۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اجرای تئاتر " ردای سرخ خورشید" از دهه دوم محرم
کد خبر: ۱۱۴۴۳۱ نویسنده: حمید میرآخور تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کارگردان و تهیه کننده قزوینی در مصاحبه با صبح قزوین مطرح کرد

اجرای تئاتر " ردای سرخ خورشید" از دهه دوم محرم

این کارگردان و تهیه کننده قزوینی گفت: از نیمه دوم محرم به بعد تئاتر " ردای سرخ خورشید" برای اجرای روی صحنه خواهد بود.

اجرای تئاتر " ردای سرخ خورشید" از دهه دوم محرم
حمیدرضا میرآخور، کارگردان و تهیه کننده تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، در خصوص اجرای نمایش ویژه ایام محرم اظهار کرد: در حال حاضر تمرین نمایشی به نام " ردای سرخ خورشید" را شروع کرده‌ایم که این نمایش در سال‌های گذشته به واسطه یکی از دوستان در استان البرز و دیگر شهرهای مختلف ایران اجرا شده است.
وی در ادامه افزود: هدف ما اجرای این نمایش با کیفیت خیلی فاخرتر از تمام گونه‌های اجرایی است که این نمایش تا به امروز در سراسر کشور به خود دیده است.
این تهیه کننده تئاتر ادامه داد: یعنی تیم ما قصد دارد با پتانسیل‌ها و نیروهای بومی شهر خودمان این تئائر اجرایی شود تا بتوانیم استان قزوین را در اجرای این نمایش صاحب سبک نشان دهیم.
وی در تشریح موضوع این نمایش ابراز کرد: این تئاتر پنج روضه از روضه‌های سیدالشهدا را به صورت تصویری بیان می‌کند.
این کارگردان تئاتر اضافه کرد: یعنی یک روای به تعریف روضه‌ها می‌پردازد و یک خواننده که در کنار این راوی روضه‌ها را می‌خواند به گونه‌ای که روضه‌ها در سر صحنه به تصویر کشیده می‌شود.
وی یادآور شد: از پنج روضه به واسطه کمبود وقت نتوانستیم همه نمایش‌ها را با تمرین برای اجرا آماده کنیم؛ ما در دو روز مختلف چهار نمایش از این روضه‌ها را اجرا خواهیم کرد.
میرآخور در رابطه با موضوع روضه‌ها اذعان کرد: در یک شب روضه حضرت ابولفضل(ع) به همراه روضه حضرت علی اصغر(ع) و در شب دوم روضه حضرت سیدالشهدا و نازدانه سه ساله ایشان روی صحنه می‌رود.
وی از آماده شدن این تیم تئاتر برای اجرای نمایش "ردای سرخ خورشید" خبر داد و گفت: از نیمه دوم محرم به بعد تئاتر " ردای سرخ خورشید" آماده برای اجرای روی صحنه خواهد بود.
تیم سوپراستار هم در این نمایش ایفای نقش خواهد کرد

این کارگردان قزوینی بیان کرد: مکان پیشنهادی ما برای اجرای این نمایش سالن ورزشگاه شهید بابایی است و سانس اجرای آن پس از نماز مغرب و عشاء خواهد بود.
وی در رابطه با بازیگران این تئاتر عنوان کرد: تیم سوپراستار را در اجرای این نمایش دخیل کرده‌ایم اما تلاش ما این بود به احترام اهل بیت(ع) کمدین‌های تئاتر سوپراستار فقط نقش اشقیا را بازی کنند و برای نقش اهل بیت(ع) از بازیگران متفاوتی استفاده کردیم.
این تهیه کننده قزوینی اعلام کرد: هدف ما اجرای این نمایش به مدت 10 شب در استان قزوین می‌باشد و پس از آن قصد اجرای نمایش در شهرهایی دیگر را داریم.
وی افزود: نظر مسئولین استان اجرا شدن یک کار فاخر برای محرم امسال بود تا استان‌های دیگر به وجود هنرمندان باتجربه در قزوین واقف شوند.
میرآخور با بیان اینکه قول همکاری و حمایت از تیم ما از سوی مسئولین استان داده شده است، ابراز کرد: استاندار قزوین، مدیرکل مخابرات که تا به امروز برخلاف حوزه عملکردی خود یک چهره فرهنگی برای ما بوده است و مدیرکل سازمان تبلیغات قول همکاری داده اند.
وی در پایان با بیان اینکه در آینده نیز با طرح‌ها و ایده‌های مختلف این روند کاری را ادامه می‌دهیم، عنوان کرد: تمام تلاش ما این است برای شهر خودمان مفید باشیم، با توجه به اینکه برخی از شهرها به دنبال استفاده از گروه ما هستند اما هدف تیم فعالیت برای استان بومی خودمان است.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان