۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین «پیام آوران پاکی» در مسیرهای عزاداری مستقر می شوند
کد خبر: ۱۱۴۵۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

به منظور فرهنگ سازی در بحث نظافت شهری؛

«پیام آوران پاکی» در مسیرهای عزاداری مستقر می شوند

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: به منظور فرهنگ سازی در بحث نظافت شهری، تشکل‌های مردم نهاد حامی محیط زیست با عنوان «پیام آوران پاکی» در مسیرهای عزاداری حسینی مستقر می‌شوند.

«پیام آوران پاکی» در مسیرهای عزاداری مستقر می شوند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، سعید وزیری نژاد ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان، افزود: 50 نفر از تشکل‌های زیست محیطی «خانه مشارکت مردم در سلامت»، «رفتگران طبیعت»، «الموت یار»، «پاز شهر» و «شهرتاش» با استقرار در مسیرهای عزاداری اقدام به توجیه مسئولان ایستگاه‌های صلواتی جهت استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی و نریختن زباله در معابر و خیابان‌ها خواهند کرد.
وی اظهار کرد: این تشکل‌های زیست محیطی شب هشتم محرم در مسیرهای منتهی به امامزاده علی(ع) مستقر شدند و فرهنگ سازی برای نریختن زباله در سطح خیابان و ارائه تذکرات لازم به افرادی که نذری داشتند از جمله اقدامات این داوطلبان مردمی در طول مسیر بود، همچنین این تشکل‌ها در کنار نیروی زحمت کش پسماند شهرداری به پاکسازی مسیرهای عزاداری پرداختند.
این مسئول تصریح کرد: همچنین امشب، شب نهم محرم نیز تشکل‌های زیست محیطی با کاورهای زرد رنگ در مسیرهای عزاداری خیابان‌های سپه، شهید انصاری، اسد آبادی، شهید منتظری و کوچه‌های منتهی به امامزاده سلطان سید محمد (ع) و شب دهم محرم نیز در مسیرهای عزاداری خیابان های سپه، تهران قدیم، راه آهن، شهید منتظری، نادری، سبزه میدان و کوچه‌های منتهی به امامزاده حسین(ع) مستقر خواهد شدند.
وزیری نژاد یکی از کارکردهای مثبت استقرار تشکل‌های زیست محیطی در مسیرهای عزاداری را همراه شدن مردم با آنان در حفظ نظافت شهر عنوان کرد و گفت: تعدادی از شهروندان با توضیحات اعضای گروه این تشکل ها اقدام به پاکسازی ایستگاه‌های صلواتی کردند و مسئولان این ایستگاه‌ها نیز قول مساعد دادند که در مراسم‌های بعدی به جای ظرف یکبار مصرف پلاستیکی از ظروف کاغذی استفاده کنند.
وی ساخت کلیپ پنج دقیقه‌ای با موضوع استفاده از ظروف یکبار پلاستیکی و به اشتراک گذاشتن آن در سایت آپارات را از دیگر اقدامات این تشکل‌های زیست محیطی برشمرد و گفت: این کلیپ بیش از چهار هزار بار لایک شده است که در نوع خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
وزیری نژاد تصریح کرد: همراه کردن تشکل‌های غیر دولتی زیست محیطی در حوزه نظافت شهری یکی از اقدامات مهم سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین می‌باشد که خوشبختانه این تشکل‌ها تاکنون همکاری خوبی با سازمان داشته‌اند.
وی ضمن تشکر از همکاری‌های ارزنده تشکل‌های زیست محیطی «خانه مشارکت مردم در سلامت»، «رفتگران طبیعت»، «الموت یار»، «پاز شهر» و «شهرتاش»، اظهار کرد: تاکنون سه جلسه با تشکل‌های مردمی زیست محیطی برگزار شده است که خروجی‌های مثبتی داشته است و تا آنجایی که در توان مجموعه سازمان بوده، پیشنهادات تشکل‌ها عملیاتی شده است.
انتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان