۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آئین تجلیل از خادمان مساجد و هیئات مذهبی
کد خبر: ۱۱۴۲۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در محمدیه برگزار شد؛

آئین تجلیل از خادمان مساجد و هیئات مذهبی

به مناسبت نزدیک شدن ایام محرم آئین تجلیل از خادمان مساجد و هیئات مذهبی در محمدیه برگزار شد.

آئین تجلیل از خادمان مساجد و هیئات مذهبی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آئین تجلیل از خادمان مساجد و هیئات مذهبی عصر روز گذشته(دوشنبه) با حضور بهزادپور شهردار محمدیه، اعضای شورای شهر محمدیه و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان البرز و نمایندگان هیئت‌ها مذهبی و مساجد در خصوص هماهنگی اجرای برنامه‌های سوگواری و عزاداری سالار شهیدان در سالن اجتماعات شورای این شهر برگزار شد.
در این مراسم حسین بهزادپور، شهردار محمدیه ماه محرم را یک نعمت و هدیه الهی برای مسلمانان و شیعیان جهان دانست و گفت: رسالت امام حسین (ع) براساس قیام علیه ظلم و ستم یزید و مخالفین دین الهی شکل گرفت.
وی در ادامه افزود: امام حسین(ع) برای احیای دین جدش و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و امروز پس از 1400 سال این موضوع برای ما به عنوان یک درس و الگو از این دریای بیکران ایستادگی و ایثار مطرح است و در راستای زندگی بهتر برای رسیدن به تعالی از آن بهره می‌بریم.
شهردار محمدیه ابراز کرد: شورا و شهرداری محمدیه براساس رسالتی که هر ساله دارد در کنار عزاداران سالار شهیدان و هئیت‌های مذهبی شهر حضور فعالی دارد.
وی ادامه داد: مدیریت شهری محمدیه سالانه با اختصاص کمک هزینه‌ای برای اجرای برنامه‌های سوگواری این ایام سعی در برگزاری هر چه بهتر و باشکوه عزاداری‌های این ایام دارد.
بهزادپور همچنین با اشاره به نقش اساسی هیئت‌های مذهبی شهر گفت: این پایگاه‌های مذهبی به خصوص مساجد و کانون‌ها در ترویج فرهنگ عاشورایی و شناساندن اهداف و آرمان‌های امام حسین(ع) نقش اساسی دارند و خادمین عزاداران باید تلاش کنند تا رفاه و آسایش را برای دوستداران اهل بیت فراهم سازند.
وی بیان کرد: مسئولان هیئت‌ها علاوه بر هدایت و اجرای دقیق رسالت سوگواری مردم باید در حفظ و نگهداری اموال شهر که امانت در اختیار شهرداری است دقت عمل داشته باشند.
این مسئول در پایان عنوان کرد: شهر امانتی است بزرگ در دست مدیران شهری و همه باید در حفظ و نگهداری آن کمک کنیم و برای بهتر شدن آن در مسائل شهری مدیران شهری را یاری نمایید.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام جان محمدی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان البرز با تاکید بر اجرای صحیح عزاداری و بهره‌گیری از بهترین اشعار و مدح‌ها گفت: در این ایام مبلغان دینی باید به تبیین اهداف مقدس امام حسین(ع) بپردازنند.
وی در ادامه افزود: امروز یکی از اهداف دشمنان اسلام انحراف در اصل دین به وسیله منتشر کردن خرافات و ساختن امام جعلی در عزاداری‌هاست، بنابراین کارشناسان دینی ما فقط باید به روایات دینی توجه داشته باشند و در این خصوص برای جوانان روشنگری کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان