۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بخش نابینایان کتابخانه عمومی شهدای قزوین به بهره‌برداری رسید
کد خبر: ۱۱۴۳۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در راستای افزایش امکانات رفاهی ویژه نابینایان؛

بخش نابینایان کتابخانه عمومی شهدای قزوین به بهره‌برداری رسید

بخش نابینایان کتابخانه عمومی شهدای قزوین در راستای افزایش امکانات رفاهی ویژه نابینایان به بهره‌برداری رسید.

بخش نابینایان کتابخانه عمومی شهدای قزوین به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، بخش نابینایان کتابخانه عمومی شهدای قزوین به منظور ایجاد شرایط برابر برای نابینایان و كم بينايان در راستای بهره‌مندی از امكانات يكسان آموزشی و فرهنگی، گسترش فرهنگ مطالعه مفيد، ارتقاء سطح علم و دانش، دسترسی سريع، آسان و عادلانه به منابع اطلاعاتی با توجه به اقتضائات جسمی برای اين قشر از جامعه راه اندازی شد.
وحیده حقیقی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تسهیل در رفت وآمد افراد نابینای عضو کتابخانه شهدای قزوین اظهار کرد: با توجه به مکاتبات انجام شده با شهرداری ترتيبی اتخاذ شده تا مسیر خیابان منتهی به کتابخانه به منظور عبور و مرور افراد نابينا و كم بينا مناسب سازی شود.
وی افزود: با پیش بینی‌های انجام شده از ورودی کتابخانه تا بخش مربوطه نیز با استفاده از سطوح برجسته جهت راهنمايی مراجعان نابينا و كم بينا به کتابخانه آماده سازی می‌شود.
حقیقی خاطرنشان کرد: در این بخش همچنین از کتابدار آشنا به شيوه استفاده از تجهيزات و نرم افزارهای ويژه نابينايان و كم بينايان که خود نیز از افراد کم بیناست در راستای كمك به مراجعه كنندگان در يافتن اطلاعات و منابع مورد نياز و برقراری ارتباط مناسب با نابينايان و كم بينايان استفاده می‌شود.
وی با اشاره به دلایل انتخاب کتابخانه شهدا برای تجهیز به بخش نابینایان و کم بینایان گفت: با توجه به شرايط جسمی ويژه نابينايان و كم بينايان این بخش باید در فضایی مناسب و در طبقه هم کف دایر می‌شد که کتابخانه شهدای قزوین نیز دارای چنین شرایطی بود.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین تصریح کرد: بخش تخصصی نابینایان کتابخانه شهدا 100 متر مربع و دارای تجهیزاتی همچون ضبط صوت، برجسته نگار، بهدید و تجهیزات کامل بخش کودک ویژه نابینایان می‌باشد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد هزار و 500 عنوان کتاب در قالب لوح فشرده و نوار کاست و هزار و 500 نسخه کتاب بریل در این بخش وجود دارد.
حقیقی ادامه داد: افزایش منابع و تجهیزات مورد نیاز برای گروه‌های سنی مختلف جهت متقاضیان نیز در دستور کار قرار دارد.
وی در پایان با اشاره به آمار روشندلان عضو کتابخانه عمومی گفت: با توجه به 600 نفر عضو موسسه نابینایان و 150 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی، در مجموع بیش از 700 نفر در حال حاضر عضو بخش نابینای کتابخانه شهدای قزوین هستند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان