۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اجرای طرح تولید سبزیجات سالم در باغچه های خانگی در شهرستان آبیک
کد خبر: ۱۱۴۳۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک خبر داد

اجرای طرح تولید سبزیجات سالم در باغچه های خانگی در شهرستان آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: طرح تولید سبزیجات سالم در باغچه های خانگی در این شهرستان آغاز شد.

اجرای طرح تولید سبزیجات سالم در باغچه های خانگی در شهرستان آبیک
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، بیژن لطفی، مدیرکل جهاد کشاورزی آبیک هدف از اجرای این طرح را ؛ ترویج تولید محصول سالم، کاهش مصرف سموم ، کودهای شیمیایی، ارتقاء سطح رفاه و سلامت خانواده، توانمندی زنان روستایی و تقویت نقش زنان در تامین معیشت خانواده دانست.
وی افزود: پس از بررسی ها و زمینه سنجی ها انجام شده و با توجه به شرایط لازم از جمله وجود باغچه های خانگی در متراژ کوچک، تمایل و علاقه زنان روستایی و توانایی انجام کار این طرح اجرا شد.
لطفی اظهار داشت: زنان روستایی با توجه به نقشي که در خانوادها ايفا مي کنند مي توانند به عنوان یکی از محورهای اصلي پیشرفت و توسعه محسوب شوند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک، زنان روستایی را نيروي عمده براي ايجاد تحول و منبعي بالقوه براي پيشبرد اقتصاد روستا، خانواده و افزايش کمی و کیفی توليد محصولات غذايي دانست و بیان داشت: این مدیریت با توجه به اهداف سازمان جهاد كشاورزي در زمينه آموزش زنان روستايي و توانمندسازي زنان روستايي، طرحها و برنامه های مختلفی را در جهت رسیدن به اهدف مشخص پیش گرفته که از جمله آنها می توان به تولید سبزیجات سالم در باغچه های خانگی اشاره کرد.
لطفی؛ تغییر فصل کشت از بهاره به پائیزه را گامی مهم در جهت کاهش مصرف آب و تامین محصول در تمام فصول سال دانست.
وی گفت: این طرح بعنوان پایلوت در روستای حسین آباد رضی از توابع این شهرستان با حضور 16 نفر از زنان روستایی تحت پوشش تشکیل شد که پس از ارائه آموزشهای لازم بصورت تئوری و عملی و همچنین در اختیار قرار دادن بذور انواع سبزیجات کشت از شهریور ماه سال جاری انجام شده است.

انتهای پیام/7008

منبع: جهادکشاورزی قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان