۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین وعاظ و مداحان در عزاداری‌ها از منابع معتبر استفاده کنند
کد خبر: ۱۱۴۴۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه قزوین:

وعاظ و مداحان در عزاداری‌ها از منابع معتبر استفاده کنند

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: وعاظ و مداحان در عزاداری‌ها از منابع معتبر استفاده کنند و اهداف این قیام را برای آحاد جامعه و مردم به خوبی روشن نمایند.

وعاظ و مداحان در عزاداری‌ها از منابع معتبر استفاده کنند
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام سید موسی ابراهیمی، مدیریت حوزه علمیه قزوین ضمن تسلیت ماه محرم و شهادت سالار شهیدان گفت: امام حسین (ع) و یاران با وفایشان در مقابل دشمن ایستادگی کردند و هرگز زیر بار ظلم و ستم نرفته و تا اخر نیز خون خود را در راه این اسلام نثار کردند؛ این خود درسی برای همه مسلمانان جهان است.
وی در ادامه افزود: مهمترین هدف قیام سیدالشهدا ترویج و گسترش امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز بود که باید این دو اصل مهم مورد تاکید همه مردم به خصوص نسل نوجوان وجوان قرار گرفته وبتوانیم این دو فریضه مهم را در جامعه گسترش دهیم.
استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در مجالس سوگواری که در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه برگزار می‌شود مسئولین این مکان‌ها می‌توانند از نظرات و همفکری جوانان در برگزاری مجالس عزاداری استفاده کنند.
وی عنوان کرد: جوانان و نوجوانان نیز باید با ائمه جماعات و روحانیون همگام و همدل شده تا مجالس سوگواری و پذیرایی از عزاداران حسینی را به خوبی مدیریت شود.
ابراهیمی استفاده از مطالب درست و منابع معتبر در رابطه با واقعه عاشورا را از سوی وعاظ و مداحان مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در مجالس سوگواری سید الشهدا وعاظ و مداحان ما باید از منابع معتبر در رابطه با قیام کربلا استفاده کرده و به خوبی اهداف این قیام را برای آحاد جامعه و مردم به خوبی روشن نمایند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم سنتی در عزاداری‌ها بیان داشت: حضرت امام خمینی (ره) و دیگر بزرگان و علما تاکید بر ساختار سنتی در مراسم عزاداری بوده و باید بیش از همه مورد توجه عزاداران حسینی به خصوص جوانان باشد.
این کارشناس دینیدر پایان عنوان کرد: کربلا صحنه زیبایی بود که ایستادگی امام حسین (ع) و یارانش در مقابل لشگر یزید به تصویر کشیده شد  و این نمونه و الگویی برای همه مسلمانان جهان است.
انتهای پیام/2002

منبع: روابط عمومی حوزه علمیه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان