۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین رئیس سازمان حج و زیارت; هویت ۱۷ زائر مفقود فاجعه منا شناسایی شد
کد خبر: ۱۱۴۲۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دفن در مکه مکرمه

رئیس سازمان حج و زیارت; هویت ۱۷ زائر مفقود فاجعه منا شناسایی شد

تهران - ایرنا - «سعید اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت از شناسایی هویت ۱۷ زائر مفقود فاجعه منا خبر داد و گفت: این افراد جز یک هزار و ۴۵۰ نفری بودند که در مکه مکرمه دفن شده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت; هویت ۱۷ زائر مفقود فاجعه منا شناسایی شد
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به جلسه سه شنبه با مقام های سعودی برای مشخص شدن هویت 65 زائر مفقود ایرانی، افزود: در این جلسه بر اساس پرونده هایی که روز سه شنبه در پزشکی قانونی و استانداری مکه با مسئولان بررسی شد، مشخص شد تا این لحظه 17 نفر از جانباختگان ایرانی فاجعه منا در میان یک هزار و 450 نفر دفن شده در مکه هستند.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هویت این 17 نفر بطور کامل مشخص شده و اثر انگشت و ناخن آنها ثبت شده است، گفت: 12 نفر از این جانباختگان هویت کامل ایرانی بودن و مشخصات فردی آنان ثبت شده و 5 نفر نیز تنها ایرانی بودنشان ثابت شده است.
اوحدی در ادامه با تاکید بر اینکه محل دفن این جان باختگان کاملا مشخص است، افزود: مسئولان عربستان اعلام کرده اند که آمادگی کامل دارند برای اینکه براساس خواسته خانواده های این افراد عمل کنند.
وی همچنین درخصوص سرنوشت 48 زائر مفقود ایرانی فاجعه منا که هنوز شناسایی نشده اند نیز، گفت: قرار شده است بعد از جلسه صبح چهارشنبه که ادامه جلسه امروز با مقام های عربستان است موضوع از طریق کنسولگری ایران بصورت رسمی طی نامه ای به وزارت خارجه، وزارت کشور و وزارت بهداشت عربستان اعلام شود.
رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: همچنین ما نیز با وزارت حج عربستان همین مکاتبه را انجام خواهیم داد تا به صورت جدی بتوانیم وضعیت 48 نفر زائر مفقود ایرانی را مشخص کنیم.
اوحدی در پایان تصریح کرد: امیدوارم بعد از جلسه روز چهارشنبه بتوانیم وضعیت روشنی از عزیزانی که اطلاعی از آنها نداریم، ارائه دهیم.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان