۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین طرح مجلس "توصیه‌های خوبی" داشت/ احتمالا دوشنبه پذیرش برجام "اعلام رسمی" می‌شود
کد خبر: ۱۱۴۳۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

صالحی در جمع خبرنگاران:

طرح مجلس "توصیه‌های خوبی" داشت/ احتمالا دوشنبه پذیرش برجام "اعلام رسمی" می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: توصیه‌های موکدی که در طرح مجلس آمده، توصیه‌های بسیار خوبی بود و جمهوری اسلامی ایران با چشمی بازی و درایت و احتیاط لازم وارد مرحله پیاده‌سازی برجام می‌شود.

طرح مجلس "توصیه‌های خوبی" داشت/ احتمالا دوشنبه پذیرش برجام "اعلام رسمی" می‌شود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه برگزاری یازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان که همت کرده و برجام را بررسی و در نهایت با اکثریت آراء که براساس قانونگذاری است آن را تصویب کردند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: هم اکنون دولت جمهوری اسلامی ایران از حمایت قوی در خصوص پیاده کردن برجام برخوردار است؛ به خصوص توصیه‌های موکدی که در طرح مجلس آمده، توصیه‌های بسیار خوبی بود و جمهوری اسلامی ایران با چشمی بازی و درایت و احتیاط لازم وارد مرحله پیاده‌سازی برجام می‌شود که مبادا به منافع ملی ما خدشه‌ای وارد شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه پیاده‌سازی برجام یادآور شد: هفته آینده تیمی متشکل از آقای عراقچی، کمالوندی و سایر کارشناسان عازم وین هستند و اگر همه چیز طبق روال پیش رود، به احتمال قوی روز دوشنبه روز تصویب برجام خواهد بود؛ تصویب نه به معنای اینکه کسی امضا کند بلکه براساس اینکه طرفین به صورت رسمی اعلام کنند که برجام مورد پذیرش واقع شده است.

صالحی ادامه داد: قطعا هر طرفی مسیری را که درون خود لازم بوده در جهت به اجرا رساندن برجام طی کرده است یعنی در ایران مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و شورای امنیت ملی این کار را انجام داده‌اند.

وی تاکید کرد: به مجرد اعلام شدن این تصویب در روز دوشنبه، اتحادیه اروپا رسما اعلام خواهد کرد که تحریم‌های آنها علیه ایران لغو است و رئیس جمهور آمریکا رسما نیز اعلام می‌کند که بخشی از تحریم‌های آنها نیز لغو خواهد شد و بخشی را نیز تعلیق می‌کنند؛ اما تاریخ اجرا زمانی گذاشته می‌شود که جمهوری اسلامی ایران طبق تعهد در برجام قدم‌هایی را در ارتباط با نطنز، فردو و اراک بردارد که این کار طبق نقشه راه انجام خواهد شد و یک ماه و نیم الی دو ماه طول می‌کشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امیدواریم اواخر آذر یا اوایل دی شاهد اجرایی شدن برجام باشیم.

صالحی درباره اجرای برجام افزود: در نطنز و فردو باید ماشین‌ها را به تعدادی برسانیم که در برجام تعهد کردیم و در اراک باید مخزن را بیرون بیاوریم تا بتوانیم مخزن جدید را جایگزین کنیم.

وی با اشاره به همکاری ژاپن با ایران جهت شفاف‌سازی جمهوری اسلامی برای آژانس گفت: در حال گفت‌وگو با ژاپن هستیم. ایمنی هسته‌ای نه شفاف‌سازی یکی از ابعاد مهم فعالیت‌های هسته‌ای است که ژاپنی‌ها برای همکاری با ما اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: دلیل تاکید ما بر ایمنی هسته‌ای این است که همه کشورها این رویکرد را دارند و اگر در بعد این ایمنی فعال هسته‌ای غفلت شود آثار مخرب آن دیگر مرز نمی‌شناسد. لذا ما باید احتیاط لازم را در به کارگیری صنعت هسته‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان