۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دخالت های لاریجانی مانع از دیده شدن گزارش کمیسیون برجام شد/ غرب خواستار تعطیلی صنعت هسته ای است
کد خبر: ۱۱۴۲۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عضو هیأت علمی دانشگاه امام خمینی(ره):

دخالت های لاریجانی مانع از دیده شدن گزارش کمیسیون برجام شد/ غرب خواستار تعطیلی صنعت هسته ای است

یک استاد دانشگاه ضمن ابراز تأسف از تصویب طرح برجام در مجلس گفت: در گزارش کمیسیون برجام ابعاد مختلف این سند مهم بررسی شده بود ولی متأسفانه دخالت رئیس مجلس مانع از دیده شدن گزارش نهایی کمیسیون برجام توسط نمایندگان شد.

دخالت های لاریجانی مانع از دیده شدن گزارش کمیسیون برجام شد/ غرب خواستار تعطیلی صنعت هسته ای است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، دکتر محمدرضا خانلری با بیان اینکه تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی دور از انتظار نبود، اظهار کرد: با توجه به شرایط مجلس پیش‌بینی اینکه مجلس برجام را مصوب میکند دور از انتظار نبود و دیدیم که با برخی اتفاقات تلخ این سند در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی برجام در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت برجام برای کشور، کمیسیونی برای بررسی این سند تشکیل شد و آن را در یک بازه زمانی ۴۰ روزه بررسی کرد اما بنا به برخی دخالت ها و مسائل به نظرات تخصصی این کمیسیون بی‌توجهی شد و در نهایت بدون بها دادن به نظرات این کمیسیون، برجام به تصویب رسید.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه کمیسیون برجام از همه جهات این سند را بررسی و محاسن و معایب آن را احصاء کرده بود، افزود: در گزارش مفصل کمیسیون برجام مضر بودن این برنامه برای ایران به خوبی و به وضوح و بدون پرده بیان شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با بیان اینکه در گزارش کمیسیون برجام ابعاد مختلف این سند مهم بررسی شده است، عنوان کرد: متأسفانه دخالت رئیس مجلس مانع از دیده شدن گزارش نهایی کمیسیون برجام توسط نمایندگان شد.

دکترخانلری با انتقاد از تلاش‌های رئیس مجلس و اعمال نظر لاریجانی در تصویب این سند، بیان کرد: عملکرد رئیس مجلس شورای اسلامی به گونه‌ای است که با اقتدار خود توانست نظر خود را با کمی حاشیه به کرسی بنشاند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری همچون حضرت امام(ره) همواره بر طی شدن سیر قانونی برنامه‌ها و مسائل در کشور تأکید داشته اند و بر همین اساس نیز انتظار می‌رفت مجلس با جدیت بیشتری این سند را در کشور بررسی کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مجلس آنچه که انتظار می‌رفت را برآورده نکرد و در نهایت شاهد بررسی و تصویب این سند مهم در تنها کمتر از ۲۰ دقیقه بودیم!

وی با بیان اینکه هنوز یک مرحله مهم از تصویب این طرح مانده است، گفت: تصویب نهایی این طرح منوط به تصویب شورای نگهبان است و امیدواریم هر اقدامی که صورت می‌گیرد مورد رضایت خداوند قرار بگیرد.

خانلری در ادامه با اشاره به پیامدهای اجرای برجام در کشور اظهار کرد: برخی مهم‌ترین دستاورد این سند را پیوستن ایران به دامن جامعه جهانی یا همان غرب می‌دانند.

وی افزود: برخی سیاستمداران در این کشور، تلاش ما برای صدور انقلاب اسلامی و دفاع از ملت‌های مظلوم از جمله فلسطین را باعث انزوای کشورمان می‌دانند و معتقدند برای اینکه از این انزوا خارج شویم باید این سیاست را تغییر دهیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برجام، نیت غربی‌ها را برآورده کرده است، ادامه داد: برخی‌ها در کشور جامعه جهانی را امریکا و یا ۱+۵ می‌دانند اما باید به این افراد گفت که جامعه جهانی تنها این چند کشور محدود نیستند که به دنبال جلب رضایت آنها باشیم و بازگشتن به دامان آنها را برای خود یک افتخار بدانیم.

وی تأکید کرد: اگر دستاورد برجام برگشتن به دامان غرب و جلب رضایت آنها باشد، ما قبل از انقلاب رضایت و خشنودی غرب را داشتیم و این برگشت به عقب یک رجعت ناگوار به ۴۰ سال پیش است و عین ارتجاع است.

خانلری با بیان اینکه نباید اجازه دهیم با اجرای برجام زمینه نفوذ غرب در کشور فراهم شود، گفت: برجام از نظر فنی در یک کلام تعطیل شدن صنعت هسته ای ماست و این همان چیزی است که غرب دنبال می کند.

وی در پایان با بیان اینکه غرب به دنبال تعطیل شدن صنعت هسته‌ای این کشور در یک بازه زمانی دراز مدت است، اظهار کرد: غرب به‌ دنبال تعطیلی صنعت هسته‌ای و در نهایت تغییر رژیم در یک بازه زمانی بلند مدت است که باید هوشیار باشیم.

انتهای پیام/

منبع: شهرمینو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان