۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سیاسی‌کاری مانع رشد حوزه فرهنگ و هنر در استان است
کد خبر: ۱۱۴۴۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اداره ارشاد قزوین:

سیاسی‌کاری مانع رشد حوزه فرهنگ و هنر در استان است

مدیرکل اداره ارشاد قزوین گفت: تا زمانی که قزوین از سیاسی کاری دست برندارد در حوزه هنر متعالی نخواهد شد.

سیاسی‌کاری مانع رشد حوزه فرهنگ و هنر در استان است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مهدی احمدی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین ظهر امروز(سه شنبه) در همایش آسیب شناسی وضعیت هنر در استان قزوین در تالار مهندس سید محمد بهشتی اظهار کرد: در دوره‌های زمانی مختلف هنرمندان این انتقاد را مطرح کرده‌اند که حق آنها به خوبی داده نشده است.
وی در ادامه افزود: در دوران‌های مختلف درک هنر از سوی همه به خوبی وجود ندارد و روزگار قدر اهل فضل و هنر را نمی‌داند و کسی نتوانسته آنچنان که باید عصاره وجود یک هنرمند را قدردان باشد.
این کارشناس فرهنگی اذعان کرد: اگر امروز هنرمندان واقعا به حق خود نمی‌رسند به این دلیل است که در طول ادوار مختلف همین روال ادامه داشته و فقط مخصوص دوره و عصر ما نیست.
وی ادامه داد: هیچ شرایطی توان قانع کردن هنر و هنرمندان را ندارد زیرا مظروف آنها گسترده است و همه توقع زیادی از فضای هنر و فرهنگ در یک جامعه دارند.
احمدی با بیان اینکه ما باید به دوران طلایی قزوین برگردیم، ابراز کرد: دورانی که این استان یک الگو برای کل کشور بود یکی از نکات این است که عرصه هنر عرصه سیاسی نیست همه باید مسائل سیاسی را از حوزه هنر و فرهنگ دور کنند.
ثبت تاریخی پایتخت خوشنویسی قزوین از مطالبات مردم استان است

وی بیان کرد: هنر ذات پاکی دارد و اگر مسائل سیاسی به آن ورود پیدا کند و مباحثی چون دو دستگی و موازی کاری مطرح شود زمینه ساز کمرنگ شدن رشد و توسعه هنرمندان می‌شود.
این مسئول با تاکید بر اینکه بحث اتحاد و همدلی باید بین هنرمندان بیشتر جلوه داشته باشد، گفت: تا زمانی که قزوین از سیاسی کاری دست برندارد در حوزه هنر متعالی نخواهد شد.
وی افزود: ما هنرهای فاخری چون خوشنویسی را در استان داریم پایتخت خوشنویسی برای قزوین یک شعار نیست و امیدواریم به صورت رسمی این موضوع ثبت تاریخی شود.
مدیرکل اداره ارشاد قزوین اذعان کرد: متاسفانه با تمام فشارهای داخلی و خارجی اداره ارشاد استان شبیه وزارت ارشاد یا کمبود اعتبار مواجه است و این موضوع شرایطی را فراهم کرده تا ما طبق تقویم اجرایی توان اجرای برنامه‌های فاخر را نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه انتظار ما توجه ویژه وزارت ارشاد به استان قزوین است، عنوان کرد: برای سنجش قزوین در مقایسه با دیگر استان‌ها مثل اصفهان، تبریز، یزد باید مقیاس استراتژیک زمانی و مکانی مورد نظر قرار گیرد؛ قزوین 50 سال پایتخت ایران بوده و این قدمت می‌طلبد که ما عنایت ویژه نسبت به استان داشته باشیم.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان