۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تاکید رهبری در نامه‌شان برچیده‌شدن بستر سوءاستفاده دشمن از برجام است/ نباید اقتصاد ایران با اقتصاد از هم پاشیده غرب گره بخورد
کد خبر: ۱۱۴۴۹۰ نویسنده: روح الله عباسپور تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تاکید رهبری در نامه‌شان برچیده‌شدن بستر سوءاستفاده دشمن از برجام است/ نباید اقتصاد ایران با اقتصاد از هم پاشیده غرب گره بخورد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه تاکید رهبری این است با همه مذاکرات صورت گرفته تنها راه حل مشکل اقتصادی کشور توجه به اقتصاد مقاومتی است، گفت: نباید نگاه دولت به بیرون از کشور باشد.

تاکید رهبری در نامه‌شان برچیده‌شدن بستر سوءاستفاده دشمن از برجام است/ نباید اقتصاد ایران با اقتصاد از هم پاشیده غرب گره بخورد

روح الله عباسپور، نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، در خصوص ارسال نامه روز گذشته رهبری به رئیس جمهور اظهار کرد: پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب ایران با عملکردی که آمریکا در مقابله با ما داشته است ملت ایران همیشه خصومت و دشمنی و بی اعتمادی نسبت به آمریکا را جزء اصول رویارویی با آنها می‌داند.

وی در ادامه افزود: رهبری هم در نامه اخیر خود به رئیس جمهوری در خصوص برجام عنوان کردند که رئیس جمهور آمریکا از یک سو نامه می‌نویسد و از سوی دیگر به تهدید می‌پردازد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه تجربه نشان داده عملکرد تیم 1+5 با مدیریت آمریکا قابل اطمینان نیست، اذعان کرد: بنابراین نظر رهبر معظم انقلاب این است که وقتی دولت مصمم به اجرای برجام است باید یک تیم کارشناسی قدرتمند بر اجرای مفاد برجام نظارت داشته باشد.

وی ادامه داد: زیرا ابهامات، راه‌های نفوذ و خطوط قرمز رعایت نشده‌ای در مفاد این توافقنامه وجود دارد که در زمان اجرا باید مورد توجه قرار بگیرد.

این نماینده مجلس ابراز کرد: همچنین در رابطه با تحریم‌ها موضوع لغو کلی آنها از تاکیدات رهبری در این نامه است که باید مورد توجه دولت قرار بگیرد و کوتاهی در این زمینه اصلا قابل توجیه نیست.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس 6 نکته برای اجرای برجام عنوان کرده بودند و رهبر معظم انقلاب نیز 9 نکته بر آن افزودند که دولت باید این موارد را رعایت کنند.

نباید ایران بازار مصرف کالاهای آمریکا شود

عباسپور با تاکید بر اینکه باید بستر سوءاستفاده دشمن از برجام برچیده شود، عنوان کرد: نباید عمل به مفاد این توافقنامه به گونه‌ای باشد که ایران در ابتدا اقدامات خود را عملی کند اما نوبت به آنها رسید بهانه درآورند؛ تاکید مجلس نیز همین بوده است.

وی گفت: تاکید رهبری این بود که غربی‌ها به صورت مکتوب تعهد به اجرای لغو کلیه تحریم‌ها بدهند یعنی این بی اعتمادی ایران به آمریکا بسیار پررنگ است.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس تصریح کرد: تاکید دیگر رهبری توجه ویژه دولت به پیاده کردن اقتصاد مقاومتی به دور از شعار بود.

وی افزود: با توجه به اینکه دشمنی‌های غرب با ما تمام شدنی نیست نباید اقتصاد ایران با اقتصادی از هم پاشیده غرب گره بخورد زیرا شکنندگی اقتصاد ایران افزایش می‌یابد.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه تاکید رهبری این است با همه مذاکرات صورت گرفته تنها راه حل مشکل اقتصادی کشور توجه به اقتصاد مقاومتی است، ابراز کرد: نباید نگاه دولت به بیرون از کشور باشد، بلکه باید در این زمینه از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های داخل در جهت حمایت از تولید استفاده کند.

وی ادامه داد: نباید ایران بازار مصرف کالاهای آمریکا شود این موضوع به اشتغال کشور ضربه زده و تولید کننده را از پای درمی‌آورد لذا ضرورت پویا کردن تولید از سوی دولت وجود دارد.

عباسپور در پایان عنوان کرد: هرچقدر ما به دورن زایی، خوداشتغالی و توجه به ظرفیت‌های داخلی توجه کنیم ثبات اقتصادی افزایش می‌یابد و اگر بازار ایران را به اقتصاد کشورهای غربی گره بزنیم شکنندگی اقتصاد کشور را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/2002

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان