۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین گریه بر امام حسین یعنی علاوه بر محبت، بغض ما به دشمنان اسلام زیاد شود
کد خبر: ۱۱۴۴۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس دینی:

گریه بر امام حسین یعنی علاوه بر محبت، بغض ما به دشمنان اسلام زیاد شود

کارشناس دینی گفت: گریه بر امام حسین(ع) یعنی علاوه بر محبت به امام، بغض من هم به دشمنان ایشان زیاد شود.

گریه بر امام حسین یعنی علاوه بر محبت، بغض ما به دشمنان اسلام زیاد شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، حجت الاسلام سید مهدی خضری، کارشناس مسائل دینی شب گذشته(چهارشنبه) در مراسم عزاداری هیئت حسین جان استان اظهار کرد: برای نزدیک شدن به خدا نباید از خود راه ابداع کرد زیارت عاشورا راه قرب به خدا را به ما نشان داده است.
وی در ادامه افزود: این قرب پیدا کردن به آسمان دو ستون دارد یکی موالات و دیگری برائت از دشمنان خدا.
این کارشناس دینی ادامه داد: نمی‌توان فقط به امام سلام دهیم و قرب الهی پیدا کنیم؛ بلکه باید برائت از دشمنان امام هم داشته باشیم.
وی گفت: امام حسین(ع) را نباید اینگونه معرفی کرد که ما شما را دوست داریم اما بغض کسی را نمی‌توانیم در دل خود داشته باشیم، گریه بر امام حسین(ع) یعنی علاوه بر محبت به امام، بغض من هم به دشمنان ایشان زیاد شود.
طبیعت روضه ایجاد بغض در انسان است

خضری با بیان اینکه طبیعت روضه ایجاد بغض در انسان است، تصریح کرد: غربی‌ها عزاداری امام حسین(ع) را فقط از دیدگاه محبت مورد تشویق قرار می‌دهند اما این مدل اشتباهی است گریه یعنی بغض، در محرم باید کفر به طاغوت در ما افزایش پیدا کند.
وی عنوان کرد: ویژگی یاران امام این بود که کفر نسبت به طاغوت در آنها در حد نهایت بود والا در خیمه ایشان ورود پیدا نمی‌کردند.
این کارشناس دینی در ادامه به وجود مغالطه در ارائه مبانی دینی اشاره کرد و ابراز داشت: مغالطه استدلال غلطی است که نتیجه غلط دارد، در انواع مغالطات یک سری ترفندهایی وجود دارد که با آن حرف اشتباه مورد پذیرش قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه یکی از انواع مغالطات ادعای بدون دلیل است، بیان کرد: ادعای بدون دلیل فایده ندارد یکی از راهکارها در فضای مجازی و رسانه‌ها برای پذیرش ادعاهای مطرح شده این است که آن موضوع به گونه‌ای بیان شود که مخاطب دلیلی برای ادعای مطرح شده نمی‌خواهد.
خضری ادامه داد: یکی از این ترفندها این است که ارزش یک کار را کوچک نشان می‌دهند تا مخاطب سراغ آن نرود یا از آن دست بردارد.
وی در پایان عنوان کرد: برای نمونه می‌گویند هر بچه مدرسه ای هم می‌داند عادت مانع رشد انسان است، این استدلال می‌گوید ما نباید حتی به کارهای خوب عادت پیدا کنیم، بنابراین ما باید در استدلال‌های مطرح شده دنبال دلیل باشیم و بدون منطق هیچ حرفی را نپذیریم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان