۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۹۲ دانش آموز کم بینا و نابینا در استان قزوین تحصیل می‌کنند
کد خبر: ۱۱۴۲۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۹۲ دانش آموز کم بینا و نابینا در استان قزوین تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تعداد ۹۲ دانش‌آموز دچار آسیب دیدگی بینایی به شیوه آموزش خاص و تلفیقی در استان قزوین تحصیل می‌کنند.

۹۲ دانش آموز کم بینا و نابینا در استان قزوین تحصیل می‌کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به روز جهانی نابینایان اظهار کرد: تعداد 92 دانش‌آموز دچار آسیب دیدگی بینایی به شیوه آموزش خاص و تلفیقی در استان قزوین تحصیل می‌کنند.
وی افزود: از تعداد کل دانش‌آموزان دچار آسیب دیدگی بینایی، 30 نفر در یک مرکز خاص آموزش نابینایان و 62 دانش‌آموز کم بینا و نابینا نیز در 62 مدرسه عادی به شیوه تلفیقی در کنار دانش‌آموزان عادی استان تحصیل می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: تعداد کل دانش‌آموزان استثنایی استان یک هزار و 58 نفر می‌باشد که دانش‌آموزان دچار آسیب دیدگی بینایی، 5/8 درصد از دانش آموزان استثنایی استان را شامل می‌شوند که با استفاده از فناوری‌های نوین، تحت آموزش مربیان و معلمان متخصص قرار دارند.
این مسئول بیان کرد: تعداد 22 مرکز آموزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در استان فعالیت می کنند که دانش آموزان دارای معلولیت ذهنی، جسمی، حرکتی، بینایی و شنوایی در این مراکز آموزشی تحصیل می کنند، همچنین 5 مرکز آموزشی ویژه دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری نیز در استان فعالیت دارند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان