۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین لزوم ترویج فرهنگ مطالعه مفید در جامعه
کد خبر: ۱۱۴۴۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۷ ساعت: ۱۴:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد

لزوم ترویج فرهنگ مطالعه مفید در جامعه

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ مطالعه مفید در جامعه گفت: ﻣﻂﺎﻟﻌﻪ ﻛﺘﺎﺏ موجب افزایش ﺁﮔﺎهی و بینش افراد می‌شود و جامعه را به سمت پیشرفت و تعالی سوق می‌دهد.

لزوم ترویج فرهنگ مطالعه مفید در جامعه
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته پیوند اولیاء و مربیان مراسمی با حضور ﻣﺴئوﻻﻥ استانی و ﺷﻬﺮی ﺩﺭ ﻫﻨﺮﺳﺘﺎﻥ ﻣﻌﻤﺎﺭﭘﻮﺭ قزوین ﺑﺮﮔﺰاﺭ ﺷﺪ.
حجت الاسلام علی انصاری، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در این همایش با اشاره به اهمیت ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه اظهار کرد: ﻣﻂﺎﻟﻌﻪ ﻛﺘﺎﺏ موجب افزایش ﺁﮔﺎﻫﻲ و بینش افراد می‌شود و جامعه را به سمت پیشرفت و تعالی سوق می‌دهد.
وی افزود: ﺁﺭاﻣﺶ ﺭﻭحی و ﺭﻭانی، ﺭﺷﺪ ﻓﺮﻫﻨﮓ دینی و ﻣﻌﻨﻮی ﺑﺎ ﻣﻂﺎﻟﻌﻪ ﻛﺘاب‌های مفید حاصل می‌شود.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: اﻛﺜﺮ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎی ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻳﺎﻓﺘﻪ دارای ﺳﺮاﻧﻪ ﻣﻂﺎﻟﻌﻪ ﺑﺎﻻیی هستند و ﺑﻪ ﻛﺘﺎﺏ و ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣﻂﺎﻟﻌﻪ اﺭﺯﺵ می‌ﺩﻫﻨﺪ.
وی با بیان اینکه ﺣﻞ ﻣﺴﺎئل ﻣﺨﺘﻠﻒ اﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﻣﻂﺎﻟﻌﻪ اﻣﻜﺎﻥ ﭘﺬﻳﺮ اﺳﺖ، تصریح کرد: ﺑﺎ ﻣﻂﺎﻟﻌﻪ میﺗﻮاﻥ ﻣﺴﻴﺮ ﺯﻧﺪگی و آینده ﺭا ﺭﻭﺷﻦ و ﻣﺸﺨﺺ ﻛﺮﺩ از این رو لازم است تا ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ‌ﻫﺎ ﻓﺮﺯﻧﺪاﻥ خود ﺭا ﺑﻪ ﺳﻮی ﻣﻂﺎﻟﻌﻪ ﻣﻔﻴﺪ و ﻛﺘﺎﺑﺨﻮانی ﺳﻮﻕ ﺩﻫﻨﺪ.
انصاری با اشاره به اهمیت نماز گفت: خواندن نماز و ﺗﻮﺳﻞ به اﻫﻞ ﺑﻴﺖ و ائمه اﻃﻬﺎﺭ(ع) اﺯ اﻫﻤﻴﺖ ﺧﺎصی در ایجاد ﺁﺭاﻣﺶ ﺭﻭحی و ﺭﻭانی فرد برخوردار است و ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ‌ﻫﺎ نیز نقش مهمی در هدایت و تشویق ﻓﺮﺯﻧﺪاﻥ به سوی انجام تکالیف دینی دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ﺗﻐﺬﻳﻪ ﺻﺤﻴﺢ و ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻭﺭﺯﺵ ﻣﻮﺟﺐ ﺩاﺷﺘﻦ جسم و ﻓﻜﺮی ﺳﺎﻟﻢ می‌شود.
گفتنی است؛ قرائت ﭘﻴﺎﻡ ﻣﺪﻳﺮﻛﻞ آﻣﻮﺯﺵ ﭘﺮﻭﺭﺵ اﺳﺘﺎﻥ، ﺭﻭﺷﻦ ﺷﺪﻥ ﻣﺸﻌﻞ اﻟﻤﭙﻴﻚ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﻫﻔﺘﻪ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺑﺪنی و ﺁﻏﺎﺯ اﻟﻤﭙﻴﺎﺩ ﻭﺭﺯشی ﺩﺭﻭﻥ ﻣﺪﺭﺳﻪای همچنین ﻣﺪاحی ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ اﻳﺎﻡ ﺳﻮﮔﻮاﺭی ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺳﻴﺪاﻟﺸﻬﺪاء از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان