۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کاسب تحریم آنانند که عملکرد ضعیف خود را پشت تحریم‌ها پنهان می‌کنند
کد خبر: ۱۱۴۲۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

بذرپاش در نطق میان‌دستور:

کاسب تحریم آنانند که عملکرد ضعیف خود را پشت تحریم‌ها پنهان می‌کنند

نماینده تهران گفت: کاسبان تحریم آنانند که با آن از مردم رأی گرفتند،آن‌هایی هستند که عملکرد ضعیف خود را پشت تحریم‌ها پنهان می‌کنند و پاسخگوی عملکرد ضعیفشان نیستند.

کاسب تحریم آنانند که عملکرد ضعیف خود را پشت تحریم‌ها پنهان می‌کنند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، مهرداد بذرپاش نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در صحن علنی امروز چهارشنبه 22 مهر ماه در نطق میان دستور ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: روز گذشته، روز خوبی برای مجلس شورای اسلامی نبود.

وی تأکید کرد: حتما می پرسید چرا! مهمترین طرح سیاست خارجی و امنیت ملی در عرض 15 دقیقه تعیین تکلیف شد، طرحی که در برخی از موضوعات ایران را تا ابد متعهد می‌کند.

بذرپاش تصریح کرد: موافقان برجام که قائلند فرصت‌های برجام بیشتر از تهدیدها است و منتقدان که عکس این موضوع را قائلند، این نشان می‌دهد چه از نظر فرصت‌ها و تهدیدها ارزش وقت گذاشتن و شنیدن صداهای متفاوت برای بهبود طرح حتماً لازم بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که برجامی که ماحصل 22 ماه مذاکره است را نباید ظرف 15 دقیقه جمع بندی کرد، گفت: نباید 15 دقیقه راجع به حداکثرسازی فرصت‌ها و حداقل‌سازی تهدیدهای آن وقت گذاشت؟ مجلسی که برای این موضوع یک کمیسیون ویژه تشکیل داده بود و همه اعضای آن دلسوزانه بیش از 40 روز در دو شیفت کاری وقت گذاشتند اما حتی این طرح به این کمیسیون به عنوان یک کمیسیون فرعی هم ارجاع نشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه افزود: آیا به نظر شما طرحی کارشناسی را تصویب نموده‌اید؟ تاریخ در این باره قضاوت خواهد کرد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با تأکید بر این که واژه «کاسب» کلیدواژه محبوب در نگاه رئیس جمهور است، بیان داشت: کاسبان تحریم بیشترین واژه مصرف شده سیاسی را در ادبیات وی دارد.

وی با اشاره به چندین پیشنهاد در این موضوع اظهار داشت: پیشنهاد من این است که صداوسیما به منازل منتقدین برود و از منازل آن‌ها مستندی تهیه کند و اگر املاک، ویلا و خودرویی هم دارند از آن‌ها هم ثبت تصویر کنند و از آن طرف به منزل کسانی بروند که این واژه را استفاده می‌کنند و همچنین از منزل، املاک، ویلا و خودروهای آن‌ها هم ثبت تصویر کند و آن وقت حجم کاسبی افراد کاملاً برای همه مردم روشن و واضح می‌شود.

بذرپاش با تأکید بر این که راستی آزمایی این موضوع هم با قوه قضاییه باشد اعلام کرد: کاسبان تحریم آنانند که با آن از مردم رأی گرفتند، یعنی با استفاده از تحریم و قول رفع آن از مردم رأی گرفتند، کاسبان تحریم آن‌هایی هستند که عملکرد ضعیف خود را پشت تحریم‌ها پنهان می‌کنند و پاسخگوی عملکرد ضعیفشان نیستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: کاسبان تحریم آنانند که به فکر مردم نبوده و به گفته 4 وزیر اکنون دولت 180 هزار میلیارد تومان ارزش بورس کاهش یافته و آن‌ها هنوز تحریم می‌کنند یعنی روزی حدود 350 میلیارد تومان دارایی مردم در بورس از بین رفته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: کاش که این قدر شدید منتقدین را به نیش و طعنه می‌گرفتید در مقابل رژیم سعودی هم که به این میزان به ملت شریف ایران ظلم روا داشته و ملت‌های منطقه را به خاک و خون کشیده هم این گونه بودید.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیان داشت: کاسب تحریم آن‌هایی هستند که در اوج تحریم ملت ایرانی مجوز صرافی گرفته و کلی از این محل عاید نصیبشان شده و حال شریک شرکت نفتی پالیورتون مدعی زیان به مردم شده است.

وی با بیان این که ملت ایران کاسبان را خوب می‌شناسند، گفت: آن زمان که به رئیس جمهور سابق اعتراض کردم که چرا از خاوری استفاده کردی، این روز را می‌دیدم. خاوری در اتفاقات سال 84 اطلاعیه دفاع از هاشمی را صادر کرد و حال به کانادا گریخته است اعتراض به دولت وقت هم از این جنس اعتراض‌ها بود که چرا از این افراد استفاده می‌کنید.

بذرپاش با اشاره به این که قیمت نفت در سایه دیپلماسی ضعیف انرژی به کمتر از نصف رسید، افزود: یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد زیان ناشی از این کاهش قیمت، روزانه بیش از 200 میلیارد تومان به کشور است و جالب‌تر این که به جای حل کردن، آن را افتخار خود می‌دانند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: آن‌ها می‌گویند اقتصاد را از اتکای به نفت کم کردیم و گذشته را بازخواست می‌کنند که چرا قیمت بالای 100 دلار بوده است، نمی‌دانم چرا هر وقت سر کار می‌آیند قیمت نفت کاهش می‌یابد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: قیمت نفت مبادله‌ای و دولتی را با هدف رشد درآمدهای دولت روزانه در حال گران شده است و این امر موجب افزایش بهای کالا و خدمات شده است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در ادامه افزود: رشد معوقات بانکی به بیش از 90 هزار میلیارد تومان، افزایش هزینه‌های مالی بنگاه‌های اقتصادی ناشی از افزایش نرخ سود تسهیلات، افزایش بدهی دولت به بانک مرکزی و بانک‌ها، کاهش قیمت جهانی فولاد، مس و آلومینیوم و در عوض گران شدن محصولات فلزی داخل کشور، رشد نقدیندگی بیش از 340 هزار میلیارد تومان و رسیدن به عدد 830 هزار میلیارد تومان در طی دو سال آن هم در این وضعیت رکود، افزایش 1.2 درصد نرخ بیکاری طبق اعلام مراجع رسمی، کاهش مالیات ابرازی شرکت‌ها به میزان 37 درصد علائم خوبی از اقتصاد را نشان نمی‌دهد.

وی اعلام داشت: امیدوارم حال که برجام در حال اجرا است (که از البته اگر مجلس هم تصویب نمی‌کرد، شما این کار را انجام می‌دادید) و اگر از به گردن دولت سابق انداختن مشکلات خسته شده‌اید دیگر در این عمر باقی مانده دولت به کار همت بگذارید.

بذرپاش خطاب به رئیس جمهور گفت: سفر استانی شما به مازندران که ملت رشید آن خطه رأی بالایی به شما در میان استان‌ها داده بود، در نوع خود درس جالب توجهی بود، منظورم استقبال مردم است. خواهشاً باور کنید رئیس جمهور همه مردم هستید چه آن‌ها که به شما رأی داده‌اند و چه آن‌ها که به شما رأی ندادند، زبان نیش و طعنه را کنار بگذارید و به فکر ملت باشید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به نیروهای مؤمن و انقلابی اظهار داشت: رشادت و دلسوزی شما را برای این ملت و سرزمین تحسین می‌کنم اگر بخواهیم ملی‌گرایی هم نام ببریم از شما بهتر نامی در ذهنم نیست. شما نخبگان ملی این کشور و دلتان برای آسایش، آرامش، امنیت، فرهنگ، دین و هویت این مردم می‌تپد. عیبی ندارد شما را افراطی بخوانند در تاریخ همین گونه بوده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: این‌ها مگر خمینی کبیر را افراطی نمی‌خوانند، حال نظاره کنید و ببینید در تاریخ کدام یک ماندگارتر است، همین‌هایی که آن‌ها را افراطی می‌دانستند یا آن‌هایی که با هزار و یک مصلحت خودتعریف کرده سر جایشان نشسته‌اند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در ادامه افزود: این‌ها همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند زندگی ائمه را این گونه تحلیل می‌کنند، مگر خیلی از رزمندگان، جانبازان و شهدا را افراطی نمی‌دانستند و خود را ملی‌گرا ولی نمی‌دانم چرا زمان دفاع از سرزمین که شرط اولیه ملی‌گرایی است، پیش آمد همه احساس تکلیف درس خواندن در اروپا و امریکا را پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: خواهشاً‌ از ملی‌گرایی حرف نزنید که به قواره‌تان نمی‌آید. همه می‌دانیم و بدانید تا سایه رهبری بالای سر ماست خیال همه‌مان راحت است.

انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان