۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آئین پاسداشت شهید چگینی با حضور دکتر حسن عباسی برگزار می‌شود
کد خبر: ۱۱۴۴۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معلم شهر ما؛

آئین پاسداشت شهید چگینی با حضور دکتر حسن عباسی برگزار می‌شود

آئین پاسداشت شهید چگینی در همایشی با عنوان " معلم شهر ما" با حضور دکتر حسن عباسی برگزار می‌شود.

 آئین پاسداشت شهید چگینی با حضور دکتر حسن عباسی برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، شهید قدرت الله چگینی، سی‌ام دی ۱۳۲۶، در شهر قزوین به دنیا آمد.
پدرش غلامرضا و مادرش معصومه نام داشت، تا پایان دوره کارشناسی در رشته مترجمی زبان عربی درس خواند و معاون اداره آموزش و پرورش بود.
وی در سال ۱۳۵۰ ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد.
این معلم مجاهد در دوازدهم شهریور ۱۳۶۰، در قزوین مورد سوءقصد گروه‌های ضدانقلاب قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.
آئین پاسداشت سی و چهارمین سالگرد شهادت معلم مجاهد و بصیر شهید قدرت الله چگینی در همایشی با عنوان " معلم شهر ما" برگزار می‌شود.
سخنران این همایش دکتر حسن عباسی است و این برنامه فردا(سه شنبه) ساعت 15 در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار می‌شود.


ذره ذره وجودم عشق به ولایت است

قسمتی از وصیت‌نامه شهید قدرت الله چگینی:

الملك القدوس القهار الغفار با شهادت به وحدانيت اللّه‏ و عدالت مطلقه او و ايمان به معاد و ميزان و يقين به ارسال سلسله انبيا برخاسته از متن توده‏هاى انسانها و رهبران الهى مستضعفان زمين و علم به نزول كتب هدايتگر آسمانى و بارورى عميق به امامت ائمه اثنى عشر كه زندگيم و ذره ذره وجود ناقابلم، عشق به ولايت و ذوق معرفت شئون و حقوق آن امامان و فاطمه(س) بزرگ، پيوند دهنده سلسله نبوت به امامت و پدر گرانقدرش، نبى اكرم(ص) و محبت آنها است كه دوازدهمين آن عزيران، اينك زنده و در ميان مردم است.
مسلم فقط آنها كه جان‌هاى پاك و با تقوى دارند او را مى‏توانند ديد و مستقيما با آن حضرت در ارتباط‏اند كه بعد از غيبت كبرايش مسئوليت رهبرى امت به عهده فقهاى عادل و آگاه بوده و اينك نيز بيش از يك‌هزار و سيصد سال پرچم رهبرى همه جانبه را نائب ايشان، حضرت روح اللّه‏ خمينى بزرگ، در دست دارد و مى‏رود تا زمينه ظهور امام مهدى (عج) و حكومت و وراثت مستضعفان فراهم آيد، و اما....


انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان