۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تجلیل و بزرگداشت استاد حبیبی
کد خبر: ۱۱۴۲۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

توسط شورای شهر و شهرداری محمدیه صورت گرفت؛

تجلیل و بزرگداشت استاد حبیبی

از شاعر و هنرمند شهر محمدیه استاد عباس حبیبی پدر شهید گرانقدر حسین حبیبی تجلیل شد.

تجلیل و بزرگداشت استاد حبیبی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مراسم تجلیل و بزرگداشت استاد عباس حبیبی شاعر و هنرمند محمدیه با حضور مهدی احمدی مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان، غلامرضا حسن‌پور فرماندار شهرستان البرز، شهردار و اعضای شورای شهر محمدیه در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری نیایش برگزار شد.
مهدی احمدی، مدیرکل اداره ارشاد استان قزوین در این مراسم با ابراز خرسندی از برگزاری آئین تجلیل از هنرمندان اظهار کرد: این مراسمات علاوه بر تجلیل از هنرمندان برجسته باعث تشویق آنها شده تا با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه دهند.
وی در ادامه افزود: با توجه به فضای حاکم بر جوانان که آنها را در محیط‌های مجازی از قبیل تلگرام و وایبر مشغول کرده است، هنر می‌تواند نقش سازندگی و هدایت کننده برای قشر جوان ما داشته باشد و در این بین حضور شاعران و هنرمندان تاثیرگذار است.
احمدی سپس به جایگاه شاعر برجسته شهر محمدیه اشاره کرد و گفت: این شاعر محبوب با سرودن صدها قطعه شعر و همچنین آثار گذاشتن هزاران تابلو خوشنویسی افتخارات خوبی هم برای استان و هم برای شهر محمدیه کسب است.

تجلیل از هنرمندان وظیفه مدیران شهری است
علی کاظمی علی آبادی، رییس شورای شهر محمدیه در ادامه این مراسم با بیان اینکه شورا و شهرداری برنامه‌های خود را مردم محور تبیین کرده‌اند، گفت: شورا و شهرداری علاوه بر تجلیل از افتخارآفرینان شهر از جمله آزادگان سرافراز، جانبازان، خانوادهای شهدا، فرهنگیان، ورشکاران تقدیر از هنرمندان را مدنظر قرار داده است.
وی افزود: در همین راستا برحسب وظیفه تجلیل از مقام هنرمند متعهد و شاعر خوشنویس شهر محمدیه و استان را با همکاری انجمن ادبی عارف مجتمع فرهنگی هنری نیایش انجام دادیم تا علاوه بر پاسداشت مقام این هنرمند بومی و قدرانی از زحمات و آثار ارزشمند وی باعث انگیزه و روحیه دیگر عزیزان جوان در این شهر شود.
رئیس شورای شهر محمدیه در پایان با بیان اینکه تجلیل از هنرمندان وظیفه مدیران شهری است، بیان کرد: هنر بهترین ابزار انتقال فرهنگ و آموزه‌های دینی و اخلاقی به انسان‌ها خصوصا نسل جوان است.

در پایان این مراسم احمدی، مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان قزوین به همراه فرماندار شهرستان البرز و مدیریت شهری محمدیه از نمایشگاه خوشنویسی استاد عباس حببیی که در نگارخانه 9 دی مجتمع نیایش بازدید کردند.
در این نمایشگاه بیش از صد تابلو خوشنویسی با اشعار سروده استاد حبیبی و همچنین آیات قرانی به مدت یک هفته برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

امیر ل / ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

با سلام و عرض ادب لازم دانستم که مراتب تشکر و قدر دانی خویش را از رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه، جناب آقای کاظمی، را ابراز نمایم. خدا قوت
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان