۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رتبه نخست تایمز به دانشگاه علم و صنعت رسید
کد خبر: ۱۱۴۱۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رییس دانشگاه علم و صنعت:

رتبه نخست تایمز به دانشگاه علم و صنعت رسید

رییس دانشگاه علم و صنعت گفت: امسال این دانشگاه به عنوان دانشگاه برتر در کشور بر اساس نظام رتبه بندی تایمز معرفی شده است.

رتبه نخست تایمز به دانشگاه علم و صنعت رسید
به گزارش سرویس دانشگاه  صبح قزوین ، محمد علی برخورداری روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: مهمترین عاملی که باعث شد این دانشگاه در رتبه نخست قرار گیرد تعداد ارجاعات مقالات در امر پژوهش است .
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طی یک دهه گذشته رشد قابل توجهی در تعداد مقالات بین المللی داشته است گفت: کیفیت این مقالات نیز ازجمله اولویت های دانشگاه علم و صنعت بوده است.
نشریه آموزش عالی تایمز لندن واقع در انگلستان، از سال 2004/1383 تا 2009/1388 و با همکاری موسسه کواکارلی سایموندز (Quacquarelli Symonds)، هر ساله لیستی از 200 دانشگاه برتر دنیا را با عنوان THE World University Ranking منتشر کرده است.
در رتبه بندی جدید این موسسه 13 شاخص در نظر گرفته شده است که در پنج دسته آموزش، تحقیقات، انتقال دانش (میزان ارجاع به مقالات)، درآمد صنعتی، و وجهه بین المللی دسته بندی شده اند.
برخورداری با اشاره به وضع دانشگاه ها دردوران پسا تحریم نیز گفت: متاسفانه ما در دوران قبل از تحریم نیز شرایط خوبی نداشتیم چرا که بد عادت شده بودیم و با اتکاء به پول نفت نیازهای فناورانه را از خارج تهیه می کردیم و کمتر به بومی سازی توجه داشتیم.
وی یادآور شد: تحریم ها موهبتی بودند تا از توانایی خودمان شروع کنیم و درامر فناوری و پژوهش فعال تر شویم .
وی ادامه داد: این نگرانی وجود دارد که اگر تحریم ها برطرف شود باز هم به آن دوران قبلی برگردیم و نیازهایمان را از خارج تهیه کنیم.
وی در ادامه اظهارداشت: پس از دوران پسا تحریم بسیاری از دانشگاه های دنیا مثل کشورهای آلمان، فرانسه، چین و آمریکا به ایران می آیند و تفاهم نامه هایی را امضا می کنند.
وی گفت: من نیز هفته آینده در راستای تحکیم ارتباطات بین المللی دانشگاه علم و صنعت به کشورهای ایتالیا و روسیه سفر می کنم.
برخورداری با بیان اینکه در گذشته اقدامات جدی برای جذب دانشجویان خارجی صورت نمی گرفت، خوشبختانه طی چند سال اخیر این روند تغییر یافته و درتابستان امسال نیز تعدادی از دانشجویان خارجی برای کارآموزی به این دانشگاه آمده بودند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین ستادی با عنوان پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه علم وصنعت در راستای این سیاست تشکیل شده است .
رییس دانشگاه علم وصنعت یاد آور شد: هم اکنون 70 نفر دانشجوی مقطع کارشناسی خارج ازکشور دراین دانشگاه مشغول به ادامه تحصیل هستند وسال گذشته نیز 40 نفر از دانشجویان دکترای این دانشگاه به خارج از کشور فرستاده شد که این امر نشان از اهتمام جدی برای افزایش تعاملات بین المللی است.
برخورداری ادامه داد: هم اکنون رفت وآمدهای هیات های علمی کشور های خارجی به وزارت علوم بیشتر شده است و برهمین اساس متولی هر منطقه ای را به یک دانشگاه واگذار کرده اند.
وی تاکید کرد: مسوولیت هیات های علمی کشور آلمان با دانشگاه علم و صنعت است.

** پاسخ رییس دانشگاه علم و صنعت به یک ادعا
وی در ادامه با بیان اینکه ادعای اخراج برخی ازاساتید این دانشگاه صحت ندارد گفت: متاسفانه برخی ازسایت های خبری بنا به انگیزه های نامعلومی اقدام به نشر این اکاذیب کرده اند.

اتهامات بزرگی به دانشگاه علم و صنعت زده شد که اگر این ادعاها درست بود بنده نباید به عنوان رییس دانشگاه باقی می ماندم چرا که اصلا همخوانی با سیاست های نظام ندارد.
وی گفت: این که دانشگاه علم وصنعت اساتید ارزشی را اخراج می کند اتهام کوچکی نیست؛ اینها ادعایی است که از جانب افرادی بنا به دلایل نامعلومی دربرخی از سایت های خبری درج شده است .
وی با بیان اینکه تمامی این ادعا ها از پایه بی اساس است افزود: در سال جدید هیچ استادی از این دانشکاه اخراج نشده است.
رییس دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ مدرکی در این دانشگاه گم نشده است و این ادعا از ریشه جعلی بوده است و متاسفانه مانور رسانه ای داده می شود.
وی تصریح کرد: ما اعلام کرده ایم که یک سری مدارک دارای نواقص بوده است اما آنان فرض کرده اند که این مدارک گم شده اند.
برخورداری یادآورشد: سیستم استخدام در دانشگاه ها به گونه ای است که تمامی مراحل آن توسط هیات اجرایی که شامل 9 نفر اعم از رییس دانشگاه، نماینده رهبری در دانشگاه و 7 استاد پیش کسوت مورد تایید شورای انقلاب فرهنگی ، انجام می شود.
رییس دانشگاه علم وصنعت اظهار داشت: هیات اجرایی جذب دانشگاه پرونده ها را بررسی می کنند و تصمیم گیری استخدام اساتید بر عهده آنان است.
وی گفت:ما هم اکنون 114 نفر هیات علمی پیمانی داریم که بر اساس بررسی هیات جذب 8 نفر از آنان رییس تشخیص داده شده اند و بر همین اساس به آنان اخطار داده شده ظرف مدت 6 ماه نواقص خودشان را برطرف کنند.
وی افزود : همچنین 25 نفر از اعضای هیات علمی هستند که دوره پیمانی آنان تمام شده و باید بر اساس قانون به صورت کارمند رسمی آزمایشی درآیند اما چون امتیازات آموزشی و پژوهشی لازم را کسب نکرده اند به آنان فرصت داده شده است.
برخورداری گفت: همچنین 5 نفراز اساتید دانشگاه نیز خدمت نظام وظیفه خودشان را در این دانشگاه انجام داده اند وبه آنان اعلام شده که اگر تمایل به ادامه همکاری دارند باید درخواست استخدام دهند.
وی ادامه داد: 10 استاد دیگر هم هستند که به سبب اشتباهاتی درگذشته جذب دانشگاه شده بودند که مغایر با دستورالعمل وزارت علوم نیز است و به این افراد اعلام شده برای ادامه همکاری باید در فراخوان استخدام دانشگاه ها شرکت کنند.
برخورداری خاطرنشان کرد: هیچ تضمینی نیست که هر فردی که وارد دانشگاه می شود باید ادامه کار دهد بر همین اساس هم هیات جذب در دانشگاه ها وجود دارد و اینگونه ادعاها که دانشگاه اساتید ارزشی را اخراج می کند صحت ندارد.

**کلاس های احمدی نژاد چک می شوند
رییس دانشگاه علم و صنعت درادامه درمورد کلاس های رییس جمهوری سابق نیز گفت: احمدی نژاد عضو هیات علمی این دانشگاه است و هر هفته یک کلاس بیشتر ندارد.
وی خاطرنشان کرد: کلاس های احمدی نژاد نیز همچون سایر استادان چک می شود و مکانیزم آن بر روی سایت دانشگاه موجود است.

** فعالیت انتخاباتی در دانشگاه علم وصنعت
وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات گفت: طبیعی است که دانشگاه ها در زمان انتخابات فعالیت پرشوری داشته باشند.
برخورداری با بیان اینکه کرسی های آزاد اندیشی هم اکنون قوی نیستند گفت: سیاست ما درمورد انتخابات موازنه مثبت نسبت به تمامی گرایش های مورد تایید است.
وی افزود: معتقدیم دردانشگاه همه باید فعالیت انتخاباتی کنند و از تمامی گروه ها و جناح های سیاسی باشند هرچند که شاید هزینه هایی برایمان داشته باشد.

**ماهواره تدبیر 2 آماده ارایه به سازمان هوا وفضا
وی در ادامه اظهار داشت: نخستین ماهواره ساخته شده این دانشگاه طی 2 سال قبل به سازمان هوا و فضا ارائه شد و امسال نیز سومین ماهواره با عنوان تدبیر 2 در اختیار سازمان هواو فضا قرارخواهد گرفت.
برخورداری در مورد زمان پرتاب ماهواره تدبیر2 گفت: این امر در اختیار وزارت دفاع و زمان پرتاب آن را ما اطلاع نداریم و فقط براساس قرارداد ماهواره را در زمان موعد به آنان تحویل خواهیم داد.
وی تصریح کرد: ماموریت تمامی ماهواره های ساخته شده اکتشافی است و آنان از مدار زمین عکس برداری می کنند.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان