۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین تاکید گودرزی بر فراهم شدن زمینه حضور زنان با حجاب در مسابقات بین المللی
کد خبر: ۱۱۴۲۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در دیدار مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد مطرح شد

تاکید گودرزی بر فراهم شدن زمینه حضور زنان با حجاب در مسابقات بین المللی

وزیر ورزش و جوانان در دیدار ویلفرد لمکه مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد، بر تلاش این سازمان برای فراهم شدن زمینه حضور زنان مسلمان با پوشش اسلامی در همه عرصه های بین المللی تاکید کرد.

تاکید گودرزی بر فراهم شدن زمینه حضور زنان با حجاب در مسابقات بین المللی
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، محمود گودرزی در این دیدار با تشریح بخشی از فعالیت های فدراسیون ورزشی جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک، با بیان اینکه دولت تدبیر و امید حمایت گسترده ای از ورزش معلولان دارد،گفت: اساس تشکیل این فدراسیون حضور بیشتر معلولان و جانبازان در اجتماع است.
وی افزود: توسعه فعالیت های عمومی ورزشی در نهایت به حضور این افراد در رویدادهای مهم بین المللی منجر می شود همانطور که کاروان ورزشی معلولان و جانبازان ما در بازی های آسیایی اینچئون 2014 توانست عنوان چهارمی را با اقتدار کسب کند.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه به محدودیت زیر ساخت های ورزشی ویژه معلولان و جانبازان به عنوان یکی از عوامل بازدارنده توسعه ورزش این بخش اشاره کرد و افزود: ما هم در این زمینه محدودیت هایی داریم، اما به دنبال رفع آن هستیم . امیدواریم بتوانیم زمینه رشد و توسعه ورزش معلولان را درکشورمان مهیا کنیم.
گودرزی در ادامه به تلاش های ایران برای توسعه ورزش پاک و مبارزه با دوپینگ اشاره کرد و اظهار اشت: ما به طور جدی با موضوع دوپینگ مبارزه می کنیم و در این مسیر ورزشکاران را به طور دقیق در این امر تحت کنترل داریم.
وی همچنین توسعه ورزش بانوان را یکی از اهداف این وزرات خانه برشمرد و افزود: تمامی زیر ساخت ها به منظور حضور زنان ایرانی در فضاهای ورزشی با حفظ ارزش های ملی و دینی مهیا شده است.
این مقام عالی ورزش کشور با مهم خواندن حضور بانوان مسلمان در رویدادهای مهم ورزشی از لمکه خواست تا در دیدار با رییسان جهانی فدراسیون های ورزشی، امکان حضور زنان مسلمان را با نوع پوشش اسلامی در همه عرصه ها، مطرح کند.
گودرزی در عین حال اضافه کرد که نگاه تبعیض آمیز در رویدادهای بین المللی و محدودیت حضور بانوان باحجاب در عرصه های جهانی ورزشی باید از بین برود و زنان مسلمان بتوانند در این رقابتها شرکت کنند.
وی افزود: نگاه صلح آمیز به دنیا مساله ای است که ما علاقه مند توسعه آن در جهان هستیم ؛ همان شعار و پیشنهاد جهان عاری از خشونت که سال گذشته توسط رییس جمهوری ما در سازمان ملل مطرح شد.
وزیر ورزش و جوانان با بیان این که ورزش محیطی مناسب برای گسترش صلح است، گفت: ما به دنبال تحقق این امر مهم هستیم و دراین رابطه تمایل داریم با شما که سفیر صلح هستید همکاری نزدیکی داشته باشیم.
گودرزی با قدردانی از دیدگاه های مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم نگاه هایمان را برای ایجاد دنیایی پر از صلح و دوستی، نزدیک کنیم.
مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از برنامه فدراسیون جانبازان و معلولان در هفته پاراالمپیک، اظهارداشت: این اقدام ایران قابل تقدیر است و امیدوارم این کشور به عنوان الگو، در حوزه ورزش معلولان معرفی شود .
لمکه پیشنهاد نامگذاری یک هفته بنام پارالمیپک را اقدامی هوشمندانه برای توسعه ورزش معلولان عنوان کرد و گفت: امیدوارم چنین روزی برای ورزش معلولان در تمام جهان ثبت شود.
مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور توسعه ورزش برای صلح، به ممانعت از حضور زنان فوتبالیست ایران به خاطر داشتن پوشش اسلامی در رقابت های جهانی اشاره کرد و گفت: تصویر گریه بانوان ایرانی بعد از محرومیت به خاطر حجاب و حفظ اعتقادشان از مسابقات مقدماتی المپیک لندن صحنه ای ناراحت کننده برای جهانیان بود و مرا هم بسیار متاثر کرد.
لمکه ادامه داد: در همان مقطع با مقام های فدراسیون بین المللی فوتبال تماس گرفتم و این موضوع را مطرح کردم و خرسندم که امروز بانوان مسلمان با حفظ ارزش ها و اعتقاداتشان در ورزش قهرمانی فعالیت می کنند.
مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد تصریح کرد که هیچ کسی حق ندارد مانع حضور فردی به خاطر اعتقاداتش در عرصه های بین المللی ورزشی شود.
لمکه به نشست مجمع عمومی سازمان ملل در 26 مهرماه اشاره کرد و گفت: دراین جلسه بررسی حقیقت بازی های المپیک در دستور کار قرار دارد و اینکه اعضا در این نشست در مورد ارزش های ورزش و این رویدادمهم گفت گو خواهند کرد.
مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل در ادامه به اینکه سیاست و ورزش دو مقوله جدا ازهم هستند اشاره کرد و افزود: تحریم های سیاسی ارتباطی به ورزش و خانواده بزرگ ورزش جهان ندارد و ما باید از ورزش به عنوان ابزاری برای توسعه صلح در جهان استفاده کنیم.
وی با بیان این که بزرگان ورزش به احترام انسان ها به یکدیگر اعتقاد دارند، افزود: ما در ورزش به سلاح احتیاج نداریم، بلکه به دوستی و احترام به نوع بشر اعتقاد داریم.
لمکه در پایان این دیدار اظهار امیدواری کرد که بتوانیم ورزش را در ایران و سراسر جهان با هدف ابزاری برای صلح توسعه بدهیم.

انتهای پیام/7008

منبع: پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان