۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بیش از ۷۰ درصد نیات واقفین مربوط به امام حسین(ع) است
کد خبر: ۱۱۴۲۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

بیش از ۷۰ درصد نیات واقفین مربوط به امام حسین(ع) است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در حال حاضر از ۷۷۰ نیتی که در حوزه وقف وجود دارد، بیش از ۷۰ درصد نیات واقفین در کشور، مربوط به امام حسین (ع) است.

بیش از ۷۰ درصد نیات واقفین مربوط به امام حسین(ع) است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ظهر امروز به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: تنها راه نجات و سعادت انسان‌ها تمسک جستن به ائمه اطهار و به ویژه امام حسین(ع) است.
وی افزود: کسانی‌که با تمام وجود وارد میدان عمل می‌شوند مورد توجه و عنایات خاص اباعبدالله الحسین قرار می‌گیرند.
نوروزی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری مراسم‌های سوگواری در ماه محرم کسب معرفت حقیقی در خصوص اهداف امام حسین(ع) از برپایی نهضت عاشورا و خلق آن حماسه عظیم است.
وی در ادامه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز را از مهم‌ترین اهداف امام حسین(ع) از قیام عاشورا برشمرد و گفت: امروزه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مغفول واقع شده و مقصر آن همه افراد جامعه هستند که باید نسبت به انجام آن در جامعه پیش رو باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف امام حسین(ع) از قیام عاشورا اقامه نماز است که به عنوان رکن و عمود دین اسلام بر همگان واجب است.
وی تاکید کرد: در صورت کسب معرفت حسینی، همه اعمال و رفتار ما سبقه و رنگ حسینی به خود می‌گیرد.
نوروزی بیان کرد: در زمان رضاخان به دستور وی برگزاری مجالس عزاداری و روضه‌خوانی برای امام حسین(ع) تعطیل شد که در نتیجه مردم برای مقابله با این حرکت ضد دینی، همه یا بخشی از اموال خود را وقف امام حسین(ع) کردند.
وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر از 770 نیتی که در حوزه وقف در کشور وجود دارد، بیش از 70 درصد این نیات مربوط به امام حسین(ع) است که نشان از توجه و اهمیت مردم نسبت به این امر دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: در سال جاری کمیته‌ای برای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین تشکیل شد تا درآمد حاصله به درستی توزیع شود.
نوروزی ادامه داد: حدود 430 میلیون تومان اعتبار از محل موقوفات مرتبط با مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) برای برگزاری مراسم‌های ویژه در ماه محرم و صفر هزینه می‌شود.
وی در پایان با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده برای ماه محرم گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی یکی از ویژه برنامه‌های است که برای این ایام در نظر گرفته شده است که مقدمات اجرای آن نیز انجام شده است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان