۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ایران میزبان تورنمنت وزنه برداری گزینشی المپیک ۲۰۱۶شد
کد خبر: ۱۱۴۴۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کلاس های بین المللی مربی گری و آنتی دوپینگ

ایران میزبان تورنمنت وزنه برداری گزینشی المپیک ۲۰۱۶شد

دیدار رییس فدراسیون وزنه برداری ایران و تاماش آیان رییس فدراسیون جهانی این رشته دستاورد های فراوانی داشت که مهمترین آن موافقت آیان با برگزاری تورنمنت بین المللی وزنه برداری ایران (جام فجر) با عنوان بازی های گزینشی المپیک ۲۰۱۶ ریو بود.

ایران میزبان تورنمنت وزنه برداری گزینشی المپیک ۲۰۱۶شد
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، علی مرادی پس از جلسه ای چند ساعته با آیان موفق شد همراه با تایید برگزاری تورنمنت بین المللی جام فجر در تهران ، موافقت آیان را برای نخستین بار در تاریخ وزنه برداری ایران برای دادن امتیاز تورنمنت گزینشی بازی های المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل به این رقابت بین المللی در کشورمان جلب کند.
دستاورد ویژه دیگری که این میزبانی برای وزنه برداری ایران بدنبال دارد این است که ملی پوشان شایسته کشورمان که برای حضور در بازی های المپیک 2016حداقل نیاز به حضور در 2 میدان گزینشی المپیک دارند، بدین واسطه می توانند پس از حضور در تورنمنت جام فجر و کسب سهمیه المپیک در این رویداد معتبر بین المللی، در رقابتهای آسیایی 2016 ازبکستان (سمرقند) که آنجا نیز بعنوان بازی های گزینشی ریو به شمار می رود ، ضمن رعایت قوانین بین المللی راه را برای المپیکی شدن خود هموار کنند.
گفتنی است طبق توافق صورت گرفته بین فدراسیون وزنه برداری ایران با فدراسیون جهانی، کلاس های بین المللی مربی گری و آنتی دوپینگ همزمان با برگزاری جام فجر در تهران با مدیریت و محوریت مدرسان مجرب و متخصص داخلی و نیز نظارت نادوی ایران(ستاد مبارزه با دوپینگ) طراحی شده و عملیاتی خواهد شد.
مرادی همچنین در ملاقات با رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری موافقت قطعی تاماش آیان را مبنی بر اخذ مجوز حضور سهراب مرادی ملی پوش 94 کیلویی کشورمان در بازی های المپیک 2016 ریو و ثبت نام این وزنه بردار در لیست وزنه برداران اعزامی به رقابتهای جهانی 2015 امریکا جلب کرده است.

انتهای پیام/7008

منبع: فدراسیون وزنه برداری

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان