۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین تداوم حمایت مالی و معنوی از قهرمانان ورزشی/ قهرمانی در ورزش مستلزم شکست و تلاش بیشتر است
کد خبر: ۱۱۴۴۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عضو تیم ملی کاراته تاکید کرد:

تداوم حمایت مالی و معنوی از قهرمانان ورزشی/ قهرمانی در ورزش مستلزم شکست و تلاش بیشتر است

بهمن عسگری با اشاره به عدم حمایت مالی از قهرمانان ورزشی گفت: با شکست نا امید نشوند و کار را کنار نگذارند چرا که با توکل بر خدا حاصل تلاش موفقیت است؛ قهرمانی در ورزش مستلزم زمین خوردن‌ها و دوباره برخاستن است.

تداوم حمایت مالی و معنوی از قهرمانان ورزشی/ قهرمانی در ورزش مستلزم شکست و تلاش بیشتر است
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، استان قزوین بعنوان یکی از استان های مهم و تاثیرگذار در بحث ورزش همگانی و قهرمانی در ایران اسلامی است که قهرمانان ملی و کشوری بسیاری را در عرصه های ورزشی دارد.

وجود قهرمانان و پهلوانان نامدار ایران زمین از دیرباز تاکنون باعث شده است استان قزوین و ورزش آن در سطح جهان و المیپک و همچنین مسابقات متعدد قهرمانی آسیا و تورنومنت‌های بین‌المللی بدرخشد.

کاراته یکی از رشته های ورزشی است که تعداد مدال های فراملی آن بدون نشان های سبکی، از دیگر رشته های انفرادی و تیمی بیشتر است.

همزمان با ۲۶ مهر ماه روز تربیت بدنی و ورزش گفتگویی با بهمن عسگری عضو تیم ملی کاراته خواهیم داشت.


آقای عسگری خودتان را معرفی کنید؟

بهمن عسگری هستم؛ متولد سی ام آذر سال ۱۳۷۰ ، متولد شهر الوند استان قزوین؛ بنده در حال حاضر در مقطع کارشناسی تربیت بدنی مشغول به تحصیل هستم.


از چه سنی وارد ورزش کاراته شدید؟


از ۱۰ سالگی یعنی از سال ۸۰ کاراته را شروع کردم و الان مدت ۸ سال است که عضو تیم ملی جمهوری اسلامی ایران هستم.


چه سالی وارد تیم ملی شدید؟


سال ۸۷ عضو تیم ملی شدم بعد از آن به رده جوانان راه یافتم و الان در رده بزرگسالی هستم.


وضعیت کاراته استان چطور ارزیابی می کنید؟


در حال حاضر وضعیت ورزش کاراته استان بهبود یافته و تا حد بسیاری نسبت به ارتقاء یافته است، تعداد ورزشکاران در گذشته کمتر بود اما امروز با توجه به زحمات دکتر بابایی و آقای داوری دبیر هیئت کاراته توانستیم در رده‌های سنی جوانان و زیر ۲۱ سال عضو تیم ملی داشته باشیم.

پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین به هیئت کاراته موجب شده شده قزوین طی ۳ یا ۴ سال گذشته در رده جوانان در کشور به عنوان هیئت کاراته برتر معرفی شود؛ البته کاراته در خود استان قزوین نیز جزو هیئت های برتر است.


در مورد مقام ها و افتخاراتی که تاکنون کسب کرده اید بفرمایید ؟


طلای جوانان جهان ، طلای امیدهای جهان زیر۲۱سال،که اولین مدال طلای تاریخ ایران که تاکنون کسی نتوانست آن را تکرارکند و اولین طلای جهان در استان قزوین را در سابقه ورزشی دارم.

همچنین موفق به کسب مدال طلای آسیا در تیم بزرگسالان و مدال تیمی بزرگسالان جهانی شدم.


در حال حاضر در کدام تیم مشغول هستید؟


در حال حاضر در تیم دانشگاه آزاد هستم که فکر می‌کنم تمرین‌های تیمی از ۵ آبان ماه شروع خواهند شد.


نگاه مسئولین به قهرمانان ورزشی چطور هست؟


قبلا دید مناسبی به ورزشکاران نداشتند اما در حال حاضر رییس وزارت ورزش تربیت بدنی استان قزوین و آقای روزبه استاندار از ورزشکاران به خصوص در رشته کاراته حمایت خوبی داشتند که امیدوارم که این حمایت‌ها پا برجا بوده و بنده به عنوان یک پیشکسوت موجب تشویق شدن و انگیزه دادن به ورزشکاران بعدی باشم.


فضای ورزشی استان قزوین را چگونه برآورد می‌کنید؟


فضای تمرینی برای ورزشکاران حرفه ای استان کم است البته بعضی از رشته های ورزشی مانند هیئت کشتی استان از فضای تمرینی خوبی برخوردار هستند؛ سالن وزنه استان هم به عنوان پایگاه قهرمانی مطرح است است از لحاظ امکاناتی تمام ورزشکاران را حمایت می‌کند و اما فقط تعداد انگشت شماری دستگاه برای تمرین دارند که امیدوارم این کمبودها جبران شود.

استان فقط در پیست ورزشی مشکل دارد با توجه به اینکه الوند پیست ورزشی ندارد مجبور هستم به قزوین رفت و آمد کنم؛ به علت اینکه بیشتر اوقات استفاده از پیست مختص بانوان است با مشکل مواجهه هستیم.


آیا به طورکلی در حوزه ورزش کمبودهایی وجود دارد؟


در کل باید به فردی که عضو تیم ملی می شود از همان سال تا سال بعدی که تاریخ آن را اداره ورزش و جوانان استان مشخص می کند حقوق ثابت پرداخت نمایند؛ این مبلغ ثابت متناسب با تجربه ورزشکار و مدال کسب شده تعیین می شود و متاسفانه این موضوع محقق نشده است.

البته قبلا در استان رسیدگی هایی وجود داشت، چند ماه پیگیری شد و بعد قطع شد، این مشکل عدم حمایت مالی از ورزشکاران باید با تدبیر مسئولین رفع شود.


مشوق شما برای ادامه کار ورزش چه کسی است؟


پدرم در همه کارها به عنوان الگوی شاخص در زندگی من هستند و ایشان به من می‌گویند برای هر کاری باید در کنار توکل برخدا صبر و تلاش داشته باشی.


توصیه شما به همسن‌های خودتون یا کسانی که می‌خواهند کار ورزشی را پیش ببرند چیست؟


با توجه به سختی اول کار به افرادی که برای قهرمانی کار می‌کنند توصیه می‌کنم نباید کوتاه بیایند بلکه باید با پشتکار سختی را تحمل کرده و تمرین مکرر داشته باشند؛ با شکست ناامید نشوند و کار را کنار نگذارند چرا که با توکل بر خدا حاصل تلاش موفقیت است؛ قهرمانی در ورزش مستلزم زمین خوردن‌ها و دوباره برخاستن است.


یک خاطره خوب و یک خاطره ناگوار در دوران ورزشی خودتان؟

خاطرات خوب که معمولا مدال‌هایی است که کسب می‌کنیم با توجه به این‌که چند ماه در داخل اردوها هستیم وقتی مدال برتر را کسب می کنیم خیلی برایمان جذاب است چراکه حاصل تلاش و عرق ریختن‌های چند ماهه را می‌بینیم؛ اما عدم حضورم در بازی‌های آسیایی به عنوان یکی از خاطرات بدی است که بنابر دلایلی نتوانستم شرکت کنم و این برای من خیلی سخت بود چراکه هر ۴ سال یک‌بار برگزار می‌شود اما خداروشکر بعد از آن برای مسابقات جهانی راه یافتم.


لازمه قهرمانی از دید شما چیه؟

صبر و توکل برخدا، تلاش مستمر و حمایت‌های اطرافیان مخصوصا والدین؛ تمرکز جدی برای ادامه کار و اینکه همه چیز را با هم نخواهیم یعنی ورزش را به عنوان تفریح، تمرین و قهرمانی نبیینیم بلکه باید تنها روی یک چیز تمرکز کنیم تا بتوانیم یک قهرمان خوب شویم و بعد از کسب قهرمانی باید سعی کنیم که آن را حفظ کنیم .


بزرگترین آرزوی شما؟

آرزوی قلبی من اول شفای مریض‌هاست و بعد آن کسب مدال طلای جهانی انفرادی شوم.


حرف پایانی؟

با توجه به آستانه ورودم در حوزه المپیک امیدوارم نماینده خوبی برای کشور باشم و بتوانم موجب افتخار آفرینی هم برای استان و هم برای کشور باشم و در پایان نیز از پدر و مادرم و دعای خیرشان که همیشه پشت من بوده تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان