۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین «محمد رسول الله(ص)» در دنیا نمونه ندارد/فیلمی شاعرانه دیدم
کد خبر: ۱۱۴۱۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نرگس آبیار :

«محمد رسول الله(ص)» در دنیا نمونه ندارد/فیلمی شاعرانه دیدم

نرگس آبیار کارگردان «شیار ۱۴۳» معتقد است فیلم «محمد رسول الله(ص)» ساخته مجید مجیدی اثری شاعرانه درباره کودکی پیامبر اسلام است و نمونه ای در دنیا ندارد.

 «محمد رسول الله(ص)» در دنیا نمونه ندارد/فیلمی شاعرانه دیدم
به گزارش سرویس فرهنگی  صبح قزوین ، نرگس آبیار کارگردان فیلم تحسین شده «شیار ۱۴۳» دیدگاه خود را درباره فیلم «محمد رسول الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی اینگونه بیان کرد: پس از مدت ها موفق شدم فیلم «محمد رسول‌‌الله(ص)» را ببینم و آنچه بر پرده سینما دیدم اثری بود که شان پیامبر اسلام را به خوبی رعایت کرده بود.

وی افزود: پیش از دیدن این فیلم با نقدهایی منفی هم درباره آن مواجه شده بودم و با نگاهی انتقادی سراغ فیلم رفتم، اما فیلمی شاعرانه که به زیبایی به کودکی حضرت محمد (ص) پرداخته بود دیدم و به راستی چه کسی جز مجید مجیدی می‌توانست به این زیبایی کودکی پیامبر رحمت را به تصویر بکشد.

کارگردان فیلم «نفس» با تاکید بر اینکه پس از دیدن فیلم انتقادهایی که به فیلم می شد برایش عجیب به نظر آمد، بیان کرد: اگرچه بعضی دیالوگ‌ها مورد پسند من نبود و بعضی کلمات با دایره واژگان کل فیلم تناسب نداشت و گاه جزئیاتی در فیلم نمی‌نشست، اما نمی‌توانم منکر عظمت و شکوهمندی این فیلم شوم.

به گفته وی، «محمد رسول الله(ص)» اثری مذهبی - تاریخی است که کارگردان به درستی از پس مولفه‌های این نوع ژانر برآمده است و فاصله آن با فیلم‌هایی از این دست در ایران بسیار است.

آبیار با اشاره به اینکه چهارشنبه شب در سانس ۲۲ برای دیدن این فیلم به سینما آزادی رفته است، عنوان کرد: با سالنی مملو از تماشاگر مواجه شدم و در طول فیلم همه تماشاگران حتی کودکان حاضر در سالن سینما در سکوت فیلم را تماشا می‌کردند. البته دختر جوانی که کنار دست من نشسته بود هر از چند گاهی گریه می‌کرد که نشان از تاثیرپذیری وی از صحنه‌های فیلم داشت.

کارگردان «اشیا از آنچه در آینه می‌ینید به شما نزدیکترند» در پایان گفت: نمی‌دانم منتقدان فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» دیگر به دنبال چه چیزی بوده و هستند، اما این را می‌دانم که برای اولین بار است در وطن من فیلمی به غایت زیبا درباره کودکی پیامبر محبت و مهر ساخته شده و در دنیا نیز نمونه‌ای هم ندارد و از این جهت از مجید مجیدی سپاسگزار هستم.


انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان