۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین کشاورزی و مواد غذایی، نقطه آغاز تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان البرز
کد خبر: ۱۱۴۳۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

فرماندار شهرستان البرز عنوان کرد:

کشاورزی و مواد غذایی، نقطه آغاز تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان البرز

فرماندار شهرستان البرز عنوان کرد: برای آغار عملیات اجرایی اقتصاد مقاومتی، ملزومات اساسی عرصه کشاورزی و بخشی از صنعت و معدن در شهرستان البرز وجود دارد و می توان در این حوزه ها به نتایج مطلوبی دست یافت.

کشاورزی و مواد غذایی، نقطه آغاز تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان البرز
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، فرماندار شهرستان البرز گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی علاوه بر لوازم و زیر ساخت ها، نیازمند تغییر نگرش در تولیدکنندگان، صنعت گران، مسئولان و مردم است و باید همه به این نتیجه برسیم که مشکلات کشور مان در خارج از کشور مرتفع نخواهد شد و خود باید برای حل مشکلات تلاش کنیم.

حسن پور افزود: سیاست های اقتصاد مقاومتی هرلحظه نیازمند تحلیل و بررسی است تا با برآورد صحیح و برنامه ای جامع بتوان این سیاست ها را به نحو مطلوبی اجرایی کرد.

وی ادامه داد: به همت جناب آقای روزبه، استان قزوین یکی از پیشتازان عرصه اقتصاد مقاومتی است و تا کنون موضوعات مربوط به این عرصه با علم و آکاهی پیگیری و اجرا می شود.

فرماندار شهرستان البرز عنوان کرد: خود کفایی در حوزه های صنعتی و اقتصادی نیازمند اقدامی اساسی است و نمی توان یک شبه به آن دست یافت، زیرا باید بستر لازم در بسیاری از عرصه ها ایجاد شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: نیاز به تجهیزات و تکنولوژی در عرصه های کشاورزی و صنعتی موجب وابستگی به خارج و کندی پیشرفت در حوزه اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای پیشرفت مستمر و بدون وقفه؛ باید درکنار توجه به موضوع تکنولوژی و تجهیزات، تلاش خود را در عرصه هایی که قابلیّت و دسترسی بیشتری دارند متمرکز کنیم.

مهندس حسن پور بیان داشت: برای آغار عملیات اجرایی اقتصاد مقاومتی، ملزومات اساسی عرصه کشاورزی و بخشی از صنعت و معدن در شهرستان البرز وجود دارد و می توان در این حوزه ها به نتایج مطلوبی دست یافت.

غلامرضا حسن پور در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره هندوانه دیم شریف آباد خاطر نشان ساخت: جشنواره هندوانه نمادی است برای اینکه بگوییم می توان محصولی را که نگرانی هایی در خصوص تأمین آب مورد نیاز آن وجود دارد؛ با هزینه اندک، بدون نیاز به دیگران و با هدف اشتغالزایی تولید نمود و اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرد.

وی اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم تا در حوزه مختلف کشاورزی تولیدات دیمی را تجاری سازی کرده و به سود آوری برسانیم.

فرماندار البرز با بیان اینکه در آغاز راه نمی توان در تمامی عرصه ها خود کفا شد؛ تصریح کرد: کشورهایی همانند سوئیس توانسته اند در تولید انحصاری ساعت خود را به دنیا معرفی کنند که ما نیز می توانیم خود را به عنوان قطب تولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی به دنیا معرفی کنیم.

این مقام مسئول گفت: یکی از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی بیابان زدایی و حفظ منابع آبی است که می توان با رونق بخش کشاورزی، ضمن بیابان زدایی و استفاده صحیح از منابع آب، تولیدات خود را نیز به بازارهای چند میلیاردی منطقه ای و جهانی صادر کرد.

وی بیان داشت: تولید مواد غذایی دیگر عرصه ای است که مطمئناً سرعت ما را در تحقق اقتصاد مقاومتی بیشتر می کند و با توجه به وجود بستر مناسب در شهرک صنعتی البرز و شرکت های موجود در آن، می توان با جذب سرمایه گذاران این عرصه و زمینه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی، گام مثبتی را در جهت خودکفایی و اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی برداشت.

حسن پور افزود: زیر ساخت های لازم برای سرمایه گذاری در شهر صنعتی البرز وجود دارد و سرمایه گذاران می توانند با کاهش هزینه ها از ظرفیّت خالی موجود در این شهرک استفاده کنند.

وی اضافه کرد: باید با فراهم نمودن شرایط سرمایه گذاری و تسریع در امر صدور مجوز های لازم، زمینه تشویق سرمایه گذاران را فراهم کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان البرز ابراز داشت: استان قزوین در اقتصاد های کوچک و مشاغل خانگی نسبت به اقتصاد های کلان، به نتایج مطلوبی دست یافته و لازم است تا زمینه برطرف شدن موانع توسعه اقتصاد های کلان نیز فراهم شود.



انتهای پیام/

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان