۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین احمدی نژاد یک استقلالی دوآتیشه است و از برد برابر پرسپولیس‌ کیف می کرد / خیلی غلیظ می گویم پیشنهاد مدیرعاملی استقلال را قبول نمی کنم
کد خبر: ۱۱۴۲۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رویانیان:

احمدی نژاد یک استقلالی دوآتیشه است و از برد برابر پرسپولیس‌ کیف می کرد / خیلی غلیظ می گویم پیشنهاد مدیرعاملی استقلال را قبول نمی کنم

مدیرعامل سابق پرسپولیس‌ گفت: به جای این کارهای احساسی، از روحانی بخواهند یک مرکز را در مازندران به اسم نوروزی کنند.

احمدی نژاد یک استقلالی دوآتیشه است و از برد برابر پرسپولیس‌ کیف می کرد / خیلی غلیظ می گویم پیشنهاد مدیرعاملی استقلال را قبول نمی کنم
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، محمد رویانیان یکی از کسانی بود که برخلاف خیلی‌ها بعد از فوت نوروزی نه مصاحبه کرد و نه جلوی دوربین رفت. او که از این اتفاق ناراحت بود، حرف‌های متفاوتی نسبت به دیگران در خصوص خانواده نوروزی و آینده‌شان، مطرح کرد.

رویانیان در خصوص حضور ناگهانی احمدی‌نژاد در مراسم ختم نوروزی اظهارنظر کرد که در ادامه می خوانید:

* پرسپولیس‌ طی دو سال گذشته روزگار خوشی نداشته. چرا شرایط این باشگاه این‌گونه شده؟ از سوءمدیریت گرفته تا همین اتفاق آخر، فوت نوروزی؟
- به خاطر این است که آقایان مسیر درست را نرفته‌اند. پرسپولیس‌ طوری طراحی شده بود که پس از دو سال به موفقیت برسد. مسیر پرسپولیس‌ مثل ریل راه‌آهنی بود که آقایان قطار آن را از ریل خارج کردند. قطار پرسپولیس‌ در حال حرکت بود اما نگذاشتند حالا هم نمی‌خواهم دیگر درباره گذشته صحبت کنم.

* شما در مراسم نوروزی بی‌سروصدا شرکت کردید...
- واقعا ناراحت شدم. او یک جوان فوتبالیست بود که می‌دوید و سالم زندگی می‌کرد. فوت هر جوانی آدم را متاثر می‌کند. حالا اگر این جوان فوتبالیست هم باشد، به خاطر دامنه وسیع فوتبال، ناراحتی و اندوه بیشتر می‌شود. از فوت هادی حتی کسانی که او را نمی‌شناختند یا پرسپولیس‌ را قبول نداشتند، ناراحت شدند. اما فوت هادی یک جنبه مثبت هم داشت.

* فوت هادی چه جنبه مثبتی می‌تواند داشته باشد؟
- این اتفاق چهره زیبای نهفته در فوتبال را نشان داد. ارزش‌های فراوانی با فوت هادی ظهور کرد. تمام باشگاه‌ها و مردم سراسر کشور از خوزستان تا اصفهان و مازندران، پیشکسوتان، هنرمندان و ورزشکاران دیگر رشته‌ها همه کنار هم قرار گرفتند. این زیبایی‌های ورزش است که همه فراموش کرده‌ایم. همه نباید بدی‌های فوتبال و ورزش را ببینیم.

* اگر سیاست نبود شاید چهره ظاهری فوتبال هم زیبا می‌ماند.
- قبول دارم. سیاسی‌کاری‌ها، سیاست‌بازی‌ها و رفتارهای غیرشفاف در کنار دخالت‌های دولت باعث شد تا فوتبال آسیب ببیند. یکی از کسانی هم که از این سیستم و روش آسیب دید ما بودیم. اگر بخش خصوصی وارد فوتبال شود، انسجام اجتماعی هم بیشتر می‌شود.

* یکی از مهمان‌های ناخوانده و سیاسی مراسم ختم نوروزی کسی نبود جز احمدی‌نژاد دوست شما. می‌گویند برای تبلیغات به این مراسم آمده بود؟
- با شناختی که من از احمدی‌نژاد دارم، فکر نکنم برای تبلیغات آمده باشد. او فوتبالی است و همیشه در سالن سرپوشیده فوتبال بازی می‌کند و ورزش موردعلاقه‌اش فوتبال است. با این حال فکر نکنم کار احمدی‌نژاد تبلیغی بود.

* اما می‌گویند او استقلالی‌ است برای همین بعید بود برای ختم یک پرسپولیسی‌ حاضر شود.
- او به عنوان یک استقلالی به مراسم ختم نوروزی آمد. احمدی‌نژاد یک استقلالی دوآتیشه است و از بردهای استقلال برابر پرسپولیس‌ کیف می‌کرد. یادم هست در آن دربی که 3 بر 2 شد، وقتی تا دقیقه 80 پرسپولیس‌ با 2 گل عقب بود، به زریبافان گفت این هم از پرسپولیس‌، دیدید قدرت ندارد، برویم خانه... از دفتر کارش تا خانه، 10 دقیقه بیشتر راه نبود. وقتی رسید خانه و شنید که 3 گل خوردند، بنده‌خدا احمدی‌نژاد هنگ کرد که چطور می‌شود پرسپولیس‌ ظرف 10 دقیقه 3 گل زده باشد. من هم بعدا برایش کری خواندم.

* پس حسابی از استقلال حمایت می‌کرد؟
- بله، همیشه از فتح الله زاده حمایت می‌کرد.

* شنیدید که افشارزاده قرار است از استقلال برود. دوباره همان ماجراهای پرسپولیس‌ برای استقلال تکرار می‌شود.
- من درباره استقلال نظری ندارم اما در این سال‌ها این پرسپولیس‌ بود که زیاد تغییر داشت نه استقلال. جا دارد از خاکسپاری سردار بزرگ اسلام شهید همدانی، این مدافع حریم اهل بیت (ع) یادی بکنیم. او با شهادتش به کاروان کربلا متصل شد. از خدا بخواهیم که ما هم در صف بزرگ پشت او برای شهادت قرار بگیریم و توفیق شهادت برای اسلام و وطن‌مان را داشته باشیم.

* اگر مدیرعاملی استقلال را به شما پیشنهاد بدهند قبول می‌کنید؟
- نه بابا... خیلی غلیظ می‌گویم نه. من فقط در پرسپولیس‌ مدیریت می‌کنم و یک پرسپولیسی‌ هستم.

* برای دیدار پرسپولیس‌ و صبا به ورزشگاه آزادی می‌روید؟
- چرا بروم؟ این یک بازی عادی است و نباید زیاد آن را سخت بگیریم و حساس کنیم. این دیدار یک بازی ساده بعد از فوت هادی نوروزی است. پرسپولیس‌ باید برای این دیدار از فضای فوت هادی بیرون بیاید. زمانی که در جبهه بودیم اطرافیان‌مان در کنارمان یا بغل‌مان شهید می‌شدند اما این باعث نمی‌شد که ما کنار بکشیم بلکه با قدرت بیشتری می‌جنگیدیم. حالا هم باید پرسپولیس‌ با قدرت بیشتر به کارش ادامه دهد. خداوند هادی نوروزی را هم بیامرزد.

* هادی نوروزی از شما در دوران حضورتان در پرسپولیس‌ طلب داشت؟
- یادم نمی‌آید طلب داشت یا نه، چون الان در شرایط خوبی نیستم. واقعا یاد و خاطره سردار همدانی همیشه برای ما زنده می‌ماند.

* اینکه باشگاه پرسپولیس‌ گفته با هادی نوروزی و پسرش قرارداد می‌بندد، کار درستی است؟
- این کارها، کارهای احساسی است. برای زنده نگه داشتن یادش کارهای دیگری هم می‌توان کرد. متاسفانه در چنین مواقعی رفتارها احساسی می‌شود. بعد از فوت هادی، احساسی برخورد کردند. ما در این مملکت کم جوان‌های‌مان شهید نشدند. نباید این‌قدر احساسی رفتار کنیم. من از بزرگ‌ترها تعجب می‌کنم که چنین حرکت‌های بی‌سرانجامی را مطرح می‌کنند. باید واقعیت‌ها را بفهمیم و بصیرت داشته باشیم. ما همین چند روز پیش یکی از سردارهای بزرگ کشورمان که 45 سال مبارزه کرد را در سوریه از دست دادیم و پرپر شد. او در وصیتنامه‌اش گفته که فرزندانش دنبال مال دنیا نباشند و خودش را فدای اسلام کرد. هادی هم نگفته بعد از فوتش با او قرارداد ببندند. آقایان نمی‌خواهند صدقه بدهند. همین که طلب هادی را بدهند کافی است. باشگاه باید منطقی فکر کند و یک برنامه برای تامین بخشی از زندگی خانواده نوروزی داشته باشد. مثل اینکه یکی از اعضای باشگاه را به عنوان کارمند باشگاه استخدام کنند یا موضوعی که الان به ذهنم رسید هم بد نیست.

* چه راهکاری به ذهن‌تان رسید؟
- رییس جمهور روحانی به مازندران رفته بود. اگر واقعا به فکر خانواده نوروزی بودند، می‌توانند از طریق استاندار و نمایندگان استان، درخواستی را به رییس‌جمهور بدهند تا یک مرکزی را به‌نام هادی نوروزی افتتاح یا به بهره‌برداری برسانند. مثل یک سالن ورزشی یا امثال این مراکز که بخشی از درآمد آن را به خانواده نوروزی اختصاص بدهند. این کارها بهتر است از اعلام بستن چنین قراردادهایی که شدنی نیست.

* گویا شما نامه‌ای به سران دولت داده‌اید؟
- بله، نامه‌ای برای رییس جمهور درباره وضعیت ورزش و فوتبال فرستاده‌ایم و از طریق مسوولان دولتی و نمایندگان مجلس سعی کردیم نظرات‌مان را به گوش رییس‌دولت برسانیم اما هنوز جوابی نگرفته‌ایم.

انتهای پیام/7008

منبع: روزنامه گل

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان