۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تامین ۳۰ درصد پودر شیر مورد نیاز استان توسط شرکت نستله
کد خبر: ۱۱۴۴۱۷ نویسنده: سید بهمن نقیبی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اداره دامپزشکی قزوین خبر داد

تامین ۳۰ درصد پودر شیر مورد نیاز استان توسط شرکت نستله

مدیرکل اداره دامپزشکی استان قزوین از تامین ۳۰ درصدی پودر شیر استان توسط شرکت نستله و با نظارت اداره دامپزشکی خبر داد.

تامین ۳۰ درصد پودر شیر مورد نیاز استان توسط شرکت نستله

سید بهمن نقیبی مدیرکل اداره دامپزشکی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص توافق‌نامه این اداره با شرکت نستله در خصوص تولید پودر شیر در استان، گفت: در حال حاضر شرکت نستله و 3 شرکت دیگر هرکدام سهمی از تولید شیرخشک مخصوص مصرف نوزادان را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.
وی با بیان اینکه شیرخشک صنعتی و شیرخشک مخصوص نوزاد از نظر مؤلفه‌های بهداشتی متفاوت هستند، افزود: شیرخشک مخصوص نوزاد حساسیت‌های بهداشتی بیشتری در مقایسه با شیرخشک صنعتی دارد؛ به عنوان مثال وجود بیش از حد مجاز سم قارچی آفلاتوکسین در این فرآورده‌ها ممنوع بوده و رعایت نکات اصولی و بهداشتی دقیق برای حفظ سلامت نوزادان بسیار حیاتی است.
این مسئول اضافه کرد: از گذشته تاکنون این شرکت‌ها پودر شیر مخصوص تولید شیرخشک نوزادان را با رعایت استانداردهای وزارت بهداشت از کشورهای دیگر وارد می‌کردند.
نقیبی با اشاره به میزان تولید قابل توجه شیر در استان قزوین، تصریح کرد: اوایل امسال در جلسه‌ای که کمیته ارتقا کیفیت بهداشتی برگزار کرده بود معاون وقت استاندارد و مسئول جهاد کشاورزی، اداره دامپزشکی را موظف کردند تا به نمایندگی استان توافق نامه‌ای را با شرکت نستله درجهت تولید 30 درصد پودر شیرتا سی‌ام دی ماه از طریق شیرخام تولیدی در استان منعقد کند.
وی ادامه داد: تمام تلاش خود را جهت شناسایی دامداری‌هایی که قابلیت تامین شیر با کیفیت و مطابق با استاندارها را برای تولید پودر شیر دارا هستند انجام می‌دهیم تا علاوه بر تولید 30 درصدی این فرآورده تا سی‌ام دی ماه، به تدریج شاهد جایگزینی صد در صدی تولیداتی داخلی استان به جای فرآورده‌های وارداتی باشیم.
مدیرکل اداره دامپزشکی استان قزوین افزود: شیر خام به عنوان ماده اولیه پودر شیر محسوب می‌شود که پس از طی مراحلی وارد شرکت نستله شده و در آنجا خشک و تبدیل به پودر شیر می‌شود.
نقیبی با بیان اینکه طبق آخرین بازدید انجام شده، شرکت نستله تمام تعهدات خود را به خوبی انجام داده است، اظهار کرد: در حال حاضر سکوها، مخازن و سردکننده‌های شیرخام در این شرکت تعبیه شده است و در 2 الی 3 مورد در حدود 10 الی 15 تن شیر نیز به عنوان نمونه گرفته شده تا فرآیندهای لازم مورد بررسی قرار گیرد و تا زمان تعیین شده 30 درصد از پودر شیر مورد نیاز تولید شود.
وی خاطرنشان کرد: تا زمان مقرر و رسیدن به استاندارهای لازم، همچنان پودر شیر وارداتی برای تولید شیرخشک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/9003  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان