۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین اسامی برندگان نخستین کمپ ایده کشور در استان قزوین اعلام شد
کد خبر: ۱۱۴۲۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

درحوزه انرژی‌های نو

اسامی برندگان نخستین کمپ ایده کشور در استان قزوین اعلام شد

اسامی برندگان اولین کمپ ایده کشور در حوزه انرژی های نو در استان قزوین منتشر شد.

اسامی برندگان نخستین کمپ ایده کشور در استان قزوین اعلام شد
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ، کمپ ایده که از دو واژه ی کمپ و ایده تشکیل شده است، رویدادی است که در آن صاحبان ایده، داوران فنی، داوران بازار و افراد علاقه‌مند به ایده پردازی و کار آفرینی گرد هم جمع می‌شوند تا با شنیدن، بررسی و ارزیابی ایده‌ها، مقدمات اولیه لازم جهت تجاری‌سازی آن‌ها را فراهم کنند.
جوایز کمپ انرژی های نو که به سه گروه برتر این رویداد تعلق می‌گیرد به ترتیب، ده میلیون ریال، هشت میلیون ریال و شش میلیون ریال می‌باشد.
جایزه طلایی این رویداد تخصصی به ایده « گلخانه هوشمند صحرایی» به تیم علیرضا پورقناد تعلق گرفت.

ایده « باشگاه انرژی های نو» یا Energy club که توسط گروه خدیجه خدابنده ارائه شد موفق به کسب جایزه نقره کمپ ایده در حوزه انرژیهای نو شد و برگزیده برنزی این رویداد تخصصی با ارائه پروانه تاج احمدی به ایده « سوکت خورشیدی» یا Sun chargerتعلق گرفت.

اولین کمپ ایده کشور درحوزه انرژی‌های نو در طی سه روز در پارک علم و فناوری استان قزوین برگزار شد.
روز اول کمپ ایده در ساعت 15 چهارشنبه 15 مهرماه با سخنرانی سرپرست پارک علم و فناوری استان قزوین دکتر علی رجب پور و مسئول برگزاری نخستین کمپ ایده، مهندس محمد حمیصی و با ارائه 16 ایده از سوی پذیرفته شدگان آغاز به کار کرد که هر فرد برای معرفی ایده خود سه دقیقه مهلت داشت.
پس از ارائه ایدهها توسط صاحبان ایده، سایر شرکت کنندگان حاضر در رویداد با توجه به علایق خود به گروههای صاحبان ایده پیوسته و یک تیم کاری را تشکیل دادند.
نخستین رویداد کمپ ایده انرژی های نو کشور، میزبان شرکت کنندگانی از استان های گلستان، یزد، تهران، البرز، لرستان و همدان نیز بود که نهایتا در پایان روز اول به تشکیل 14 گروه انجامید.
با آموزش طراحی مدل کسب و کار با رویکرد ناب (Lean Launchpad)توسط اساتید کمپ ایده در روز دوم، کار تیمی و تدوین مدل کسب و کار توسط گروهها قوت گرفت.
بعد از گذراندن یک روز کاری پرتلاش تیمهای حاضر در کمپ ایده بازدیدی از شهر تاریخی قزوین و سرای سعدالسلطنه داشتند و شام را در همان محل صرف نمودند.
در روز پایانی این رویداد تخصصی در حوزه انرژیهای نو همچنان کار تیمی گروهها در کنار آموزش ادامه داشته و در نهایت تیمها آنچه که در طول سه روز برگزاری کمپ ایده آموخته بودند به مراهمدل کسب و کار، MVP(کمینه محصول ماندنی) ایده خود را در قالب ارایه ای 10 اسلایدی به مدت 10 دقیقه مقابلداورانارائه دادند و با امتیاز دهی داوران، برندگان جوایز کمپ ایده مشخص شدند.
همچنین پارک علم‌وفناوری استان قزوین به عنوان برگزارکننده این رویداد اعلام کرد که آماده ادامه همکاری و کمک به صاحبان ایده در راستای ارزش‌آفرینی وخلق ثروت از ایده‌های آنها بعد از پایان رویداد کمپ ایده می‌باشد.
مرکز نوآوری انرژی های نو پارک علم و فناوری استان قزوین اولین رویداد کمپ ایده کشور در حوزه انرژی های نو را با حمایت استانداری قزوین، سازمان انرژی های نو (سانا)، شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین، مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری استان برگزار نمود. حمایت مالی این رویداد را پارک علم و فناوری استان قزوین بر عهده گرفت.

انتهای پیام/8002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان