و اعلام منابع آموزشی، کلیه مهدهای استان توسط بازرسین استان که شامل کارشناسانی از حوزه تخصصی اجتماعی، حراست و بازرسی است برای ارزیابی نحوه عملکرد مهدها در سه ماهه اول شروع سال تحصیلی اعزام می‌شوند.
رحمانی در خصوص موسیقی استفاده شده در مهدهای کودک توضیح داد: موسیقی استفاده شده در مهدها، موسیقی کودک است در صورت ایراد گرفتن از این موسیقی، باید به برنامه‌های پخش شده در تلویزیون همچون برنامه خاله شادونه و عمو پورنگ نیز ایراد گرفت.
وی عنوان کرد: موضوع طبیعت کودک است که با شنیدن موسیقی شاد شروع به فعالیت می‌کند اما مربیان مهدها حرکت آنها را به سمت انجام حرکات ورزشی اصلاح و هدایت می‌کنند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین تاکید کرد: منابع آموزشی ارائه شده به مهدها دارای مبنای دینی و به زبان ساده برای کودکان است.
وی با اشاره به برنامه‌های انجام شده در راستای آموزش مفاهیم دینی و نهادینه کردن آن از همان سنین کودکی گفت: سال گذشته و در ایام محرم بالغ بر 500 کودک با سربندهای سبز از مهدهای استان، در حسینیه آمنه خاتون(س) گرد هم آمدند و به عزاداری پرداختند امسال نیز با برنامه ریزی‌های انجام شده شاهد اجرای این برنامه خواهیم بود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان