۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تازه‌ترین سرمربی رفت و برگشت و پناهندگی یک ورزشکار/ امید طلایی شد
کد خبر: ۱۱۴۲۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

اتفاقات هفت روز ورزش

تازه‌ترین سرمربی رفت و برگشت و پناهندگی یک ورزشکار/ امید طلایی شد

توقف تیم ملی فوتبال در دو دیدار رسمی و دوستانه، پناهنده شدن یک ورزشکار دیگر، معرفی تازه‌ترین سرمربی رفت و برگشت و قهرمانی تیم فوتبال امید در غرب آسیا مهمترین اتفاقات ورزش در این هفته بود.

تازه‌ترین سرمربی رفت و برگشت و پناهندگی یک ورزشکار/ امید طلایی شد
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، در هفته ای که لیگ برتر فوتبال همچنان در تعطیلی به سر می برد، تیم ملی فوتبال دو دیدار یکی رسمی و خارج از ایران و دیگری دوستانه و داخل کشور برگزار کرد و در هر دو دیدار هم با نتیجه ای مشابه متوقف شد تا نگاه خیلی از منتقدان دوباره متوجه این تیم شود و عملکرد کادر فنی و بازیکنانش؛ همانگونه که فوتسال دوباره به خاطر استعفای سرمربی تازه از راه رسیده اش به حاشیه کشیده شد و اینگونه مورد توجه منتقدان قرار گرفت این در حالی است که تیم فوتبال امید در مسابقات غرب آسیا تا فینال پیش رفت و در نهایت قهرمان شد.

در میان رشته های غیر فوتبالی اما این هفته برای جودو و جودوکاران بهتر از همه بود چون ورزشکاران این رشته در دو رویداد مختلف موفق به کسب دو عنوان نایب قهرمانی و یک عنوان سومی شدند. در این هفته همچنین تیم فوتسال ناشنوایان، کشتی گیران و ورزشکاران ورزش پهلوانی و زورخانه ای که در میادینی که در آن شرکت کرده بودند مدال آور شدند و صاحب سکو.

در این هفته رو به پایان وضعیت مدیریت آکادمی ملی المپیک پس از دو سال مشخص شد و این یکی از بهترین اتفاقات این هفته بود؛ پناهنده شدن یک ملی پوش قایقرانی در آلمان نیز یکی از بدترین اتفاقات این هفته را رقم زد.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به این شرح است:

توقف فوتبال ایران مقابل عمان
چهارمین دیدار تیم ملی فوتبال در رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت های ۲۰۱۹ امارات پنجشنبه گذشته در ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط و مقابل تیم ملی عمان برگزار شد که طی آن دو تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند. با وجود این تساوی تیم ملی فوتبال ایران توانست صدرنشینی خود در جدول گروه D را با مجموع هشت امتیاز تثبیت کند.

قهرمانی تیم ملی فوتسال ناشنوایان در بازی‌های آسیایی
تیم ملی فوتسال ایران پنجشنبه گذشته در آخرین دیدار خود در بازی‌های آسیایی ناشنوایان آسیا - اقیانوسیه موفق شد ژاپن را شکست دهد. با کسب این پیروزی تیم ملی فوتسال ایران عنوان قهرمانی هشتمین دوره بازی های آسیایی ناشنوایان آسیا - اقیانوسیه در چین‌تایپه را به خود اختصاص داد.

صعود نفت به یک هشتم نهایی جام حذفی
دیدار معوقه تیم های نفت تهران و دیانای باقرشهر در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات جام حذفی جمعه گذشته برگزار شد که طی آن تیم نفت با نتجیه پرگل ۵ بر یک حریف خود را شکست داد و به راحتی راهی مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات شد. در این دیدار عیسی آل کثیر(۱۱، ۴۳ - پنالتی - ۴۸) مهدی مومنی(۵۴) و دوسانتوس (۵۸ - پنالتی) برای نفت گل زدند. تنها گل تیم دیانای باقرشهر هم توسط رحیم جلالوند(۹۰) به ثمر رسید.

سقوط آزاد کشتی فرنگی ایران در رنکینگ جهانی
جمعه گذشته رده‌بندی برترین فرنگی‌کاران جهان با لحاظ کردن نتایج مسابقات جهانی ۲۰۱۵ آمریکا در حالی اعلام شد که تنها دو ملی‌پوش کشورمان در جمع نفرات برتر دنیا قرار دارند. در این رده‌بندی قاسم رضایی در رده دوم وزن ۹۸ کیلوگرم قرار گرفت و حبیب اله اخلاقی نیز نفر سوم وزن ۸۵ کیلوگرم شد.

قهرمانی ایران در مسابقات زورخانه ای قهرمانی آسیا
مسابقات زورخانه ای و کشتی پهلوانی که به مدت سه روز در تبریز جریان داشت جمعه گذشته با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید. تیم ایران با مجموع ۱۳۷ امتیاز به این عنوان دست یافت.

باقرزاده سرپرست آکادمی ملی المپیک شد
بر اساس تصمیم شنبه گذشته اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، فضل الله باقرزاده که رئیس فدراسیون شمشیربازی و یکی از اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک نیز است، تا زمان تعیین تکلیف نهایی مدیریت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک به عنوان سرپرست مدیریت این نهاد علمی را برعهده خواهد داشت. پیش از این شاهرخ شهنازی مدیر آکادمی ملی المپیک بود.

ایران نایب قهرمان بازی‌های آسیایی ناشنوایان در جودو شد
تیم ملی جودو ناشنوایان ایران با کسب دو مدال طلا ، دو مدال نقره و دو برنز و کسب عنوان نایب قهرمانی جمعه گذشته به کار خود در بازی‌های آسیایی پایان داد. در این بازی ها که در چین تایپه برگزار شد، مهرداد صیدی در وزن ۱۰۰- کیلوگرم و علی سلحشور در وزن ۶۰- کیلوگرم مدال طلا گرفتند. دو مدال نقره ایران در در وزن ۹۰- کیلوگرم توسط فرید عساکره و در وزن ۶۶-کیلوگرم توسط محمد آسیابی به دست آمد. ضمن اینکه علی دهقان در وزن ۷۳- کیلوگرم و حسین اله کریمی در وزن ۸۱- کیلوگرم مدال برنز گرفتند. 

جودوکاران نوجوان ایران روی سکوی سوم آسیا ایستادند
مسابقات جودو قهرمانی نوجوانان آسیا که در تایلند جریان داشت، پس از دو روز رقابت میان شرکت کنندگان شنبه گذشته با عنوان سومی تیم ایران در بخش پسران به پایان رسید. این عنوان با کسب یک مدال طلا، یک نقره و چهار برنز به دست آمد، اما در مجموع پسران و دختران تیم ایران روی سکوی ششم قرار گفت. در نهایت اینکه تيم نوجوانان ايران با يک طلای حميدرضاملک زاده، يک نقره جواد مرادی و پنج برنز سينا قمی، كاظم كريمی، ياسين تقوی، علی پرهيزگار و ليلا سياوشیبه كار خود در اين دوره از مسابقات پايان داد.

نایب قهرمانی کشتی فرنگی جهان در مسابقات سیزم
ششمین دوره بازی‌های ارتش های جهان (سیزم) با نایب قهرمانی ایران در کشتی فرنگی همراه بود. در این رقابت‌ها ۳۱ کشور شرکت داشتند که در میان آنها تیم کشتی فرنگی ایران با یک مدال طلای محمدعلی گرایی و چهار برنز محسن حاجی پور، امید نوروزی، سید مصطفی صالحی زاده و بشیرباباجان زاده پس از اوکراین با مجموع ۵۰ امتیاز در رده دوم ایستاد.

سرمربی جدید فوتسال نیامده رفت و برگشت!
محمد ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال چند روز پس از قبول این مسئوولیت یکشنبه گذشته از سمت خود کناره گیری کرد. علت جدایی ناظم الشریعه از تیم ملی فوتسال، حمایت نشدن از وی اعلام شده است. استعفای سرمربی تیم ملی فوتسال پس از دو دیدار تدارکاتی این تیم برابر روسیه انجام شد. با این حال او خیلی زود پشیمان شد و اعلام کرد به کارش ادامه خواهد داد تا رفت و برگشت سریعی به تیم ملی داشته باشد.

عنوان دهمی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در جام جهانی گرجستان
تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران یکشنبه گذشته در میان ۳۵ تیم شرکت‌کننده در مسابقات جام جهانی گرجستان با مجموع ۳ برد و ۲ باخت به عنوان دهم دست یافت. در بخش انفرادی این رقابت ها نیز علی پاکدامن و مجتبی عابدینی با صعود به مرحله یک چهارم نهایی به ترتیب هفتم و هشتم شدند. همچنین در میان ۱۵۶ شمشیرباز شرکت کننده در این رقابت ها محمد رهبری در رده ۴۹ ایستاد، فرزاد باهرارسباران و محمد فتوحی هم به ترتیب صاحب جایگاه‌های ۶۷ و ۸۲ شدند.

قهرمانی ایران در مسابقات جایزه بزرگ کشتی پهلوانی
نخستین دوره مسابقات جایزه بزرگ کشتی پهلوانی زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی و با قوانین مورد تایید این اتحادیه با حضور ۱۸ کشور در ۵ وزن در شهر بیالیستوک کشور لهستان برگزار شد. یکشنبه گذشته و در پایان این مسابقات ایران با کسب ۵ مدال طلا، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. جمال علیزاده، حمید مومن، پیمان یاراحمدی، امیررضا اکبرزاده و جابر صادق‌زاده نمایندگان اوزان ۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰ و ۹۰+ کیلوگرم ایران بودند که توانستند در این رقابتها صاحب مدال طلا شوند.

۴ مدال کشتی ایران در جام تورلیخانوف قزاقستان
ایران در حالی به کار خود در مسابقات کشتی جام تورلیخانوف قزاقستان پایان داد  که با ترکیبی ۵ نفره در این رقابت ها شرکت کرد و موفق به کسب ۴ مدال هم شد. در وزن ۸۵ مجتبی کریم‌فر و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امیر قاسمی منجزی در این مسابقات صاحب مدال نقره شدند. ضمن اینکه رامین طاهری و مهدی زودآشنا در اوزان ۷۵ و ۹۸ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند. همچنین بهنام مهدی‌زاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به عنوان پنجمی دست یافت.

ملی‌پوش قایقرانی ایران پناهنده شد
"سعید فضل اولیی، ملی پوش قایقرانی ایران که که در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی صاحب مدال نقره شد نزدیک به یک ماه پیش راهی آلمان شد تا تمریناتش را در این کشور ادامه دهد، اعلام پناهندگی کرد.

نایب قهرمانی تیم جودو جوانان در آسیا
دوشنبه و در پایان شانزدهمین دوره رقابتهای جودو قهرمانی جوانان آسیا که با حضور ۱۶۸ جودوکار از ۲۳ کشور در بانکوک برگزار شد، تیم ایران با کسب یک طلا و چهار برنز روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد. ضمن اینکه در بخش دختران هیچ توفیقی برای تیم ایران به دست نیامد.

بسکتبال با ویلچر
در چارچوب مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا - اقیانوسیه در ژاپن، تیم ایران شنبه گذشته در نخستین دیدار خود ژاپن را شکست داد سپس در مصاف با استرالیا، قهرمان جهان که روز یکشنبه برگزار شد، شکست خورد. این تیم در سومین دیدار که خود روز دوشنبه برگزارشد، فیلیپین را شکست داد. در ادامه این رقابت ها تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران موفق شد سه شنبه مقابل چین تایپه نیز به برتری دست یابد. آخرین دیدار تیم ایران در مرحله مقدماتی هم روز چهارشنبه برابر عربستان برگزار شد که طی آن ۱۲۳ بر ۳۲ برابر این تیم به پیروزی رسید.

محرومیت مادام العمر ۱۴ وزنه بردار
علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری در این هفته رو به پایان طی گفتگویی با اشاره به مشکل سهراب مرادی که منجر به محرومیت وی شده است و اینکه برای حل مشکل این وزنه بردار باید با مسئوولان فدراسیون جهانی رایزنی شود، تاکید کرد که به جز مرادی ۱۴ وزنه‌بردار دیگر نیز به صورت مادام‌العمر محروم هستند. مشکل این وزنه‌برداران نیز مثل مرادی است این اسامی در اختیار ما قرار دارد و آنها باید ۶ ماه تحت نظر باشند تا به میادین بازگردند.

دومین تساوی تیم ملی فوتبال در یک هفته
تیم ملی فوتبال به فاصله چند روز پس از کسب تساوی برابر تیم ملی عمان، در دیداری تدارکاتی که در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، مقابل تیم ملی ژاپن صف آرایی کرد. ملی پوشان فوتبال ایران در این دیدار که سه شنبه برگزار شد، بازهم به تساوی بسنده کردند.  مهدی ترابی در دقیقه ۲+۴۵ برای ایران گلزنی کرد. گل ژاپن را هم یوشینوری موتو در دقیقه ۴۸ به ثمر رساند. این نتیجه در حالی رقم خورد که دو تیم اول و دوم آسیا تنها در نیمه دوم توانستند نمایش قابل قبولی داشته باشند اما در نیمه اول نمره قبولی نگرفتند.

امید ایران طلایی شد
تیم فوتبال امید ایران که در بازیهای غرب آسیا شرکت کرده بود در دیدار فینال این مسابقات که چهارشنبه شب در ورزشگاه لخویا شهر دوحه قطر برگزار شد برابر سوریه به برتری ۲ بر صفر دست پیدا کرد و عنوان قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص داد.



انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان