۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین در سال جاری ۱۳۱۱ نفر از فرهنگیان استان در تدوین طرح‌های پژوهشی فعالیت نموده‌اند
کد خبر: ۱۱۴۴۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

در سال جاری ۱۳۱۱ نفر از فرهنگیان استان در تدوین طرح‌های پژوهشی فعالیت نموده‌اند

قاسمی گفت: در سال جاری ۱۳۱۱ نفر از فرهنگیان استان در تدوین طرح‌های پژوهشی فعالیت نموده‌اند. برنامه سالیانه و پنج ساله با هدف ترویج و گسترش اقدام پژوهی و ایجاد تغییرات کمی و کیفی، تهیه و تدوین شده است.

در سال جاری ۱۳۱۱ نفر از فرهنگیان استان در تدوین طرح‌های پژوهشی فعالیت نموده‌اند
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص اقدام پژوهی و تهیه طرح های پژوهشی اظهار کرد: یکی از اهداف بلند مدت کشور، دستیابی به توسعه متوازن و پایدار است بر این اساس و متناسب با اسناد بالا دستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت معلمان و دانش آموزانی خلاق، مومن، متفکر و کنشگر امری ضروری است.
وی افزود: یکی از ابزارهای مطمئن برای دستیابی به این هدف، تقویت روحیه پژوهشی در بین معلمان و دانش آموزان می باشد، به عبارت دیگر تحقیق و توسعه به همدیگر پیوند خورده و هم فراخوان اجتماعی هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: هر حرکت پویا و سازنده و علمی برای تحکیم زیر ساخت های توسعه پایدار و تحقق اهداف نظام آموزش و پرورش مسلزم درگیر نمودن بدنه آموزش و پرورش به ویژه معلمان و دانش آموزان به تحقیق و پژوهش است.
ایشان خاطر نشان کرد: کمیته های پژوهشی آموزش و پرورش استان از طریق انجام پیمایش و نظرسنجی از نخبگان و افراد خبره، به بررسی چالش ها و موانع موجود در سر راه تحقیق و پژوهش به طور اعم و اقدام پژوهی به طور اخص نموده است، همچنین برنامه سالیانه و پنج ساله با هدف ترویج و گسترش اقدام پژوهی و ایجاد تغییرات کمی و کیفی، تهیه و تدوین شده است.
سالار قاسمی تصریح کرد: در سال جاری 1311 نفر از فرهنگیان استان در تدوین آثار اقدام پژوهی فعالیت نموده اند که نسبت به سال قبل شاهد رشد بسیار چشمگیر در اقدام پژوهی هستیم، امسال تعداد آثار از مرز دو برابر نیز عبور کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه گفت: با فراخوان طرح های اقدام پژوهی در استان، کار ارزیابی منطقه ای این آثار به اتمام رسیده و در حال حاضر کار ارزیابی استانی آثار مذکور در دبیرخانه استانی طرح معلم پژوهنده ، وارد مراحل پایانی شده است.
این مقام مسئول اضافه کرد: در پایان ارزیابی استانی طرح های اقدام پژوهی، تعداد 15 اثر برتر استانی به منظور ارزیابی نهایی و انتخاب برگزیدگان کشوری به دبیرخانه کشوری این آثار در پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش ارسال خواهد گردید.
سالار قاسمی در پایان تأکید کرد:با توجه به این که بسیاری از طرح های آموزشی و پرورشی با فعالیت های پژوهشی و تحقیق محقق می شود، لذا انتظار می رود فرهگیان استان بیش از گذشته به این موضوع بپردازند و در پیشبرد برنامه ها و اهداف آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش استان و کشور را یاری نمایند.


انتهای پیام/7008

منبع: آموزش و پرورش قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان