۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۳۵۹ سالمند تحت حمایت بهزیستی استان هستند/ اجرای طرح توانمندسازی سالمندان در استان
کد خبر: ۱۱۴۲۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین:

۳۵۹ سالمند تحت حمایت بهزیستی استان هستند/ اجرای طرح توانمندسازی سالمندان در استان

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی سالمندان در استان گفت: ۳۵۹ سالمند در سال جاری، تحت حمایت‌های بهزیستی استان قرار گرفتند.

۳۵۹ سالمند تحت حمایت بهزیستی استان هستند/ اجرای طرح توانمندسازی سالمندان در استان
علیرضا وارثی، معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به افزایش رو به رشد جمعیت سالمند، اجرای طرح توانمندسازی سالمندان از برنامه‌های دارای اولویت معاونت توانبخشی بهزیستی استان است.
وی افزود: بر این اساس طرح توانمندسازی سالمندان در شبکه شهری و روستایی به منظور آموزش شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی و دستیابی سالمند به یک زندگی سالم و موفق تدوین و ارائه شده است.
وارثی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه توانمندسازی سالمندان در شبکه شهری و روستایی برای سالمندان داوطلب 60 سال به بالا ساکن در اطراف مراکز یا مجتمع توانبخشی شهری و روستایی محل اجرای طرح ، سالمندان ساکن در مراکز روزانه و شبانه روزی توانبخشی در صورت تمایل و سالمندان عضو ngo ها می‌باشد.
معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: هم اکنون در استان 6 مرکز شبانه‌روزی سالمندان وجود دارد که 5 مرکز خصوصی بوده و یک مرکز خیریه است و به صورت هیآت امنایی اداره می‌شود.
وی بیان کرد: 359 سالمند تحت پوشش بهزیستی استان در سال جاری تحت حمایت‌های مرکز شبانه روزی، روزانه و طرح ویزیت در منزل بهزیستی قرارگرفتند.
وارثی عنوان کرد: از این تعداد 234 نفر مقیم در مرکز سالمندان و تعداد 90 نفر از مراکز روزانه سالمندان خدمات دریافت می‌کنند همچنین تعداد 35 نفر نیز در طرح ویزیت در منزل قرار دارند.
معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین با اشاره به اقدامات بهزیستی استان به سالمندان تحت پوشش گفت: پرداخت مستمری، کمک هزینه درمان و دارو، صدور دفترچه بیمه، اعطای لوازم کمک توانبخشی متناسب با نیاز سالمند، عصا، ویلچر، واکر، سمعک از جمله خدمات ارائه شده به سالمندان است.
وی در ادامه با اشاره به سایر خدمات ارائه شده به سالمندان تصریح کرد: نگهداری و توانبخشی شامل خدمات پزشکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، رفاهی، مشاوره و مددکاری اجتماعی به سالمندان واجد شرایط در منزل و سالمندانی که به دلیل کهولت سن و ناتوانی در حرکت قادر به مراجعه به مراکز درمانی نیستند از دیگر خدمات ارائه شده می‌باشد.
معاون توانبخشی بهزیستی استان خاطرنشان کرد: سالمند شدن جمعیت کشور، رشد بیماری‌های مزمن را در پی خواهد داشت و می‌تواند هزینه‌های مالی سنگینی را تحمیل کند.
وارثی در پایان گفت: پوشش مناسب بیمه‌ای سالمندان، ایجاد مراکز مراقبت و نگهداری از سالمندان، ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب سالمند در بیمارستان‌ها و برنامه ریزی در جهت آموزش تعداد متخصصان این رشته در کاهش مشکلات سلامت سالمندی بسیار موثر است.


گفتنی است، به مناسبت هفته بزرگداشت سالمندان عصر امروز مراسمی با همت اداره کل بهزیستی استان و با حضور 200 سالمند از ساعت 17 تا 19 در سالن اجتماعات فرهنگسرا بانو حضرت زهرا(س) قزوین برگزار می‌شود.
انتهای پیام/7003





دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان