۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جایگاه قیام عاشورا باید به خوبی برای نسل جوان تبیین شود
کد خبر: ۱۱۴۲۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین:

جایگاه قیام عاشورا باید به خوبی برای نسل جوان تبیین شود

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین گفت: کارشناسان دینی در ایام محرم باید اهداف قیام حضرت سیدالشهدا را برای مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان تبیین نمایند.

جایگاه قیام عاشورا باید به خوبی برای نسل جوان تبیین شود
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام رسول نوروزی، معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه در خصوص بزرگداشت ایام عزاداری ماه محرم گفت: از جمله بحث‌های جدی در این باره چگونگی پرداخت به برگزاری مراسم عزاداری در مساجد و تکایا و هیات‌های عزاداری است.
وی در ادامه افزود: باید در این مجالس وعاظ و مداحان اهداف قیام سیدالشهدا را برای مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان تبیین نمایند.
این کارشناس یدین ادامه داد: دشمنان دین اسلام و مخالفان جدی مذهب تشیع در صدد هستند که اسلام را از درون دچار آسیب نمایند لذا یکی از برنامه‌های شوم استکبار جهانی از بین بردن اهمیت و جایگاه قیام عاشورا و نحوه عزاداری است.
وی تصریح کرد: دشمنان قسم خورده اسلام تلاش می‌کنند ماهیت عزاداری را که از متون دینی یا سیره معصومین برداشت شده است را دگرگون نمایند، مانند ورود طبل و انواع و اقسام آلات موسیقی در عزاداری‌ها که باید برای برطرف کردن آنها تلاش جدی و اصولی صورت بگیرد.
نوروزی ابراز کرد: در برخی از هیات و دستجات عزاداری این آلات موسیقی در میان عزاداران وجود دارد که باید مسئولین هیات عزاداری در این رابطه همراهی بیشتری با روحانیون داشته باشند.
وی عنوان کرد: امام حسین (ع) در قیام ماندگار خود در تاریخ روی اصل امر به معروف و نهی از منکر و نماز بسیار تاکید داشتند و در این زمینه مردم به خصوص جوانان ما بیشتر باید به این دو اصل الهی و دینی توجه نمایند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در ایام ماه محرم و صفر در استان ما بسیاری از مساجد و حسینیه‌ها و تکایا برگزاری مراسم عزاداری با حضور احاد مردم وجود دارد که باید مداحان از به کار بردن مطالب شبهه انگیز پرهیز کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان