۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین خیزش جدید جوانان فلسطینی زمینه‌ساز سقوط اسرائیل ‌می‌شود/ بیشترین دلگرمی این مبارزان به حمایت ایران است
کد خبر: ۱۱۴۳۷۴ نویسنده: سید هادی سید افقهی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل منطقه در مصاحبه با صبح قزوین:

خیزش جدید جوانان فلسطینی زمینه‌ساز سقوط اسرائیل ‌می‌شود/ بیشترین دلگرمی این مبارزان به حمایت ایران است

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه بیشترین دلگرمی مبارزان فلسطینی به حمایت ایران است گفت: آثار این خیزش مقدمه‌ای برای مسلح شدن جوانان در کرانه باختری و زمینه ساز سقوط صهیونیست‌ها می‌شود.

خیزش جدید جوانان فلسطینی زمینه‌ساز سقوط اسرائیل ‌می‌شود/ بیشترین دلگرمی این مبارزان به حمایت ایران است
سیدهادی سید افقهی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، در تحلیل شرایط سرزمین‌های اشغالی فلسطین و شروع انتفاضه سوم اظهار کرد: این نامگذاری‌ها امروز زیاد مهم نیست بلکه ایجاد تحول در نفوس جوانان فلسطینی و پدیده از جان گذشتگی در بین مردم این سرزمین است که با دست خالی در برابر اسرائیلی‌ها تا بُن دندان مسلح ایستادگی می‌کنند.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر خیزش مبارزان فلسطینی در مناطقی شروع شده که در گذشته جریانی در آن حاکم نبوده است.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه در فلسطین اعراب در 2 بخش ساکن هستند، گفت: بخش اول اعراب 1948 که معروف به عرب‌های 48 هستند و برخی هم اعراب مهاجر پس از جنگ سال 1967 می‌باشند که معروف به عرب‌های 67 که در غزه و کرانه باختری مستقرند.
وی ادامه داد: تا به امروز عمدتا قیام‌ها از غزه و رام الله صورت گرفته بود و از قدس شریف، تلاویو، حیفا، شاهد چنین قیام‌هایی از سوی مردم 48 نبودیم پس خیزش امروز یک پدیده جدید در این مناطق است.
قیام امروز مردم فلسطین صددرصد خودجوش است

سید افقهی با بیان اینکه گستره مبارزه امروز علیه صهیونیست‌ها علاوه بر مردم 48، اعراب 67 نیز هستند، ابراز کرد: این قیام کاملا خودجوش بوده و سازمان‌های جهادی فلسطین و جریان‌های سیاسی مثل محمود عباس که نوکر اسرائیل است در این قیام دخیل نیستند و امروز به دنبال سوار شدن روی این موج هستند.
این کارشناس مسائل منطقه عنوان کرد: جریان فتح و حکومت خودگران علنا اعلام کردند ما اجازه شکل گیری انتفاضه سوم را نمی‌دهیم؛ زیرا این جریان موافق کشته شدن هم کیشان خود است اما موافق ایستادگی این جوانان به ستوه آمده از ظلم نیست.
وی تصریح کرد: سازمان ملل اعلام کرده سرزمین‌های فلسطینی از لحاظ قوانین بین المللی سرزمین اشغالی است و قوانین جهانی به مردم این منطقه اجازه دفاع از منافع خود را می‌دهد.
سید افقهی در ادامه افزود: پس چطور استفاده از گاز سمی، آتش زدن اجساد مبارزان و ریختن بمب‌های یک تُنی روی سر آوارگان یک قانون مدنی و تظاهرات این مظلومان غیرمدنی است؟
وی تاکید کرد: قیام امروز مردم فلسطین صددرصد خودجوش است و امید خود را حتی از سران حکومتی و جهادی خود از دست داده اند و فقط با توکل به خدا و اعتماد ذاتی به توانایی‌های خود به مبارزه مشغولند.
این جوانان با دست خالی سفر نتانیاهو به کشورهای اروپایی را لغو کردند

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه کشورهای عربی دوهفته پس از شروع انتفاضه جدید به دنبال برگزاری جلسه فوق العاده هستند، بیان کرد: از سال 1967 که مسجدالاقصی آتش گرفت تا کنون اتحادیه عرب تشکیل شده اما چه اقدام مفیدی به جز خیانت و دعوت به سکوت و لیسیدن چکمه دشمن برای این مردم مبارز انجام داده اند؟
وی یادآور شد: نتانیاهو امروز برای خاموش کردن قیام مردم فلسطین چشم امید به جهان عرب دوخته است.
کارشناس مسائل منطقه گفت: این جوانان با دست خالی سفر نتانیاهو به کشورهای اروپایی را لغو کردند و همین جوانان به امید خدا در آینده ای نزدیک بدون کمک گروه‌هایی مثل محمد عباس و فتح فلسطین را آزاد می‌کنند.
وی عنوان کرد: علت انتفاضه اول و دوم و سوم یکسان است و مردم از ظلم اسرائیل و عدم مدیریت جهادی سران حاکم خود به ستوه آمده‌ اند.
طبق توصیه‌های رهبری باید کرانه غربی فلسطین مسلح شود

سید افقهی با بیان اینکه شروع این خیزش جدید چند عامل دارد، ابراز کرد: جسارت‌های مکرر شهرک نشین‌های صهیونیست از طریق ورود به مسجدالاقصی و شبستان‌های آن اولین عامل بود.
وی در ادامه افزود: طرح تقسیم نقشه زمانی و مکانی مسجدالاقصی بین یهودی‌ها و مسلمانان و تنگ شدن حلقه محاصره مردم در غزه و قتل عام شدن از عوامل دیگر شکل گیری خیزش جدید در فلسطین است.
این کارشناس سیاسی در خصوص نقش ایران در حمایت از جریان مقاومت اذعان کرد: بیشترین دلگرمی این مبارزان به ایران است، هیچ کشوری به جز ما جرأت حمایت آشکار از جریان مقاومت را ندارد.
وی در پایان تاکید کرد: طبق توصیه‌های رهبری باید کرانه غربی فلسطین هم مسلح شود و امیدوارم آثار این خیزش مقدمه‌ای برای مسلح شدن جوانان در کرانه باختری و زمینه ساز سقوط صهیونیست‌ها شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان