۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه در هفته پدافند غیر عامل/ قرارگاه پدافند سایبری راه اندازی می‌شود
کد خبر: ۱۱۴۵۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین خبر داد:

برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه در هفته پدافند غیر عامل/ قرارگاه پدافند سایبری راه اندازی می‌شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین در جمع خبرنگاران استان ابراز کرد: ۱۰۰ عنوان برنامه در ۲۰ محور در هفته پدافند غیر عامل اجرا می‌شود.

برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه در هفته پدافند غیر عامل/ قرارگاه پدافند سایبری راه اندازی می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، محمد افشار پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: حرکت امام حسین(ع) به سمت کربلا و واقعه عاشورا، ابعاد مختلفی داشت که بخشی از آن شیوه‌های پدافند غیر عامل است.
وی ادامه داد: استحکامات، جابه جایی، استتار و اختفا اصولی هستند که در پدافند غیرعامل مطرح هستند و امام حسین (ع) این اصول را در مواجه با دشمن رعایت کردند و در واقع پدافندغیرعامل اصل مهمی است که ائمه اطهار نیز آن را مورد توجه قرار می‌دادند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین اضافه کرد: پدافند غیر عامل از سال 93 رویکرد جدیدی را در پیش گرفت و در حال حاضر ساختار این سازمان ارتقاء یافته و به یک نهاد کشوری و لشگری تبدیل شده است.
افشار تصریح کرد: در رویکرد جدید حوزه‌های سایبری، پرتویی و هسته ای، زیستی، کالبدی، پدافند اقتصادی، پدافند مردم محور، دفاع عمومی و آمادگی همگانی مورد توجه قرار گرفته است.
این مسئول ادامه داد: قرارگاه پدافند زیستی در استان قزوین راه‌اندازی شد که در حوزه‌های بیولوژیک و تهدیدات زیستی اقدامات خود را انجام می‌دهد.
وی عنوان کرد: چند مرحله اقدامات عملی نیز صورت گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اشاره کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته تا قرارگاه پدافند سایبری نیز در این استان راه‌اندازی شود که برای تحقق آن اطلاعات دستگاه‌‌های اجرایی مختلف باید سازماندهی شود.
افشار گفت: در یک سال گذشته 18 نفر از متخصصان استان قزوین شناسایی شدند و به عنوان مدرسان حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل تحت آموزش‌های لازم قرار گرفتند.
وی بیان کرد: در حوزه فنی و اجرایی نیز پروژه مطالعاتی و تحقیقاتی از 7 زیرساخت استان قزوین انجام شده است که در نتیجه آن راهکارهای مقابله با تهدیدات این زیرساخت‌ها احصا شد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین اضافه کرد: تمام دستگاه‌ها و زیرساخت‌های موجود در استان قزوین شده تا متناسب با هر یک از آن‌ها طرح‌های پدافند غیرعامل طراحی شود.
وی ادامه داد: همچنین شرکت‌های دارای صلاحیت در حوزه پدافند غیرعامل نیز شناسایی شده و از بین آن‌ها 4 شرکت به عنوان شرکت‌هایی که می‌توانند در حوزه پدافند غیرعامل با دستگاه‌های اجرایی استان قزوین همکاری کنند، انتخاب شدند.
مدیرکل پدافندغیرعامل استان قزوین عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 9 هزار نفرساعت آموزش‌های تخصصی و عمومی پدافند غیرعامل به کارکنان و مدیران 20 دستگاه‌ اجرایی این استان ارائه شده است.
افشار بیان کرد: در هفته پدافند غیرعامل که از چهارم تا دهم آبان ماه با شعار «پدافند غیرعامل، مصون‌سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت» تعیین شده، حدود ۱۰۰ برنامه مختلف در ۲۰ محور پیش بینی برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: صبحگاه مشترک نیروهای نظامی، انتظامی و دستگاه‌های امدادرسان، دیدار اعضای شورای پدافند غیرعامل این استان با نماینده ولی‌‌فقیه، دیدار با خانواده معظم ایثارگران حوزه پدافند غیرعامل و رزمایش پدافند غیرعامل در حوزه کارخانجات از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته است.
افشار یادآور شد: برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در 21 مدرسه سطح استان قزوین به صورت همزمان، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مدرسه شاهد نرگس از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در هفته پدافند غیرعامل به شمار می‌رود.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان