۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ایران از نقش‌آفرینی روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه حمایت می‌کند
کد خبر: ۱۱۴۴۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

لاریجانی پیش از سفر به روسیه:

ایران از نقش‌آفرینی روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه حمایت می‌کند

رئیس مجلس با بیان اینکه مبارزه با تروریسم توسط روسیه به درخواست دولت سوریه انجام شده است گفت: ایران از نقش‌آفرینی روسیه در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند.

 ایران از نقش‌آفرینی روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه حمایت می‌کند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به روسیه، در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران ضمن تشریح اهداف سفرش به این کشور، گفت: سفر کوتاه یک روزه و 24 ساعته‌ای به روسیه دارم. در این سفر یک کنفرانسی درباره مسائل جنگ و صلح و تهدیدات مهم جهانی و منطقه‌ای برگزار می‌شود که در آن حضور می‌یابم.

وی افزود: در این کنفرانس مهمانانی از کشورهای دیگر شرکت می‌کنند و من نیز در این اجلاس سخنرانی دارم.

لاریجانی در ادامه اظهار داشت: با توجه به بحران‌های مهمی که در منطقه وجود دارد، طبعا یکی از محورهای اصلی بحث ما به هم ریختگی شرایط امنیتی منطقه است و طبعا احتیاج به همگرایی و نقش‌آفرینی کشورهای مسئولیت‌پذیر در این موضوع وجود دارد.

وی تصریح کرد: این سفر وقت مغتنمی است که تحلیل روشن‌تری در این کنفرانس از منطقه خودمان ارائه کنیم، البته دیگران هم نظراتی در این زمینه دارند که باید اراده‌ها به حل مسائل پیچیده در منطقه معطوف شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه از این سفر می‌توان از این فرصت استفاده کرد که مذاکراتی با مسئولان مربوطه در حدی که زمان داریم صورت گیرد، افزود: در شرایط فعلی با توجه به فضایی که در منطقه وجود دارد و ماجراجویی‌هایی که شکل گرفته و ادامه می‌یابد ما از نقش‌آفرینی روسیه در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم، چرا که با نگاه واقع‌بینانه و به درخواست قانونی دولت سوریه مبارزه با تروریسم توسط روسیه انجام شده است.

وی تصریح کرد: هر چه کشورهای ذی‌نفوذ برای رفع معضلات منطقه کمک کنند آن را مزیت تلقی می‌کنیم.

رئیس مجلس مبارزه با تروریسم را امری مقطعی و تاکتیکی ندانست و اظهار داشت: باید با توجه به دوز جریانات تروریستی برای مقابله با آنها طرحی مدون داشت.

لاریجانی با اشاره به بی‌تاثیر بودن ائتلاف آمریکایی غربی در یک سال گذشته ضد داعش گفت: این ائتلاف نتوانست تاثیر زیادی در مقابله با تروریسم داشته باشد بلکه باعث شد تروریست‌ها جری‌تر شوند. نقش کشورهای موثر و ذی‌نفوذ در مبارزه با تروریسم مثبت، سازنده و بسیار مهم است.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان